Άλμα 7,74% πραγματοποίησε χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου Baltic Dry Index (BDI) και έκλεισε στις 4.163 μονάδες μετά από μια πτωτική εβδομάδα.
Πιο εντυπωσιακή ακόμη η εκτίναξη του μέσου ημερήσιου ναύλου στα capes, τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, που έφτασε στα 52.908 δολ. επίδοση που καταγράφηκε για τελευταία φορά πριν 11 χρόνια, καταγράφοντας άνοδο μέσα σε μια μόλις ημέρα κατά 14,6%.
Στη διαδρομή Αυστραλία-Κίνα, ο μέσος ναύλος εκτινάχθηκε κατά 12.600 δολ. την ημέρα και έφτασε τα 54.600 δολ την ημέρα με το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος στην εν λόγω διαδρομή να καταγράφει άνοδο 8% την προηγούμενη εβδομάδα.
Όμως, την ίδια περίοδο κατέγραψε πτώση το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος από Βραζιλία προς Κίνα κατά 22% λόγω συντήρησης λιμανιών.
Πάντως τα προθεσμιακά συμβόλαια ναύλων δείχνουν ανοδικές τάσεις καθώς για τον Οκτώβριο κερδίζουν 2.900 δολ. στα 47.500 δολ. την ημέρα.
Σε μια ανάλυση της η Bimco αποδίδει εν μέρει την σημαντική άνοδο των ναύλων στους περιορισμούς και τα προβλήματα λόγω της πανδημίας καθώς τα πλοία υποχρεώνονται να παραμένουν δεμένα για περισσότερο χρόνο από το συνηθισμένο.
Την 1η Σεπτεμβρίου 2021, αναφέρει ότι 674 πλοία ξηρού φορτίου περίμεναν στην Κίνα για δύο ή περισσότερες ημέρες. Την ίδια μέρα στην προ-πανδημία του 2019, μόνο 287 πλοία ξηρού φορτίου περίμεναν τόσο πολύ.
Η αγορά, συμπληρώνει η Bimco, αναμένεται να παραμείνει ισχυρή έως το 2022 έως ότου οι παράγοντες που προς το παρόν λειτουργούν επ ωφελεία της πλοιοκτησίας, όπως η συμφόρηση και οι καθυστερήσεις στα λιμάνια που σχετίζονται με την πανδημία, η κινητήρια ζήτηση και η ισχυρή ανάπτυξη στον μεταποιητικό τομέα αρχίζουν να υποχωρούν.
Latest News
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»