Στις 24 Σεπτεμωρίου 1948, ο κατασκευαστής μοτοσικλετών Soichiro Honda ιδρύει την Honda Motor Company στο Hamamatsu της Ιαπωνίας. Στη δεκαετία του 1960, η εταιρεία απέκτησε παγκόσμια φήμη για τις μοτοσυκλέτες της (συγκεκριμένα, το C100 Super Cub, το οποίο έγινε το όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο). Τη δεκαετία του 1970, απέκτησε παγκόσμια φήμη για τα προσιτά και οικονομικά αυτοκίνητα. Σήμερα, σε μεγάλο βαθμό λόγω της συνεχιζόμενης έμφασης στην οικονομική προσιτότητα, την αποδοτικότητα και την φιλικότητα προς το περιβάλλον (το εσωτερικό της σύνθημα είναι «Μπλε ουρανός για τα παιδιά μας»), η εταιρεία τα πάει καλύτερα από τους περισσότερους ανταγωνιστές της.

C100 Super Cub

Πριν από την ίδρυση της εταιρείας που έφερε το όνομά του, ο Soichiro Honda ήταν δρομέας και ονειροπόλος. Πήγαινε από μια δουλειά μηχανικού στην άλλη, και επίσης εργάστηκε ως μπέιμπι σίτερ, οδηγός αγώνων αυτοκινήτου και ερασιτέχνης οινοπνευματοποιός. Ακόμα και η σύζυγός του είπε ότι ήταν «διάνοια στο πως να μην εργάζεται σχεδόν καθόλου». Το 1946, ανέλαβε ένα παλιό εργοστάσιο που ήταν σε μεγάλο βαθμό ερείπιο από βομβαρδισμούς κατά τη διάρκεια του πολέμου, αν και δεν είχε κάποιο σχέδιο για το τι θα έκανε εκεί. Πρώτα δοκίμασε να κατασκευάσει αυτό που αποκαλούσε «περιστροφική μηχανή ύφανσης». Στη συνέχεια, προσπάθησε να παράγει μαζικά παράθυρα με ημιδιαφανή τζάμια, στη συνέχεια, πάνελ οροφής από υφαντό μπαμπού. Τέλος, αφού βρήκε μια ξεχασμένη παρτίδα δίχρονων κινητήρων, είχε μια ιδέα: μοτοσικλέτες.

Ο Honda προσάρμοσε τους κινητήρες να λειτουργούν με τερεβινθίνη και τους τοποθέτησε σε εύθραυστα πλαίσια ποδηλάτων που κατασκευάζονταν από εργάτες στο εργοστάσιο Hamamatsu. Τα μοτοποδήλατα έγιναν ανάρπαστα από πολίτες που απελπισμένα έψαχναν να βρουν τρόπους μετακίνησης στη μεταπολεμική Ιαπωνία, όπου ουσιαστικά δεν υπήρχε βενζίνη και καμία πραγματική δημόσια συγκοινωνία. Σύντομα, ο Honda είχε ξεπουλήσει αυτούς τους παλιούς κινητήρες και έφτιαχνε τους δικούς του. Το 1947, το εργοστάσιο παρήγαγε την πρώτη πλήρη μοτοσυκλέτα του, την μισής ιπποδύναμης A-Type (με το παρατσούκλι “Η Καμινάδα” επειδή έβγαζε πολύ και δύσοσμο καπνό). Μετά την κατοχύρωση της εταιρείας, η Honda παρήγαγε το 1949 μια πιο εξελιγμένη μοτοσυκλέτα: με ατσάλινο σκελετό, εμπρός και πίσω ανάρτηση D-Type που μπορούσε πιάσει ταχύτητες έως και 50 μίλια την ώρα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1950, παρουσίασε το Cub, έναν κλώνο της Vespa που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στις γυναίκες και ήταν το πρώτο προϊόν της Honda που πωλήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Soichiro Honda με το 1963 Honda RA2

Ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1960, η εταιρεία παρήγαγε μερικά μικρά αυτοκίνητα και σπορ αγωνιστικά, αλλά μόλις παρουσίασε το Civic το 1973 μπήκε πραγματικά στην αγορά αυτοκινήτων. Ο κινητήρας CVCC του αυτοκινήτου έκαιγε λιγότερα καύσιμα και θα μπορούσε να περάσει δοκιμές εκπομπών στην Αμερική χωρίς καταλυτικό μετατροπέα. Ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο απευθύνθηκε τους Αμερικανούς οδηγούς που ήταν απογοητευμένοι από την αύξηση του κόστους της βενζίνης. Το ελαφρώς μεγαλύτερο, πιο πολυτελές Accord του 1976 κέρδισε ακόμη περισσότερους θαυμαστές και το 1989 έγινε το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Civic 1973

Civic 1973

Ο Soichiro Honda εισήχθη στο Hall of Fame του Αυτοκινήτου το 1989. Πέθανε δύο χρόνια αργότερα σε ηλικία 84 ετών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κόσμος
Financial Times: Ελλάδα και Ισπανία πιέζονται από την ΕΕ να δώσουν S-300 και Patriot στην Ουκρανία
Επικαιρότητα |

FT: Ελλάδα και Ισπανία πιέζονται από την ΕΕ να δώσουν S-300 και Patriot στην Ουκρανία

Διπλωμάτες, μιλώντας στο in αναγνωρίζουν τις πιέσεις, αλλά και την προσπάθεια δημιουργίας ενός κλίματος υπέρ της αποστολής επιπλέον βοήθειας στην Ουκρανία καθώς και αντιαεροπορικών συστημάτων