Αν ήταν όλοι οι τουρίστες… Γάλλοι τότε η ελληνική οικονομία θα είχε ξεπεράσει πολλά από τα προβλήματά της που σχετίζονται με τα έσοδα.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ταξιδιωτικού ισοζυγίου της Τράπεζας της Ελλάδος, οι Γάλλοι όχι μόνο εμφανίζουν το επτάμηνο του 2021 αλλά και τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους το μεγαλύτερο ποσοστό αναπλήρωσης σε σύγκριση με τους τουρίστες όλων των άλλων χωρών που επισκέφθηκαν τη χώρα μας αλλά και το μεγαλύτερο ποσοστό αναπλήρωσης αναφορικά με τις δαπάνες που πραγματοποίησαν.

Επίσης, ειδικά τον Ιούλιο ξόδεψαν περισσότερα απ’ ό,τι και το 2019 παρά το ότι ήρθαν στη χώρα μας περίπου 25.000 λιγότεροι από το Ιούλιο του 2019.

Οι δαπάνες που πραγματοποίησαν οι Γάλλοι τουρίστες τον Ιούλιο στη χώρα μας ανήλθαν στα 240,1 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένες κατά 114,38% σε σύγκριση με το 2019 και είναι το υψηλότερο ποσοστό αναπλήρωσης μεταξύ των τουριστών που προέρχονται από τις σημαντικότερες αγορές για την χώρα μας . Επίσης στο επτάμηνο το ποσοστό αναπλήρωσης των δαπανών των Γάλλων τουριστών σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 είναι το υψηλότερο (62,06%) ενώ στην κορυφή της σχετικής κατάταξης βρίσκεται η Γαλλία και σε ότι αφορά το ποσοστό αναπλήρωσης στις αφίξεις (91,52% τον Ιούλιο φέτος σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019 και 47,78% στο επτάμηνο σε σύγκριση με το επτάμηνο του 2019).

Πού οφείλεται η γαλλική «απόβαση»

Να σημειώσουμε πάντως εδώ ότι η «έφοδος» των Γάλλων στην Ελλάδα οφείλεται σύμφωνα με παράγοντες του τουρισμού και στο γεγονός ότι ορισμένοι κλασικοί προορισμοί για αυτούς όπως το Μαρόκο και η Τυνησία ήταν «κλειστοί» λόγω της πανδημίας.

Σε αυτήν την ιδιότυπη άσκηση σύγκρισης δύο ετών (2021 και 2019) που μας υποχρεώνει η πανδημία, (αφού το 2020 θεωρείται ως μη γενόμενο τουριστικά) τα στοιχεία που προκύπτουν οδηγούν σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα σχετικά με τα τελικά αποτελέσματα σε αφίξεις και έσοδα για τον ελληνικό τουρισμό το 2021 αλλά κυρίως για την ελληνική οικονομία καθώς όπως έχει αναφέρει το ΚΕΠΕ εάν τα τουριστικά έσοδα φέτος ανέλθουν στο 50% του 2019, τότε το ΑΕΠ της χώρας θα αυξηθεί κατά περίπου 2,9%.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία που αφορούν το μήνα Ιούλιο (με τον Αύγουστο να ακολουθεί με ακόμη πιο θετικά αποτελέσματα όπως εκτιμάται) τα έσοδα στο επτάμηνο ανέρχονται στα 3.383,5 εκατ. ευρώ έναντι 9.116,5 εκατ. ευρώ το επτάμηνο του 2019 γεγονός που σημαίνει μια αναπλήρωση κατά 37,11%. Ωστόσο, τα έσοδα τον Ιούλιο μόνο ανήλθαν στα 2.275,3 εκατ. ευρώ έναντι 3.702,8, εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2019 που σημαίνει ότι επετεύχθη ένα ποσοστό αναπλήρωσης κατά 61,44%.

Δεδομένου ότι τα έσοδα τον Αύγουστο του 2019 ήταν 6.762,0 εκατ. ευρώ ένα ποσοστό αναπλήρωσης κοντά στο 80% που επετεύχθη όπως εκτιμάται μας δίνει έσοδα ύψους 5,2 δισ. ευρώ για τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, γεγονός που σημαίνει ότι στο σύνολο του έτους τα τουριστικά έσοδα θα ξεπεράσουν άνετα το 50% του 2019, ήτοι τα 9,1 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι ο επίτιμος πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης έχει προβεί σε μια πιο αισιόδοξη εκτίμηση για έσοδα ύψους 12 δισ. ευρώ το 2021.

Επανερχόμενοι στα στοιχεία του επτάμηνου και του Ιουλίου του τρέχοντος έτους αξίζει επίσης να επισημανθεί το υψηλό ποσοστό αναπλήρωσης των αμερικανών τουριστών στα έσοδα (71,6% ) ενώ αναφορικά με τις αφίξεις το αφίξεις το ποσοστό αναπλήρωσης είναι 56,04%.

Λιγο διαφορετική είναι η εικόνα των τουριστών από τη Γερμανία καθώς σε επίπεδο αφίξεων η αναπλήρωση των Ιούλιο είναι στο 78,09% ενώ αναφορικά με τα έσοδα το ποσοστό αναπλήρωσης είναι στο 72,74%, γεγονός που σημαίνει ότι ήταν πιο συγκρατημένοι στις δαπάνες από τους φίλους μας τους Γάλλους και τους Αμερικανούς.

Τέλος πολύ χαμηλές είναι οι επιδόσεις των Βρετανών καθώς βέβαια ο τουρισμός από τη συγκεκριμένη χώρα άνοιξε προς το τέλος Ιουλίου ενώ πολύ χαμηλή είναι η παρουσία των Ρώσων.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ρέθυμνο – Πρωτότυπο εγχείρημα εθελοντικού τουρισμού και οικοτουριστικής ανάπτυξης υπαίθρου
Τουρισμός |

Ρέθυμνο: Πρωτότυπο εγχείρημα εθελοντικού τουρισμού και οικοτουριστικής ανάπτυξης υπαίθρου

Συνολικά 260 σύμβουλοι μεγάλης γαλλικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στον τομέα του καθαρισμού με οικολογικά προϊόντα σε Γαλλία και Βέλγιο, υπό την επωνυμία "Η2Ο at home", απασχολήθηκαν σε δύο παράλληλες οικοτουριστικές δράσεις στην φύση