Οι διαταραχές στο θαλάσσιο εμπόριο προκαλούν και πολιτικές παρεμβάσεις κυρίως στις ΗΠΑ που φαίνεται να πληρώνουν περισσότερο το τίμημα των προβλημάτων που προκάλεσε η πανδημία στο κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ένας συνασπισμός περισσότερων από 152 εταιρειών και εμπορικών ενώσεων που εκπροσωπούν εισαγωγείς, εξαγωγείς, μεταφορείς  και άλλους εμπλεκόμενους φορείς στην εφοδιαστική αλυσίδα, εγκαλούν τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ότι «δεν παίζουν δίκαια» και κατέθεσαν στο Κογκρέσο επιστολή υποστήριξης ενός νομοσχεδίου που φέρει τον τίτλο «Ocean Shipping Reform Act of 2021-OSRA21» και προβλέπει αλλαγές στο υφιστάμενο καθεστώς σχετικά με τις θαλάσσιες μεταφορές.

«Οι ξένες αγορές είναι κρίσιμες για τις αμερικανικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα τους αγρότες των ΗΠΑ και τους κτηνοτρόφους, με πάνω από το 20% της αγροτικής παραγωγής να πηγαίνει στο εξωτερικό. Προβλήματα απόκτησης εμπορευματοκιβωτίων  οποιουδήποτε είδους σε συνδυασμό με τη δυσκολία εξασφάλισης χώρου στα πλοία σε τιμές δίκαιες και λογικές, θέτουν σε κίνδυνο τον βιωσιμότητα και την οικονομική ανάκαμψη» αναφέρει χαρακτηριστικά σε ένα σημείο η επιστολή. Οι μεταρρυθμίσεις που προτείνονται στο OSRA21 είναι κρίσιμες για την αντιστροφή αυτών των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν όχι μόνο οι Αμερικανοί εξαγωγείς αλλά και οι αμερικανικές επιχειρήσεις που βασίζονται στις εισαγωγές, προστίθεται στην επιστολή.

Το νομοσχέδιο κατατέθηκε τον περασμένο μήνα από τον βουλευτή του Δημοκρατικού Κόμματος John Garamendi και τον  Ρεπουμπλικάνο  Dusty Johnson και θα επικαιροποιήσει, όπως υποστηρίζουν,  τον Ναυτιλιακό Νόμο για να ενσωματώσει και τις σημαντικές αλλαγές που συντελέσθηκαν στο διεθνές σύστημα θαλάσσιων μεταφορών τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Οι αμερικανικές εταιρείες, οι εργαζόμενοι και οι καταναλωτές τους βασίζονται σε ένα παγκόσμιο σύστημα θαλάσσιων μεταφορών για να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις τους και να μεταφέρουν αγαθά μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η προτεινόμενη νομοθεσία είναι ουσιαστική για να επιτευχθούν οι απαραίτητες βελτιώσεις του συστήματος που έχουν καταγραφεί  κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας, επισημαίνεται.

«Οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν παίζουν δίκαια και οι Αμερικανοί παραγωγοί πληρώνουν το τίμημα. Ήρθε  η ώρα για επικαιροποίηση των κανόνων. Αυτό κάνει το νομοσχέδιο μας» δήλωσε ο Dusty Johnson.

«Η πρόσβαση των ξένων επιχειρήσεων στην αμερικανική αγορά και τους καταναλωτές της είναι προνόμιο και όχι δικαίωμα. Οι εξαγωγείς αγροτικών προϊόντων της Καλιφόρνια  και άλλες επιχειρήσεις είναι διατεθειμένες να πληρώσουν για να διασφαλίσουν ότι τα αμερικανικής παραγωγής προϊόντα θα φτάσουν στις βασικές αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού. Με τη σειρά τους, οι εταιρείες που επιθυμούν να ξεφορτώσουν ξένα προϊόντα στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής πρέπει να δώσουν ευκαιρίες στις αμερικανικές εξαγωγές. Ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας, το εμπόριο πρέπει να είναι αμοιβαία επωφελές και αυτό ακριβώς διασφαλίζει το δικομματικό μας νομοσχέδιο » δήλωσε ο  John Garamendi

Ο εκπρόσωποι των φορέων στοχεύουν να συνεχίσουν να ασκούν πίεση προκειμένου το νομοσχέδιο να ψηφισθεί εντός του έτους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Βαλτιμόρη: Αδιανόητο έργο… η απομάκρυνση των συντριμμιών της γέφυρας
Διεθνή |

Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες

«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ