Όταν στα τέλη Αυγούστου του 2020 ανακοινώθηκε η εξαγορά της ελληνικής Instashop από την DeliveryHero, έναντι 360 εκατ. δολαρίων, ο πλανήτης βρισκόταν ήδη στα πρόθυρα ενός δεύτερου κύκλου έξαρσης της πανδημίας του κορωνοϊού. Η πρώτη φάση της πρωτόγνωρης για όλους κατάστασης είχε ήδη εκτοξεύσει τις ηλεκτρονικές αγορές, που ήρθαν ξεκάθαρα για να μείνουν, διαμορφώνοντας ένα νέο κύμα ανακατατάξεων στον χώρο του e-commerce διεθνώς και φέρνοντας νέες τάσεις στην αγορά εργασίας.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Instashop έγινε η κορυφαία, μέχρι σήμερα, ιστορία επιτυχίας του ελληνικού startupοικοσυστήματος πετυχαίνοντας μια εξαγορά-ρεκόρ για τα δεδομένα της χώρας, αλλά και μια από τις μεγαλύτερες στη Μέση Ανατολή. Μέσα σε έξι χρόνια από την ίδρυσή της, το 2015 στο Ντουμπάι, από δύο Έλληνες επιχειρηματίες, τον Γιάννη Τσιώρη και την Ιωάννα Αγγελιδάκη, αποτελεί τη μεγαλύτερη σε ζήτηση διαδικτυακή πλατφόρμα για την παραγγελία οπωροκηπευτικών, φαρμακευτικών και άλλων προϊόντων σε Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική.
Έχοντας στοχεύσει εξαρχής σε μια αγορά στην οποία υπήρχε «κενό» στις online αγορές από σουπερμάρκετς και τοπικά καταστήματα, η πρώτη επένδυση δεν άργησε να έρθει από τους Venture Friends, των Απόστολου Αποστολάκη και Γιώργου Δημόπουλου, καθώς και την Jabbar Internet Group από το Ντουμπάι. Χωρίς να χρειαστεί χρηματοδότηση μεγαλύτερη των 6 εκατ. ευρώ, η ελληνικών συμφερόντων startup ξεκίνησε να αναπτύσσεται με μεγάλη δυναμική. Σήμερα, δραστηριοποιείται σε 8 χώρες, μεταξύ των οποίων τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ, ο Λίβανος, το Μπαχρέιν, η Αίγυπτος, ενώ έχει ενσωματώσει στο δίκτυό της χιλιάδες καταστήματα.
Γερμανικό ραντάρ
Έτσι μπήκε και στο ραντάρ της γερμανικής Delivery Hero, η οποία φιλοδοξεί να κυριαρχήσει παγκοσμίως στην αγορά της παράδοσης φαγητού και τροφίμων παγκοσμίως. H Delivery Hero, που ιδρύθηκε το 2011 από τον Σουηδό Nikolas Ostberg, λειτουργεί σε πάνω από 50 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, έχοντας πάνω από 29.000 υπαλλήλους. Για το 2020 κατέγραψε 1,9 δισ. παραγγελίες και ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων 21,8 δισ. ευρώ. Στην οικογένεια της εταιρείας βρίσκεται και η επίσης ελληνική e-food.
Μια διαδρομή που έχει οδηγήσει τους ιδρυτές της εταιρείας σε ξεχωριστά μονοπάτια, ξεκινώντας από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, στο Ντουμπάι το 2015 κι εχθές στο κατώφλι του Μεγάρου Μαξίμου, όπου ο Γιάννης Τσιώρης συναντήθηκε με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Η συζήτηση περιστράφηκε, μεταξύ άλλων, γύρω από το μέλλον της καινοτομίας και του οικοσυστήματος τεχνολογίας στην Ελλάδα, την προσέλκυση νέων ξένων επενδύσεων, τη διασύνδεση της ελληνικής διασποράς με την πατρίδα και το brain regain.
Στη δήλωσή του, μάλιστα, ο Πρωθυπουργός έδωσε έμφαση σε αυτή την πτυχή, χαιρετίζοντας την πρόθεση του κ. Τσιώρη να επαναπατρίσει αυτή την επιτυχία στην Ελλάδα, καθώς έχει ήδη προσλάβει εργατικό δυναμικό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και στα άμεσα σχέδιά του βρίσκεται η σημαντική αύξηση του αριθμού των εργαζομένων.
Σημειώνεται ότι η Instashop, που ανήκει από τον Μάρτιο του 2019 στο παγκόσμιο δίκτυο της Endeavor, ενώ και ο ίδιος ο κ. Τσιώρης ως Endeavor Entrepreneur, στηρίζουν την πρόσφατη πρωτοβουλία της Endeavor Greece, WorkInTech, που στοχεύει στον επαναπατρισμό και την προσέλκυση διεθνούς ταλέντου στην ελληνική αγορά τεχνολογίας.
Latest News
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Deloitte: Κάλεσμα σε startups και νέους για την υποβολή καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών
Ανοιχτό κάλεσμα σε startups και νέους για την υποβολή καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών απευθύνει η Deloitte με τον 2ο κύκλο του StartUp Acceleration Program - Αιτήσεις έως τις 15 Δεκεμβρίου