Η Μondelez International έχει την ευκαιρία να καταρρίψει την τάση για υγιεινή διατροφή και οι μέτοχοι μπορεί να είναι ευγνώμονες γι’ αυτό. Η εταιρεία των 89 δισ. δολαρίων, παραγωγός των μπισκότων Oreos, μειώνει το μερίδιό της στην αξίας 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων εταιρία αναψυκτικών και καφέ Keurig Dr Pepper, με την ιδέα να ανακυκλώσει τα μετρητά που προκύπτουν σε πιο υγιεινά προϊόντα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν είναι η μόνη εταιρία που προσπαθεί να ακολουθήσει αυτήν τη στρατηγική.

Ο ιδιοκτήτης των Toblerone και Cadbury θα διατηρήσει μόλις το 6% του κατασκευαστή της Snapple μετά την ολοκλήρωση της πώλησης μεριδίου 2%. Η Mondelez έχει επίσης πουλήσει το μερίδιό της στον όμιλο καφέ JDE Peet που είναι εισηγμένος στο Άμστερνταμ, αξίας σχεδόν 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και είπε την περασμένη εβδομάδα ότι επανεξετάζει τι να κάνει με την επιχείρηση τσίχλας. Το σχέδιο είναι να δοθούν στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Mondelez, Dirk Van de Put, περισσότερα χρήματα για να ξοδέψει σε άλλους τύπους σνακ, συμπεριλαμβανομένων των πιο υγιεινών.

Ωστόσο, αυτά τα μοντέρνα περιουσιακά στοιχεία έρχονται με επιβάρυνση. Η Mondelez αγόρασε την μπάρα πρωτεΐνης Grenade για 200 εκατομμύρια λίρες, σύμφωνα με το Grocer, που ανερχόταν σε περίπου 4 φορές τις ετήσιες πωλήσεις πριν από την πανδημία. Αντίθετα, η Ferrero αγόρασε τα μπισκότα Burton, τα οποία φτιάχνει η Wagon Wheels, για μόλις 1,3 φορές τις πωλήσεις του 2020 νωρίτερα αυτό το μήνα. Και οι γλυκές λιχουδιές μπορούν να επεκτείνουν την κορυφαία γραμμή προϊόντων. Η Hershey, που παράγει τα Twizzlers and Milk Duds, αύξησε τις πωλήσεις της περισσότερο από 6% οργανικά το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Εκτός αυτού, το να εμμένει σε βασικά, ανθυγιεινά σνακ δεν σημαίνει ότι ο Van de Put δεν μπορεί να είναι και σταυροφόρος για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση. Μπορεί να επιδιώξει την προμήθεια πιο βιώσιμων συστατικών, συσκευασιών και έλεγχο μερίδων. Οι οινοπνευματοποιοί όπως η Diageo και η Pernod Ricard προσπάθησαν να εξισορροπήσουν την πράξη με την πώληση ολοένα και πιο ακριβών ποτών από τη μία πλευρά, ενώ εκπαιδεύουν τους πελάτες σχετικά με τους κινδύνους της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ από την άλλη.

Όσον αφορά την αγορά εμπορικών σημάτων, οι εταιρείες που είναι ευτυχείς να γίνουν «κακές τράπεζες» πρόχειρου φαγητού έχουν την προσφορά και την ζήτηση με το μέρος τους. Καθώς όμιλοι όπως η Nestlé – η οποία πρόσφατα παραδέχτηκε σε μια εσωτερική παρουσίαση ότι το 60% των προϊόντων της για φαγητό και ποτό είναι ανθυγιεινά παρά την στρατηγική της για την ευεξία, σύμφωνα με τους Financial Times – δέχονται μεγαλύτερη πίεση για να ξεφορτωθούν είδη γλυκών σνακ, τα απαξιωμένα περιουσιακά στοιχεία θα γίνουν φθηνότερα. Η Mondelez μπορεί να έχει την πίτα και τον σκύλο χορτάτο.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners