Η αλματώδης άνοδος των ναύλων στο χύδην ξηρό φορτίο αντικατοπτρίζεται και στα αποτελέσματα των ναυτιλιακών εταιρειών του κλάδου.
Πρόσφατο θετικό παράδειγμα η Star Bulk Carriers, εισηγμένη στο NYSE, που διευθύνεται από τον έλληνα εφοπλιστή Πέτρο Παππά. Η εταιρεία είδε τα έσοδά της το πρώτο τρίμηνο του 2021 να ξεπερνούν τα 200 εκατ. δολ έναντι 160,8 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και τα κέρδη να εκτοξεύονται στα 35,763 εκατ. δολ από 2,755 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν.
Η άνοδος των κερδών οδήγησε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας στην απόφαση να επαναφέρει την πολιτική των μερισμάτων, την καταβολή των οποίων είχε αναστείλει λόγω των δυσμενών αποτελεσμάτων της.
Ο Πέτρος Παππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, σχολίασε σχετικά ότι η Star Bulk παρουσίασε ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο του 2021, με καθαρά κέρδη 35,8 εκατομμυρίων δολαρίων, έσοδα TCE (Ισοδύναμο Χρονοναύλωσης) 156,4 εκατομμυρίων δολαρίων, και ε ημερήσια TCE ανά πλοίο στα 15.461 δολ.
Η πλειονότητα του στόλου παραμένει εκτεθειμένη στην spot αγορά πρόσθεσε και συμπλήρωσε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο τροποποίησε την πολιτική μερισμάτων της Εταιρείας για να αυξήσει σημαντικά την απόδοση κεφαλαίου για τους μετόχους της. Ως αποτέλεσμα, η Εταιρεία θα πληρώσει μέρισμα για το πρώτο τρίμηνο των 0,30 δολ/μετοχή.
Τους τελευταίους μήνες η Star Bulk συνέχισε να αυξάνει τον στόλο της με την απόκτηση δώδεκα πλοίων, μικρότερης ηλικίας από την μέση του υφιστάμενου στόλου, εννέα εκ των οποίων παραδόθηκαν εντός του πρώτου τριμήνου. Τα υπόλοιπα τρία πλοία θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου.
Οι προσδοκίες για την ναυλαγορά παραμένουν θετικές για την διοίκηση της Star Bulk, λόγω του ανοίγματος της παγκόσμιας οικονομίας και της επακόλουθης αυξημένης ζήτησης σε όλα τα βασικά εμπορεύματα. Θετικά σύμφωνα με τον κ. Παππά, επιδρά στην πορεία της αγοράς και το γεγονός ότι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Η Star Buk Carriers ελέγχει ένα στόλο από 128 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Latest News
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές
Ιταλική συμμαχία για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων
Προχωρά η αξιοποίηση του λιμανιού του Λαυρίου
Έως τις 14 Μαΐου η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος - Άνοδος στους επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας