
Την σκέψη για ηλεκτρικά πλοία που θα συνδέουν τα ελληνικά νησιά διατύπωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνομιλώντας σε ζωντανή μετάδοση με τον δημοσιογράφο Adam Boulton, στο τηλεοπτικό δίκτυο Sky News, αμέσως μετά την ομιλία του στη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή (COP26) στη Γλασκόβη.
Παράλληλα, εκτίμησε ότι το υδρογόνο θα είναι ένα καύσιμο που θα αξιοποιήσει η «πράσινη» ναυτιλία, ενώ επανέλαβε την πρωτοβουλία του, για την δημιουργία κέντρο ερευνών για τα ναυτιλιακά καύσιμα.
Ειδικότερα, απαντώντας στην επισήμανση του Adam Boulton, ότι «η ναυτιλία είναι μια από τις δραστηριότητες που ευθύνονται περισσότερο για τις εκπομπές αυτή τη στιγμή», ο έλληνας πρωθυπουργός υπεραμύνθηκε του ρόλου της ναυτιλίας ως του πιο φιλικού προς το περιβάλλον τρόπου μεταφοράς σημειώνοντας: «ας θέσουμε τα πράγματα σε ένα πλαίσιο. Το 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται μέσω πλοίων. Η ναυτιλία ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών. Δεν είναι κάτι ασήμαντο, αλλά δεν είναι κάτι τεράστιο. Θα πρέπει να αναλάβουμε το μερίδιο που μας αναλογεί. Η ναυτιλία θα πρέπει να αναλάβει το μερίδιό της. Αλλά δεν είναι ξεκάθαρο ποια θα είναι η τεχνολογία που θα δώσει λύση στο πρόβλημα. Για τον λόγο αυτό χρειαζόμαστε περισσότερη έρευνα και ανάπτυξη (R&D). Θα πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο στις λύσεις που αναπτύσσονται αυτή την στιγμή».
Επίσης, εκτίμησε ότι «το υδρογόνο είναι μάλλον το πιο πιθανό σενάριο» για την πρόωση των πλοίων στο μέλλον και συμπλήρωσε ότι «εμείς είμαστε οι διαχειριστές και θα πρέπει να συνεργαστούμε με τα ναυπηγεία, θα πρέπει να συνεργαστούμε με τους κατασκευαστές μεγάλων μηχανών. Αυτοί είναι που θα καθοδηγούν τις τεχνολογικές καινοτομίες. Η ναυτιλία θα είναι ο πελάτης της τεχνολογίας που αυτοί θα παράγουν. Αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να έχουμε μια εικόνα για το μέλλον της ναυτιλίας. Για τον λόγο αυτό δημιουργούμε, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ένα ινστιτούτο ερευνών για να διερευνήσουμε το μέλλον της βιώσιμης ναυτιλίας. Γιατί, ειλικρινά, προς το παρόν δεν έχουμε την απάντηση».
Τέλος, αναφερόμενος στον τουρισμό και στις νησιωτικές διασυνδέσεις, προανήγγειλε ότι την Παρασκευή θα βρίσκεται «σε ένα μικρό ελληνικό νησί, τη Χάλκη, το οποίο βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τη Ρόδο. Εκεί θα παρουσιάσω μια ολοκληρωμένη λύση για το πώς μπορεί να γίνει η απανθρακοποίηση ενός σχετικά μικρού νησιού. Ήδη έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα πολύ ενδιαφέρον project σε ένα άλλο νησί, την Αστυπάλαια, σε συνεργασία με την Volkswagen, όπου ουσιαστικά μετατρέπουμε το νησί σε ένα εργαστήριο ηλεκτροκίνησης. Τα νησιά δεν καταναλώνουν τόση πολλή ενέργεια».
Στην παρατήρηση του δημοσιογράφου ότι οι πτήσεις καταναλώνουν ενέργεια, ο έλληνας πρωθυπουργός απάντησε ότι «οι πτήσεις καταναλώνουν, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Αλλά όταν μιλάμε, για παράδειγμα, για τη ναυτιλία και τα πλοία που καλύπτουν μικρές αποστάσεις, θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ότι αυτά τα πλοία θα μπορούσαν να είναι στο μέλλον ηλεκτρικά»


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα