«Η ναυτιλία έχει μπει δυναμικά στην πορεία της ψηφιοποίησης και οι νέες τεχνολογίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της μελλοντικής αγοράς» τόνισε o κος Ιωάννης Μαρτίνος, CEO – The Signal Group και μέλος της Επιτροπής Καινοτομίας του ΣΕΒ, μιλώντας στο matchmaking εργαστήριο με τίτλο «Η ναυτιλία μπροστά στην ευκαιρία του Maritime 4.0» οργανώθηκε από τον Τομέα Καινοτομίας του ΣΕΒ. Εκπρόσωποι της ναυτιλίας, της βιομηχανίας και επιχειρήσεων διάφορων παραγωγικών κλάδων, καθώς και μέλη της κοινότητας των Innovative Greeks, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν σχετικά με ισχυρές πατέντες και ώριμες νεοφυείς επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν στον χώρο των λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού της Ναυτιλίας.
Όπως επισημάνθηκε αρχικά στην εκδήλωση ο ΣΕΒ επενδύει στην ενίσχυση της συλλογικής ικανότητας μας να καινοτομούμε, ως βασική προϋπόθεση για ανάπτυξη με καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Πιστεύει σθεναρά ότι η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικό επιστημονικό δυναμικό, μέσα και έξω από τη χώρα. Αυτό το δυναμικό, επιδιώκει μέσω των δράσεών του, να το φέρει πιο κοντά στις επιχειρήσεις, στην εφαρμοσμένη καινοτομία της αγοράς, με σκοπό να επωφεληθούν όλοι. Το οικοσύστημα καινοτομίας να μεγαλώσει πολύ πιο γρήγορα και η επιχειρηματικότητα να είναι εξωστρεφής και να δημιουργεί μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για την οικονομία και τη χώρα.
Πέμπτη θεματική εκδήλωση «Innovation Ready»
Έχοντας αναγνωρίσει την ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας των μεγαλύτερων επιχειρήσεων με νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας, προκειμένου να υπάρξει η απαραίτητη μεταφορά τεχνογνωσίας, ο ΣΕΒ οργάνωσε την πέμπτη θεματική εκδήλωση “Innovation Ready” την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021. Οι 12 καταξιωμένες νεοφυείς εταιρείες, ναυτιλιακές startups και scaleups, οι Bunkering At Sea, DeepSea, Harbor Lab, Metis Cyberspace Technology SA., Nereus Digital Bunkers, PEOPLE, ProcureShip, Propulsion Analytics, Shipreality, Syndeseas Integrated Solutions Ltd, The Signal Group, Vesseljoin, περιέγραψαν τις συνεργασίες που αναζητούν από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του χώρου τους και τις υπόλοιπες βιομηχανίες στις οποίες απευθύνονται για πιλοτικές εφαρμογές.
Μιλώντας στην έναρξη του εργαστηρίου, η Διευθύντρια Καινοτομίας του ΣΕΒ, κα. Μάγκυ Αθανασιάδη, επισήμανε πως:
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανέκαθεν ανταποκρίνονταν απλώς στη ζήτηση χωρίς να μπαίνει στη λογική πρόβλεψης της ζήτησης και προσαρμογής των διαδικασιών και των προμηθειών της με βάση την πρόβλεψη αυτή. Αυτή η προσέγγιση είναι πλέον ξεπερασμένη και μπορεί να κοστίσει ακριβά σε μία ναυτιλιακή εταιρεία. Η ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο αποκτά τεράστια σημασία, βελτιστοποιώντας την επιχειρησιακή λειτουργία αλλά και τις συναλλαγές μεταξύ όλων των εμπλεκομένων. Διασφαλίζεται έτσι αύξηση της αποδοτικότητας του πλοίου, μείωση του κόστους συντήρησης και λειτουργίας, μεγαλύτερη αξιοπιστία και ασφάλεια ταξιδιού. Δεν είναι όμως μόνο οι ψηφιακές τεχνολογίες που θα αλλάξουν με ραγδαίους ρυθμούς τη ναυτιλία του αύριο. Τα καινοτόμα νέα υλικά, τα αυτόνομα πλοία, τα εναλλακτικά καύσιμα και η πράσινη μετάβαση πρόκειται να φέρουν τεράστιες αλλαγές και θα δημιουργήσουν σημαντικές προκλήσεις για τις ναυτιλιακές εταιρείες.»
O κος Ιωάννης Μαρτίνος, CEO – The Signal Group και μέλος της Επιτροπής Καινοτομίας του ΣΕΒ επεσήμανε πως:
«Η ναυτιλία έχει μπει δυναμικά στην πορεία της ψηφιοποίησης και οι νέες τεχνολογίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της μελλοντικής αγοράς. Η Ελλάδα ως παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος και με ένα ταχέως αναπτυσσόμενο οικοσύστημα νεοφυών τεχνολογιών, θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο. Η ύπαρξη μιας μεγάλης βιομηχανίας κοντά στην καινοτομία βοηθάει την δημιουργία και την ανάπτυξη της διττά. Πρώτον, καλλιεργεί ένα μεγάλο pool ανθρωπίνου δυναμικού μέσα από την ναυτιλία, με τις εμπειρίες, την τεχνογνωσία και τις ιδέες για να δημιουργήσουν νέες καινοτόμες επιχειρήσεις. Δεύτερον, η ύπαρξη πελατών κοντά στις startup, ειδικά στα αρχικά στάδια ανάπτυξής τους είναι καίρια για την επιτυχία τους καθώς παρέχουν πολύτιμο feedback για την δημιουργία πραγματικής αξίας. Έτσι παρατηρούμε ήδη πολλές νεοφυείς εταιρείες να αναπτύσσονται στην Ελλάδα στον ναυτιλιακό τομέα. Το κρίσιμο βήμα είναι να αναπτυχθούν και στο εξωτερικό ώστε να εδραιωθεί η Ελλάδα ως παγκόσμιος κόμβος ναυτιλιακής τεχνολογίας.»
Τα εργαστήρια Innovation Ready πραγματοποιούνται στο πλαίσιο δράσεων του ΣΕΒ για την αμφότερη ενίσχυση των start-ups και της καινοτομικής ικανότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση