Το μεγαλύτερο εργοστάσιο στον κόσμο που δεσμεύει διοξείδιο του άνθρακα απευθείας από τον αέρα και το εναποθέτει κάτω από το έδαφος αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του σήμερα, ανακοινώθηκε σήμερα, από την εταιρία που βρίσκεται πίσω από την αναδυόμενη πράσινη τεχνολογία.
Η ελβετική νεοφυής επιχείρηση Climeworks η οποία ειδικεύεται στη δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα απευθείας από τον αέρα, συνεργάστηκε με την ισλανδική εταιρία αποθήκευσης άνθρακα Carbfix για την κατασκευή ενός εργοστασίου που δεσμεύει έως 4.000 τόνους διοξειδίου άνθρακα τον χρόνο.
Η ποσότητα αυτή ισοδυναμεί με τις ετήσιες εκπομπές 790 αυτοκινήτων.
Πέρυσι, οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανέρχονταν συνολικά σε 31,5 δισεκ. τόνους, σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Ενέργειας (IEA).
Πώς γίνεται – Τι πετυχαίνει
Η απευθείας δέσμευση από τον αέρα είναι μία από τις ελάχιστες τεχνολογίες που εξάγουν διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα και θεωρείται από επιστήμονες ζωτικής σημασίας προκειμένου να περιοριστεί η παγκόσμια υπερθέρμανση, η οποία θεωρείται ότι είναι υπεύθυνη για την πρόκληση περισσότερων καυσώνων, πυρκαγιών και την άνοδο του επιπέδου της θάλασσας.
Το εργοστάσιο Orca, σημείο αναφοράς για τον κλάδο της ενέργειας στη Ισλανδία, αποτελείται από οκτώ μεγάλα κοντέινερ παρόμοια εξωτερικά με εκείνα που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τα οποία χρησιμοποιούν υψηλής τεχνολογίας φίλτρα και ανεμιστήρες προκειμένου να εξαγάγουν διοξείδιο του άνθρακα.
Το διοξείδιο του άνθρακα αναμιγνύεται στη συνέχεια με νερό και διοχετεύεται βαθιά στο έδαφος όπου μετατρέπεται σιγά σιγά σε πέτρα. Αμφότερες οι τεχνολογίες τροφοδοτούνται από ανανεώσιμη ενέργεια που παράγεται από ένα γειτονικό εργοστάσιο γεωθερμίας.
Η απευθείας δέσμευση από τον αέρα εξακολουθεί να είναι μια ακριβή τεχνολογία, όμως οι κατασκευαστές ελπίζουν ότι θα οδηγήσει σε μια πτώση των τιμών καθώς όλο και περισσότερες εταιρίες και καταναλωτές επιδιώκουν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακά τους.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 15 εργοστάσια δέσμευσης απευθείας από τον αέρα παγκοσμίως, δεσμεύοντας πάνω από 9.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα τον χρόνο, σύμφωνα με την IEA.
Η πετρελαϊκή εταιρία των ΗΠΑ Occidental αναπτύσσει τη μεγαλύτερη εγκατάσταση δέσμευσης απευθείας από τον αέρα, για την άντληση ενός εκατομμυρίου τόνων ετησίως από ανοικτό χώρο κάπου κοντά στις πετρελαιοπηγές της στο Τέξας.
Η Climeworks, η οποία υπέγραψε πρόσφατα μια δεκαετή συμφωνία απομάκρυνσης άνθρακα με την ελβετική ασφαλιστική εταιρία Swiss Re, προσφέρει επίσης μια συνδρομητική υπηρεσία η οποία δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να πληρώνουν για την απομάκρυνση άνθρακα με την καταβολή ενός ποσού κάθε μήνα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές