Πολλοί επιχειρηματίες τεχνολογίας έχουν πάντα ένα πρόβλημα που θα πρέπει να λύσουν. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) δεν τελείωσε με την αντιμονοπωλιακή της αγωγή κατά του Facebook, η οποία, ωστόσο, απορρίφθηκε από ένα δικαστή γιατί θεωρήθηκε ότι η FTC δεν ήξερε πώς να μετρήσει το μερίδιο αγοράς του κοινωνικού δικτύου. Αυτό ήταν μία λάθος κίνηση, η οποία χρήζει αυτοανάταξης.
Η FTC υποστήριξε ότι η εταιρεία του Mark Zuckerberg ύψους 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων κατείχε και διατήρησε παράνομα το μονοπώλιο. Τα καλά νέα για την εταιρεία είναι ότι ο δικαστής James Boasberg τη Δευτέρα φάνηκε να δέχεται το πώς ορίστηκε η αγορά κοινωνικών δικτύων που έχουν ως σκοπό την επαφή με φίλους και οικογένεια, ενάντια στις προσπάθειες του Facebook να διευρύνει τον ορισμό της.
Αυτό αποτελεί μία νίκη κατά κάποιο τρόπο. Για αντιμονοπωλιακούς σκοπούς, μια αγορά ορίζεται κυρίως από τα προϊόντα και τη γεωγραφία. Η συζήτηση εξαρτάται από το εάν, ας πούμε, τα είδη γραφείου είναι μόνο τα βασικά, όπως το χαρτί, ή περιλαμβάνουν και άλλα προϊόντα, όπως τους υπολογιστές. Παράγοντες όπως τα έσοδα ή οι πωληθείσες μονάδες καθορίζουν το μερίδιο αγοράς.
Όπως σημείωσε ο δικαστής, αυτό γίνεται πιο δύσκολο με τις διαδικτυακές πλατφόρμες, επειδή μπορεί να προσφέρουν αλληλεπικαλυπτόμενα προϊόντα – που δεν είναι αναγκαίο να έχουν περάσει από έλεγχο- και επειδή οι καταναλωτές δεν πληρώνουν για το Facebook ούτε, για παράδειγμα, για μία αναζήτηση στο Google. Έτσι, οι εταιρείες βγάζουν χρήματα μέσω της πώλησης διαφημίσεων.
Η μέτρηση είναι αυτή που έβγαλε λάθος την FTC. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι το Facebook είχε μερίδιο αγοράς 60%, αλλά ανέφερε τι ή ποιες εταιρείες είχαν το υπόλοιπο 40%. Ο Boasberg έδωσε στην κυβέρνηση ένα μήνα περιθώριο να αλλάξει τις μετρήσεις. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να υποστηρίξει ότι η αμερικανική αγορά κοινωνικής δικτύωσης αποτελείται από 299 εκατομμύρια Αμερικανούς που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, σύμφωνα με το Data Reportal. Οι 190 εκατομμύρια καθημερινά ενεργοί χρήστες στις ΗΠΑ του ομώνυμου δικτύου του Facebook, ανά Omnicore, θα ισοδυναμούσαν με ένα μερίδιο 64%.
Σύμφωνα με την Data Reportal αυτό είναι εν μέρει λάθος επειδή ένας τυπικός χρήστης επισκέπτεται περισσότερες από έξι διαφορετικές διαδικτυακές πλατφόρμες κάθε μήνα. Ας υποθέσουμε ότι οι πέντε πιο ισχυρές πλατφόρμες είναι το Facebook και το Instagram, με επόμενούς τους την υπηρεσία περιεχομένου Snap, το μικροϊστολόγιο Twitter και την εφαρμογή κοινής χρήσης βίντεο TikTok. Μαζί μετράνε ίσως 520 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία Omnicore και της εταιρείας. Από αυτό το σύνολο, το μερίδιο του Facebook ανέρχεται σε περίπου 37%, με το μερίδιο των Facebook και Instagram να ανέρχεται σε περίπου 63%.
Αυτό θα μπορούσε να είναι αρκετό για να δείξει τη μονοπωλιακή του δύναμη. Ό, τι κι αν υποστηρίζουν, όσοι προσπαθούν να καταστρέψουν την εμπιστοσύνη της εταιρείας, πρέπει να αναθεωρήσουν τις δεξιότητές τους στην ανάλυση δεδομένων, εάν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν τα κλασικά επιχειρήματα. Μια άλλη επιλογή είναι για τους νομοθέτες να αλλάξουν τους κανόνες, όπως, για παράδειγμα, τον περιορισμό της χρήσης προσωπικών δεδομένων ή την απαιτούμενη λεγόμενη διαλειτουργικότητα, τη δυνατότητα των χρηστών να μεταφέρουν περιεχόμενο σε άλλον ιστότοπο. Σε κάθε περίπτωση, η Silicon Valley προηγείται όσων την καταδιώκουν.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ