Τους πρώτους μήνες του 2022, καλώς εχόντων των πραγμάτων, αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Η κυβερνητική απόφαση είναι να προχωρήσουν άμεσα οι προπαρασκευαστικές ενέργειες αν και η υφιστάμενη σύμβαση βρίσκεται σε εξέλιξη. Τι σημαίνει, όμως, το «πράσινο φως» για την έναρξη των προπαρασκευαστικών εργασιών; Για παράδειγμα, η απάντηση έχει να κάνει με την πρόσληψη χρηματοοικονομικών συμβούλων.

Ως γνωστόν, το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το δικαίωμα εμπορικής αξιοποίησης του περιουσιακού στοιχείου κατόπιν της λήξης της υφιστάμενης παραχώρησης. Το περιουσιακό στοιχείο δηλαδή η Αττική Οδός είναι ένας αστικού τύπου αυτοκινητόδρομος μήκους 70 χιλιομέτρων που αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου της Αττικής.

Τις ζουμερές λεπτομέρειες μιας σχέσης που λήγει και ενός νέου κεφαλαίου που ανοίγει θα τις εξετάσουμε εν καιρώ…

—————————————————

Τα ενημερωτικά δελτία των εκδόσεων είναι πάντα μια πολύτιμη πηγή γνώσης για επενδυτές και μη. Στο ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας Costamare Participations PLC για την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου με την εγγύηση της εταιρείας Costamare INC. διάβασα μια έγκυρη μελέτη για το πόσο η πανδημία επηρέασε την ποντοπόρο ναυτιλία: «Η Πανδημία COVID-19 και τα μέτρα που ελήφθησαν σε όλο τον κόσμο για την αντιμετώπισή της, όπως η αυτοαπομόνωση και η απαγόρευση κυκλοφορίας σε μεγάλα τμήματα του παγκόσμιου πληθυσμού, τα μέτρα καραντίνας που έχουν επιβληθεί και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, δυσκολεύουν σημαντικά τη μετάβαση των πληρωμάτων στα πλοία και τον επαναπατρισμό τους και αυξάνουν το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων.

Τυχόν καθυστέρηση μετάβασης του πληρώματος σε ένα πλοίο μπορεί να οδηγήσει σε καθυστέρηση απόπλου και απώλεια ναύλου. Επιπροσθέτως, η αδυναμία επαναπατρισμού πληρωμάτων μπορεί να οδηγήσει σε υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπτού χρόνου υπηρεσίας στο πλοίο και στην επιβολή κυρώσεων λόγω παράβασης των σχετικών κανονισμών. Τυχόν μόλυνση μέλους του πληρώματος ενός πλοίου μπορεί να οδηγήσει στην υποχρεωτική απομόνωση ολόκληρου του πληρώματος και στην προσωρινή διακοπή της ναύλωσης μέχρι να συμπληρωθεί ο χρόνος υποχρεωτικής απομόνωσης, γεγονός που θα οδηγήσει στην απώλεια εσόδων για τον Όμιλο και ενδέχεται ακόμη και να οδηγήσει σε τερματισμό της ναύλωσης από το ναυλωτή με αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων και την παραμονή του πλοίου σε αδράνεια».

——————————————————-

Πέραν των υποψηφίων αγοραστών στους ουρανοξύστες του Ελληνικού μαθαίνω ότι ξεκίνησαν και συζητήσεις με τους υπεργολάβους που θα αναλάβουν μεγάλο κομμάτι των έργων. Αθόρυβα, οι προετοιμασίες για το mega project μπήκαν στην τελική ευθεία.

——————————————————

Όταν διαβάζεις στο επικαιροποιημένο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ που πέρασε από την έγκριση της αρμόδιας κυβερνητικής επιτροπής τη φράση «αξιολόγηση εναλλακτικών σεναρίων αξιοποίησης», τότε τα πράγματα ζορίζουν και από τους τεχνοκράτες πάμε ολοταχώς στους πολιτικούς και τις επιλογές τους ανάλογα και με τη συγκυρία. Πάντως, τη συγκεκριμένη φράση την διάβασα και στην περίπτωση της ΔΕΗ, των ΕΛΠΕ, της ΕΥΔΑΠ κλπ.

—————————————————–

Ονομάζεται Colors Hotel, είναι τετράστερο, βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας (πιο down town δεν γίνεται), στην οδό Εμμανουήλ Μπενάκη και είναι ένα από τα πολλά έτοιμα, νέα, ξενοδοχεία, που περιμέναν όλο αυτό τον καιρό την ώρα να ξεκινήσουν να λειτουργούν. Κι έφτασε. Ανοίγει σήμερα τις πόρτες του.Κι επειδή δεν θα μείνει ακίνητο για ακίνητο στο κέντρο που δεν θα μετατραπεί σε ξενοδοχείο, να σας ενημερώσουμε ότι και το κτίριο όπου ζούσε η ηθοποιός Έλλη Λαμπέτη (Δελφών και Διδότου), παίρνει τον ίδιο δρόμο. Θα γίνει ένα πεντάστερο «θεματικό» μπουτίκ hotel, αφιερωμένο – κατά κάποιο τρόπο – στην ηθοποιό.
Το ερώτημα ωστόσο που εύλογα γεννάται είναι: Όλο αυτό το «κύμα», δεν παραπέμπει σε φούσκα; Πώς θα συντηρηθούν τόσα ξενοδοχεία;

——————————————————-

Το Ταμείο προετοιμάζει πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου σε αναμονή της απόφασης ΥΠΕΘΑ σχετικά με την ανάπτυξη ναύσταθμου στο λιμάνι (ακριβής προσδιορισμός έκτασης). Επιπλέον, το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει τη δυνατότητα αξιοποίησης ορισμένων από τους μικρούς λιμένες ή/και μαρίνες του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας. Η διερεύνηση αυτή αφορά στην παρούσα στιγμή την μαρίνα για Mega-Yacht και την μαρίνα Σπηλιάς εντός του κεντρικού λιμένα του Οργανισμού και τον μικρό λιμένα της Λευκίμμης.

——————————————————

Ετοιμάζονται να έρθουν και στην Ελλάδα μαζικά τα mini super markets της γειτονιάς, που τα βρίσκεις ανοικτά 24/7, σχεδόν σε κάθε γωνία στα μεγάλα αστικά κέντρα της Δύσης. Πρόκειται για τα περίπτερα νέας γενιάς, ορισμένα από τα οποία, πιλοτικά, έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους και στην Αθήνα.

Αυτά λοιπόν θα είναι τα επόμενα σημεία στα οποία θα δοθούν μεγάλες εταιρικές μάχες για την τοποθέτηση προϊόντων. Η τάση γενικότερα είναι να μικραίνουν τα σημεία πώλησης. Δείτε, για παράδειγμα, τη νέα πολιτική του ΙΚΕΑ. Και στην Ελλάδα.

—————————————————–

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε και πάλι τις επισκέψεις σε υπουργεία (προχθές πήγε στο Μετανάστευσης, που αναμένεται ότι θα περάσει δύσκολο καλοκαίρι). Προσεχώς, θα αρχίσει ξανά και τις περιοδείες εκτός Αθηνών. Οι δυο πρώτοι προορισμοί του; Θεσσαλονίκη και Κρήτη.

Γιατί πάει ειδικά εκεί; Στην πρώτη, τα δημοσκοπικά ποσοστά της κυβέρνησης λέγεται ότι θέλουν στήριξη. Στη δεύτερη, υπάρχει ο ΒΟΑΚ, που είναι κάτι σαν προσωπικό στοίχημα για τον πρωθυπουργό.

—————————————————-

Για να μην εκπλαγείτε, όταν το δείτε, σας ενημερώνουμε ότι φέτος θα λειτουργήσουν σχεδόν όλα τα beach bars ανά την επικράτεια! Ο λόγος; Το υπουργείο Οικονομικών, λόγω πανδημίας, δεν ζητά φορολογική ενημερότητα απ’ όσους τα εκμεταλλεύονται. Αυτός ήταν ο βασικός λόγος που τα τελευταία χρόνια πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις, με άδεια καντίνας (που νοίκιαζαν ξαπλώστρες, σέρβιραν καφέδες, ποτά κλπ, κλπ) είχαν σταματήσει να λειτουργούν.
Το θέμα ωστόσο είναι πόσες από αυτές, του χρόνου θα λειτουργήσουν και πάλι…

—————————————————-

Θυμάστε που σας έγραφα ότι πριν το μεγάλο κύμα πανδημίας, που έπληξε την Ινδία, υπήρχαν ασυνήθιστα πολλές κρατήσεις σε πεντάστερα ελληνικά ξενοδοχεία από Νέο Δελχί και Βομβάη; Για φέτος το καλοκαίρι. Οι οποίες στην πορεία ακυρώθηκαν, για ευνόητους λόγους. Η ιστορία έχει και «ουρά»

Ωστόσο, όπως μαθαίνουμε τώρα, υπάρχει ινδικό ενδιαφέρον και για την αγορά προνομιακών ακινήτων σε δημοφιλείς προορισμούς (πχ Μύκονος). Κι αυτό δεν ακυρώνεται, απ’ ό,τι ακούμε, αλλά προχωρά κανονικά…

————————————————–

Ανοίξαμε και σας περιμένουμε… – κάπως έτσι αναμένονται οι προσφορές των ενδιαφερομένων για το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης. Στο σχετικό διαγωνισμό το κρητικό λιμάνι μάλλον θα θυμίζει Ηγουμενίτσα καθώς φαίνεται πως θα ξανακατέβουν οι 3 ναυτιλιακές δηλαδή η ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, η ΑΝΕΚ και η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED – MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. Το ενδεχόμενο αν οι 3 ναυτιλιακές κατέβουν αυτόνομες ή σε σχήματα συνεργασίας δεν έχει ακόμη διευκρινισθεί. Το σίγουρο είναι ότι οι ναυτιλιακές και ο κύκλος των συμφερόντων που εκπροσωπούν θα αντιμετωπίσουν την υποψηφιότητα ενός ακόμη διεκδικητή.

Πρόκειται για τον Όμιλο επιχειρήσεων IOGR με επικεφαλής τον Κρητικό επιχειρηματία Ιωάννη Γρύλο. Ο IOGR είναι ένας δυναμικά αναπτυσσόμενος Όμιλος τα τελευταία χρόνια, ο οποίος απασχολεί πάνω από 5.500 εργαζόμενους. Έχει ισχυρό αποτύπωμα στον τομέα των αερομεταφορών, τόσο στην επίγεια εξυπηρέτηση με την Skyserv, όσο και στο πτητικό έργο με την SKY express που έχει επανειλημμένως βραβευτεί ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αεροπορική εταιρεία στη χώρα. Η SKY express καλύπτει 34 εγχώριους προορισμούς και πρόσφατα απέκτησε 6 καινούργια Airbus A320neo με στόχο να εισέλθει ακόμα πιο δυναμικά στην εγχώρια αλλά και τη διεθνή αγορά.

Ο Όμιλος IOGR δραστηριοποιείται επίσης στον τομέα του Τουρισμού, των logistics, των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, της παραγωγής, τυποποίησης και εξαγωγής ελαιολάδου. Με την απόκτηση ποσοστού της Hotel Brain ο Όμιλος IOGR εισήλθε με δύναμη στο χώρο του Τουρισμού όπου φιλοδοξεί να αξιοποιήσει ακόμα περισσότερο τη μακρά εμπειρία του στον τομέα αυτόν.

———————————————–

Μπορεί, τελικά, όλα όσα συμβαίνουν στην Τράπεζα Αττικής να έχουν μια καλή δικαιολογία. Αλλά, δεν μπορούσαν τουλάχιστον τις οικονομικές καταστάσεις τους να τις δημοσιοποιήσουν έγκαιρα; Είναι προφανές ότι «κάτι» συμβαίνει εκεί, το οποίο γνωρίζουν καλά όσοι πρέπει να το γνωρίζουν…

————————————————

Πριν το τέλος του έτους θα έρθει, πιλοτικά, στην Ελλάδα το δορυφορικό ίντερνετ της Space-X του Ελιόν Μασκ. Με τις ταχύτητες άνω των 100 Mbps. Σχετικά ενημερώθηκαν οι αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories