Οι ακτιβιστές για το κλίμα και οι δυτικές κυβερνήσεις είναι απογοητευμένοι που ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ φαίνεται απίθανο να παραστεί στην επερχόμενη σύνοδο κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα στη Γλασκώβη. Επιπλέον, τα ενημερωμένα σχέδια του Πεκίνου για τον περιορισμό των εκπομπών, που παρουσιάστηκαν την Τρίτη, δεν φαίνονται καθόλου εντυπωσιακά. Οι επενδυτές και οι διαπραγματευτές, ωστόσο, καλό θα ήταν να διαχωρίσουν τη διπλωματία από την περιβαλλοντική πραγματικότητα.
Η διεθνής κοινότητα αδημονεί ώστε η Λαϊκή Δημοκρατία, που τώρα είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας και παραγωγός αερίων του θερμοκηπίου στον κόσμο, να καθαρίσει το περιβάλλον της το συντομότερο δυνατόν. Χωρίς την συμβολή της Κίνας, η παγκόσμια προσπάθεια για τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας πιθανότατα θα αποτύχει.
Αυτή η προσδοκία δίνει στην Κίνα έναν ισχυρό μοχλό διαπραγμάτευσης. Δυτικοί ηγέτες όπως ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν θέλουν πιο φιλόδοξες χειρονομίες από τη χώρα. Ως εκ τούτου, οι επιδέξιοι διαπραγματευτές του Πεκίνου δεν θα δώσουν τίποτα χωρίς αντάλλαγμα, όσο παραμένουν σε ισχύ οι βαριοί αμερικανικοί δασμοί και οι κυρώσεις και η επενδυτική συμφωνία με την Ευρώπη έχει μπει στον πάγο.
Ωστόσο, την ίδια στιγμή το Πεκίνο πρέπει να συνεχίσει να μειώνει τη ρύπανση εντός της χώρας όσο πιο γρήγορα μπορεί. Αυτό μπορεί να μην εξελίσσεται τόσο γρήγορα όσο θέλουν οι εμπορικοί εταίροι, αλλά υπάρχει πρόοδος. Το αν ο Σι θα μεταβεί στη Γλασκώβη ή όχι είναι σε μεγάλο βαθμό αντιπερισπασμός. Μίλησε έντονα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, πιο πρόσφατα τον Σεπτέμβριο υποσχόμενος να σταματήσει την ανησυχητική πρακτική της Κίνας να κατασκευάζει σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα σε άλλες χώρες ως μέρος της πρωτοβουλίας της για την υποδομή Belt and Road.
Η Κίνα άργησε να καθορίσει πώς θα περιορίσει τις εκπομπές έως το 2030, ενώ οι εκπομπές και η συμβατική κατανάλωση ενέργειας εξακολουθούν να αυξάνονται. Και βέβαια δεν είναι η μόνη χώρα που το κάνει αυτό. Η νέα της δέσμευση, ωστόσο, να μεταβεί σε καθεστώς καθαρών κτιρίων έως το 2025 πρέπει να χαιρετιστεί. Τα πρόχειρα πρότυπα κατασκευής καθιστούν τα κινεζικά ακίνητα σημαντική πηγή σπατάλης ισχύος. Η Κινα ξεκινά επίσης αξιέπαινες εκστρατείες για τη μετατροπή του στόλου αυτοκινήτων σε οχήματα κινούμενα με μπαταρίες και τον καθαρισμό του δικτύου.
Το πολιτικό και οικονομικό γεγονός είναι ότι ο Σι πρέπει να κινηθεί προσεκτικά για να εφαρμόσει πολιτικές καθαρής ενέργειας με την οικονομία του σε αταξία, όπως δείχνει το κύμα πρόσφατων διακοπών ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες επιδεινώθηκαν από αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Αλλά δεν μπορεί να αγνοήσει τα πολιτικά, οικονομικά και προβλήματα ασφάλειας που ενέχει το έντονα ρυπογόνο αναπτυξιακό μοντέλο της Κίνας. Αυτά τελικά είναι δικά του προβλήματά και όχι του Μπάιντεν. Ο Σι μπορεί να το σκληρός όσον αφορά τη μετάβαση του στη Γλασκώβη, αλλά δεν έχει άλλη επιλογή τελικά από το να ακολουθήσει αυτό το ρεύμα.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα