Ο ανταγωνισμός μεταξύ της Volkswagen και της Tesla επηρεάζει και την Κίνα. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αξίας 130 δισεκατομμυρίων ευρώ επλήγη από τις χαμηλές κινεζικές πωλήσεις του κορυφαίου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της. Αυτό φαίνεται ότι θα δυσκολέψει τον στόχο του Χέρμπερτ Ντις, διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen, να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Έλον Μασκ, ιδρυτή της Τesla.
Ακολουθώντας ενθουσιώδεις προβλέψεις πωλήσεων και θετικά σχόλια στο Twitter, ο Ντις θα αποτύχει, μάλλον, σύντομα στους στόχους του, τους οποίους αντιγράφει από τον ιδρυτή της Tesla.
Τον Μάιο η VW πούλησε μόλις 1.213 μοντέλα ηλεκτρικού αυτοκινήτου ID.4 SUV, δύο μήνες μετά την κυκλοφορία τους, σύμφωνα με το Reuters. Αυτό ακριβώς αποδεικνύει μία μικρή αύξηση για τον Απρίλιο. Παράλληλα, όμως, σημαίνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Βόλφσμπουργκ, η οποία λειτουργεί και στην Κίνα μέσω μεμονωμένων κοινοπραξιών με τις τοπικές εταιρείες SAIC Motor και FAW, έχει μείνει πολύ πίσω στους ετήσιους στόχους πωλήσεών της, οι οποίοι κυμαίνονται σε περίπου 100.000 τέτοιου είδους οχήματα.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι η Tesla κατάφερε να πουλήσει 6.612 από τα μοντέλα αυτοκινήτου Model Y στην Κίνα, ήδη από τους δύο πρώτους μήνες μετά την κυκλοφορία τους, είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για το Ντις, καθώς η Tesla κατάφερε να πετύχει έναν αριθμό πωλήσεων πολύ μεγαλύτερο από αυτόν της VW. Οι μετοχές της VW έχουν σημειώσει άνοδο 44% μέχρι στιγμής για τη φετινή χρονιά, ξεπερνώντας εύκολα την άνοδο 27% του δείκτη STOXX Europe 600 Automobiles. Αυτό προέκυψε όταν η εταιρεία διακύβευσε τη φήμη της, για να νικήσει τον Μασκ, προσπαθώντας να αποκτήσει «ηλεκτρική υπεροχή», υποστηριζόμενη από την επένδυση 35 δισ. ευρώ του Ντις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Η σειρά ID αποτελεί σημείο αναφοράς της εταιρείας, που θα την ωθήσει να πουλήσει έως και 3 εκατομμύρια μοντέλα, τα οποία θα λειτουργούν αποκλειστικά με μπαταρία μέχρι το 2025, μια αύξηση 10 φορές μεγαλύτερη από το σύνολο των πωλήσεων κατά το προηγούμενο έτος. Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά της VW, πρόκειται να αντιπροσωπεύει περίπου τις μισές από αυτές τις πωλήσεις. Και το γεγονός ότι θα μπορούσε να υπερηφανεύεται για το μερίδιο του 19,3% της συνολικής κινεζικής αγοράς σημαίνει ότι πρέπει να έχει πλεονέκτημα έναντι συγκριτικών αριβιστών, όπως η Tesla.
Είναι αλήθεια ότι οι αριθμοί αντιστοιχούν σε μόνο δύο μήνες πωλήσεων, και ο ανταγωνισμός στην αγορά της Κίνας – με μία σειρά από εγχώριους υποψηφίους μηδενικών εκπομπών άνθρακα συν των ξένων- είναι πολύ πιο σκληρός από τον ευρωπαϊκό, όπου και τα ΙD.4 αποδείχθηκαν αρκετά δημοφιλή. Η VW είναι πεπεισμένη ότι οι πωλήσεις της θα αυξηθούν αργότερα τη φετινή χρονιά, καθώς αυξάνεται η παραγωγή και κυκλοφορούν νέα ηλεκτρικά μοντέλα.
Η πτώση των μετοχών κατά 1,5% την Τετάρτη σημαίνει ότι θα σταματήσει να υπάρχει μεγάλη ανησυχία μεταξύ των μετόχων της VW. Ενδεχόμενη μεγαλύτερη επιβράδυνση στην Κίνα θα μπορούσε να θέσει τέλος σε αυτή την αισιοδοξία -όπως και στη διαμάχη του Ντις με την Tesla.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Από τις κρατικές συμβάσεις στην επιδρομή: Πώς η Ευρώπη στράφηκε κατά της κινεζικής Nuctech
Τα μηχανήματα προμηθευτών εξοπλισμού ασφαλείας χρησιμοποιούνται με δημόσιες συμβάσεις
Τι θα ακολουθήσει για το TikTok μετά την έγκριση της απαγόρευσης από το Κογκρέσο των ΗΠΑ
Η εφαρμογή βίντεο υπόσχεται νομική μάχη για να αποτρέψει την προσπάθεια διαχωρισμού της από την κινεζική μητρική
Σε ομηρία η περιουσία μέγα χορηγού του Τραμπ και τα δισ. στο Tik Tok
Η επενδυτική Susquehanna International Group κατέχει μερίδιο περίπου 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη μητρική εταιρεία ByteDance καθώς η εφαρμογή αντιμετωπίζει πιθανή απαγόρευση
Η «συρρίκνωση» της ΕΕ και οι τρεις κίνδυνοι
Με τον εθνικισμό να αυξάνεται στα περισσότερα κράτη μέλη, η αποδοχή μεγαλύτερης ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης μπορεί να είναι η πιο δύσκολη μάχη από όλες
Ένα βήμα πίσω από την άβυσσο στη Μέση Ανατολή
Ο κίνδυνος λανθασμένων υπολογισμών μεταξύ Ιράν και Ισραήλ θα παραμείνει
Γιατί δεν μπορούμε να σταματήσουμε να κοιτάμε το πρόσωπό μας στο διαδίκτυο
Η αύξηση των βιντεοκλήσεων έχει γεννήσει μια εντελώς νέα σειρά προβλημάτων για τις εταιρείες τεχνολογίας — και εμάς
Ξαναφτιάχνοντας το «made in India»
Ο αγώνας να ζωντανέψει η ινδική μεταποίηση
Οι αγορές και ο βάτραχος στο βραστό νερό
Ενώ η αντίδραση στις τελευταίες εχθροπραξίες ήταν ήπια, η παγκόσμια οικονομία είναι πολύ εύθραυστη για μια νέα κρίση
Η βαριά σκιά του πολέμου πλανάται πάνω στην παγκόσμια οικονομία
Οι βραχυπρόθεσμες επιδόσεις ήταν απροσδόκητα καλές, αλλά οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής βαδίζουν στα τσόφλια των αυγών
Τη νύχτα που το πυραυλικό υπερθέαμα του Ιράν συντάραξε το Ισραήλ
Η «Επιχείρηση Αληθινή Υπόσχεση» της Τεχεράνης κατέδειξε εναέρια ισχύ ορατή σε όλους, αλλά μοιραία για κανέναν