Περισσότερα από δυο containerships ανά εργάσιμη ημέρα παρήγγειλαν το 2021, στα ναυπηγεία, οι πλούσιοι σε ρευστότητα πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για τόσο πολλά πλοία σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως υπολογίζει ο Peter Sand αναλυτής της Bimco το 2021, από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα, έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 381 containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 3,44 εκατ. teu. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αποτελείται από 619 πλοία υπό ναυπήγηση. Βέβαια το ρεκόρ όσον αφορά το συνολικό βιβλίο παραγγελιών είναι τα 6,8 εκατ. teu που ήταν το τέλος του Ιουλίου του 2008, ενώ φέτος τον Αύγουστο η υπό ναυπήγηση μεταφορική ικανότητα ανέρχεται σε 5,3 εκατ. Τeu.
H έκρηξη παραγγελιών έρχεται σαν αποτέλεσμα των πολύ θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων των ναυτιλιακών εταιρειών αφού οι ναύλοι στον κλάδο έχουν πάει στα ύψη και βέβαια στην έλλειψη μεταφορικής ικανότητας.
Σήμερα το βιβλίο παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περιλαμβάνει 5,3 εκατομμύρια TEU μεταφορικής ικανότητας, τα οποία αναμένεται να προστεθούν στον εν ενεργεία στόλο από το 2023 και μετά. Μπαίνοντας στο 2021, το βιβλίο παραγγελιών ήταν μόλις 2,5 εκατομμύρια TEU. Έκτοτε, παραγγέλθηκε παραγγέλθηκαν επιπλέον 3,3 εκατ. TEU, υποδεικνύοντας ότι οι εφοπλιστές επενδύουν σε νέα παραγωγική ικανότητα, λέει ο Peter Sand.
Ο αναλυτής ξεχωρίζει ακόμη ότι το δημοφιλέστερο μέγεθος είναι τα πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu και επίσης ότι η πλειοψηφία των υπο παραγγελία πλοίων θα φέρει scrubbers.
Από τα 168 παραγγελμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέχρι σήμερα, χωρητικότητας τουλάχιστον 11.800 TEU, τα 117 θα παραδοθούν με scrubbers που θα τοποθετηθεί απευθείας από το ναυπηγείο (71%). Συνολικά σε 29 μονάδες θα τοποθετηθούν scrubbers, αλλά και θα είναι και LNG-ready, ενώ 34 μονάδες θα παραδοθούν ως «LNG-capable», πράγμα που σημαίνει ότι θα λειτουργούν με αέριο από την πρώτη μέρα. Τέλος, 17 πλοία φαίνεται δεν θα διαθέτουν τέτοιου είδους να είναι χωρίς τέτοιες μετατροπές κατά την παράδοση.
Latest News
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές
Ιταλική συμμαχία για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων
Προχωρά η αξιοποίηση του λιμανιού του Λαυρίου
Έως τις 14 Μαΐου η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος - Άνοδος στους επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας