Απογοητευτικές διαπιστώσεις από την εξέλιξη μόνιμων, απόντων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών κατά τα σχολικά έτη 2000/2001 και 2018/2019, παρά την εφιαλτική μείωση σχολικών μονάδων και μαθητών.

Αν οι στενοί συνεργάτες – αρμόδιοι υπουργοί έδιναν στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη επίσημα στοιχεία( της ΕΛΣΤΑΤ), όπως, για παράδειγμα, του παρατιθέμενου πίνακα για τη διαχρονική εξέλιξη του αριθμού εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων στη χώρα μας, είμαι σίγουρος ότι δεν θα έκανε τη γνωστή ανάρτηση στο  facebook, ότι το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει  σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών!

Αν μάλιστα έδιναν και τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα, που αφορούν την εξέλιξη των μόνιμων, των αποσπασμένων – απόντων από τις σχολικές αίθουσες και των αναπληρωτών, ίσως να έκανε μία εντελώς διαφορετική ανάρτηση με την οποία θα ανακοίνωσε να επιστρέψουν στις αίθουσες οι 15.000 απόντες από τις σχολικές αίθουσες εκπαιδευτικούς!

Αν, πάλι, τού  έδιναν και άλλα επίσημα στοιχεία (όπως θα παρουσιάσω σε επόμενο σχόλιο) για την εφιαλτική μείωση των σχολικών μονάδων και των μαθητών τα τελευταία 70 χρόνια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και  τα τελευταία είκοσι χρόνια στη δευτεροβάθμια  εκπαίδευση, ίσως να έκανε εντελώς διαφορετική ανάρτηση ή, καλύτερα, θα ζητούσε αυθωρεί και παραχρήμα να τού εξηγήσουν οι συνεργάτες του  γιατί, μετά από όλα αυτά, πρέπει να  γίνουν,  μετά από 12 χρόνια, προλήψεις 11.700 μόνιμων εκπαιδευτικών, που  θα καλύψουν τις ανάγκες που μέχρι σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές. Διότι, οι μεν μαθητές μειώνονται εφιαλτικά, οι δε  εκπαιδευτικοί αυξάνονται σημαντικά!

Αν, παρόλα αυτά, τού έδιναν στοιχεία  και για τις θλιβερές  επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στους ανά διετία διαγωνισμούς PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (η προηγούμενη κυβέρνηση προσπάθησε να εμποδίσει τη συμμετοχή της χώρας μας στον διεθνή αυτό εκπαιδευτικό θεσμό για να μη φανεί η εκπαιδευτική γύμνια!) και το τεράστιο κόστος ανά μαθητή για τους φορολογούμενους, είμαι πάλι σίγουρος ότι θα ήταν λιγότερο αισιόδοξος  για «το νέο αναβαθμισμένο σχολείο» στο οποίο αναφέρθηκε στην παραπάνω ανάρτησή του στην οποία τονίζει, συγκεκριμένα, τα εξής:

«Μετά από 12 χρόνια, προχωράμε άμεσα σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση, οι οποίοι θα καλύψουν τις ανάγκες που μέχρι σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές. Παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων, ενισχύουμε το ανθρώπινο δυναμικό και οικοδομούμε το νέο αναβαθμισμένο σχολείο που αξίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μας»!

Αλλά, μετά αυτά τα «αν» ας έρθουμε στη σκληρή πραγματικότητα των αριθμών, τα οποία παρουσιάζει αναλυτικά και διαχρονικά η ΕΛΣΤΑΤ. Από την εξέταση των στοιχείων αυτών προκύπτουν οι ακόλουθες μελαγχολικές διαπιστώσεις:

Πρώτον, κατά την τελευταία εικοσαετή σχολική δραστηριότητα (σχολικά έτη 2000/2001 και 2018/2019 για τα οποία υπάρχουν στοιχεία), οι αποσπασμένοι σε διάφορες άσχετες υπηρεσίες και απόντες (σε άγνωστους χώρους!) εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων κυμαίνονται μεταξύ 16.289 και 14.964 ατόμων (στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια οι απουσίες χιλιάδων εκπαιδευτικών να έχουν εξελιχθεί σε μόνιμη επιδημία!)

Δεύτερον, αυτή η επιδημία απουσιών εκπαιδευτικών από τις σχολικές αίθουσες αντιμετωπίζεται με μιαν άλλη, χειρότερη, επιδημία, δηλαδή  εκείνη των προσλήψεων αναπληρωτών κατά χιλιάδες, οι οποίοι από 11.364 άτομα το 2001 έφτασαν στα 23.074 άτομα το 2019, με το εντονότερο κύμα να εντοπίζεται  στα Δημοτικά, αλλά και στα Γυμνάσια!

Τρίτον, παρά τις αθρόες αυτές προσλήψεις αναπληρωτών, κατά την ίδια περίοδο αυξήθηκαν (αλγεβρικό άθροισμα υπηρετούντων και αποχωρούντων) κατά 6.501 άτομα, δηλαδή, από 84.976 το 2001 έφτασαν αισίως τα 91.377 άτομα το 2019!

Σε επόμενα σημειώματα συνεχίζεται αμείλικτα η αλήθεια των αριθμών…

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Opinion