
Περισσότερα από δυο containerships ανά εργάσιμη ημέρα παρήγγειλαν το 2021, στα ναυπηγεία, οι πλούσιοι σε ρευστότητα πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για τόσο πολλά πλοία σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως υπολογίζει ο Peter Sand αναλυτής της Bimco το 2021, από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα, έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 381 containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 3,44 εκατ. teu. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αποτελείται από 619 πλοία υπό ναυπήγηση. Βέβαια το ρεκόρ όσον αφορά το συνολικό βιβλίο παραγγελιών είναι τα 6,8 εκατ. teu που ήταν το τέλος του Ιουλίου του 2008, ενώ φέτος τον Αύγουστο η υπό ναυπήγηση μεταφορική ικανότητα ανέρχεται σε 5,3 εκατ. Τeu.
H έκρηξη παραγγελιών έρχεται σαν αποτέλεσμα των πολύ θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων των ναυτιλιακών εταιρειών αφού οι ναύλοι στον κλάδο έχουν πάει στα ύψη και βέβαια στην έλλειψη μεταφορικής ικανότητας.
Σήμερα το βιβλίο παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περιλαμβάνει 5,3 εκατομμύρια TEU μεταφορικής ικανότητας, τα οποία αναμένεται να προστεθούν στον εν ενεργεία στόλο από το 2023 και μετά. Μπαίνοντας στο 2021, το βιβλίο παραγγελιών ήταν μόλις 2,5 εκατομμύρια TEU. Έκτοτε, παραγγέλθηκε παραγγέλθηκαν επιπλέον 3,3 εκατ. TEU, υποδεικνύοντας ότι οι εφοπλιστές επενδύουν σε νέα παραγωγική ικανότητα, λέει ο Peter Sand.
Ο αναλυτής ξεχωρίζει ακόμη ότι το δημοφιλέστερο μέγεθος είναι τα πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu και επίσης ότι η πλειοψηφία των υπο παραγγελία πλοίων θα φέρει scrubbers.
Από τα 168 παραγγελμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέχρι σήμερα, χωρητικότητας τουλάχιστον 11.800 TEU, τα 117 θα παραδοθούν με scrubbers που θα τοποθετηθεί απευθείας από το ναυπηγείο (71%). Συνολικά σε 29 μονάδες θα τοποθετηθούν scrubbers, αλλά και θα είναι και LNG-ready, ενώ 34 μονάδες θα παραδοθούν ως «LNG-capable», πράγμα που σημαίνει ότι θα λειτουργούν με αέριο από την πρώτη μέρα. Τέλος, 17 πλοία φαίνεται δεν θα διαθέτουν τέτοιου είδους να είναι χωρίς τέτοιες μετατροπές κατά την παράδοση.


Latest News

Σύγκρουση τάνκερ ανοιχτά της Καρύστου
Στα δύο τάνκερ απαγορεύτηκε προσωρινά ο απόπλους

Οι νηογνώμονες και η απανθρακοποίηση
Τι αναφέρει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών

Eισροή υδάτων σε φορτηγό πλοίο δυτικά της Πύλου
Aπό ελικόπτερο του πολεμικού ναυτικού περισυνελέγη το πλήρωμα

Νέα ηλεκτρικά υδροπτέρυγα «απογειώνονται» στη Σουηδία
Στη Στοκχόλμη, μια νέα γενιά ηλεκτρικών σκαφών κάνει θραύση

Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνόκτητης εμπορικής ναυτιλίας στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου
Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνόκτητης εμπορικής ναυτιλίας στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου

Περισσότερο και φθηνότερο πετρέλαιο στις BRICS
Η «συμμαχία των πέντε» φαίνεται να επωφελείται από τα νέα δεδομένα που δημιουργούν οι κυρώσεις της ΕΕ και των ΗΠΑ

Νέα εταιρία ανάλυσης της αγοράς ξηρού φορτίου εισέρχεται στην αγορά
Η επιχείρηση ξεκίνησε την λειτουργία της το καλοκαίρι του 2020 με την πλήρη στήριξη της Signal Ocean

Τεστ Covid στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής - Άρση του μέτρου ζητεί η FedHATTA
Nέα υγειονομικά πρωτόκολλα για τους επιβάτες στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής

Εξαγορά νέου aframax για την Performance Shipping
Δανειακή συμφωνία για την χρηματοδότηση της εξαγοράς του έκτου aframax της εταιρείας συμφερόντων της οικογένειας Παληού

Στα «χέρια» φιλορώσων αυτονομιστών εμπορικά πλοία με ξένη σημαία
Πρόκειται για την πρώτη κίνηση των αυτονομιστών, που υποστηρίζονται από τη Ρωσία, κατά της εμπορικής ναυτιλίας