Το ένα τρίτο των πτήσεων που πραγματοποιούνται συνήθως στην ΕΕ θα μπορούσαν να είχαν αντικατασταθεί με ταξίδι με τραίνο διάρκειας μικρότερης των έξι ωρών, γεγονός που θα μείωνε κατά 3,5 εκατομμύρια τόνους το διοξείδιο του άνθρακα που εκλύεται ετησίως στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε σήμερα η Greenpeace, η οποία ζήτησε «να αλλάξει δραστικά ο τρόπος που μετακινούμαστε».
Χαρακτηρίζοντας «απαραίτητη» τη μείωση της εναέριας κυκλοφορίας προκειμένου να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη, η μη κυβερνητική οργάνωση ζήτησε να «δοθεί νέα ώθηση στις σιδηροδρομικές μεταφορές», «τον φτωχό συγγενή των ευρωπαϊκών, δημόσιων πολιτικών».
Η έκθεση
Οι πτήσεις για αποστάσεις μικρότερες των 1.500 χιλιομέτρων ευθύνονται για το ένα τέταρτο των αερίων του θερμοκηπίου που εκλύονται από τις αεροπορικές μεταφορές στην Ευρώπη, επισημαίνει η Greenpeace στην έκθεσή της.
Οι 51 από τις 150 πτήσεις μικρών αποστάσεων με τους περισσότερους επιβάτες στην ΕΕ, δηλαδή το 34% του συνόλου, μπορούν να αντικατασταθούν με ταξίδι με τραίνο διάρκειας μικρότερης των έξι ωρών.
Είκοσι μία πτήσεις μπορούν εξάλλου να αντικατασταθούν από ταξίδι με τραίνο διάρκειας μικρότερης των τεσσάρων ωρών, περιλαμβανομένων των συνδέσεων Άμστερνταμ- Παρίσι, Άμστερνταμ- Φρανκφούρτη, Βρυξέλλες- Φρανκφούρτη και Παρίσι- Φρανκφούρτη.
«Εκλύουμε 10 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα όταν κάνουμε το ταξίδι Παρίσι- Άμστερνταμ με το αεροπλάνο σε σχέση με το τραίνο, την ώρα που η διαδρομή με το τραίνο διαρκεί λιγότερες από τρεισήμισι ώρες», επεσήμανε η Σαρά Φαγιόλ υπεύθυνη της εκστρατείας Μεταφορών στη Greenpeace Γαλλίας.
«Η μείωση της εναέριας κυκλοφορίας είναι απαραίτητη για να τηρηθούν οι στόχοι για το κλίμα που τέθηκαν με τη Συμφωνία του Παρισιού και ο περιορισμός των πτήσεων μικρής διάρκειας αποτελεί το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», πρόσθεσε η ίδια.
Οι αεροπορικές μεταφορές σε παγκόσμιο επίπεδο ευθύνονταν το 2019 για την έκλυση 900 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή περίπου το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»
Με επιδοτήσεις 7 δισ. ο Μπάντεν προωθεί τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Το σχέδιο Μπάιντεν εκτιμάται ότι θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος
Η R Energy1 Holdings εξαγόρασε φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος 10 MW
Με την εξαγορά η συνολική εγκατεστημένη ισχύς του Ομίλου αυξάνεται στα 55 MW
Φωτοβολταϊκό πάρκο στην Πτολεμαΐδα κατασκευάζει η Intrakat για τη ΔΕΗ
Το συμβατικό τίμημα του έργου ανέρχεται στο ποσό των 43 εκατ. ευρώ
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
«Κενό» 1,8 τρισ. δολ. στην πράσινη μετάβαση βλέπει η BlackRock - Πώς επιδρά στα χαρτοφυλάκια
Απαιτούνται περισσότερες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα