Υπέρ της τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, την οποία χαρακτήρισε αποτελεσματικό εργαλείο για την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής, τάχθηκε χθες η απερχόμενη καγκελάριος της Γερμανίας, η Άνγκελα Μέρκελ κατά τη διάρκεια της ομιλίας της στην πρώτη ημέρα της κρίσιμης συνόδου του ΟΗΕ για το κλίμα.
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση εφαρμόζει ήδη αυτό το μοντέλο τιμολόγησης στον βιομηχανικό τομέα. Άλλοι, για παράδειγμα η Κίνα, το θεσπίζουν τώρα», ανέφερε η κ. Μέρκελ αναφερόμενη στη συγκεκριμένη πολιτική, δυνάμει της οποίας επιβάλλονται τέλη στην εκπομπή CO2 προκειμένου να δοθεί κίνητρο για επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια.
Η επικεφαλής της γερμανικής κυβέρνησης κάλεσε να συζητηθεί το θέμα περαιτέρω και να ληφθούν αποφάσεις στην COP26.
Προσκεκλημένοι των Ηνωμένων Εθνών, αρχηγοί και αντιπρόσωποι κυβερνήσεων από περίπου διακόσιες χώρες θα περάσουν τις επόμενες δύο εβδομάδες συζητώντας το πώς η ανθρωπότητα μπορεί να περιορίσει την υπερθέρμανση του πλανήτη.
«Όταν το CO2 τιμολογείται, οι ιδιώτες επενδυτές ξέρουν σε ποια κατεύθυνση να επενδύσουν», επισήμανε η κ. Μέρκελ, για την οποία είναι ανάγκη να μη χρησιμοποιηθούν μόνο χρήματα φορολογουμένων αλλά και εργαλεία που έχουν «οικονομική λογική» στον αγώνα εναντίον της κλιματικής αλλαγής.
Μεγάλες επενδύσεις
Θα χρειαστούν μεγάλες επενδύσεις για να εκπληρωθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί. Η γερμανίδα καγκελάριος αναφέρθηκε στην εκτίμηση του πρώην Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ, του Μπαν Γκι Μουν, ότι θα απαιτηθεί χρηματοδότηση 800 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ετήσια βάση.
Στην ομιλία της η κ. Μέρκελ αναφέρθηκε σε νέα συνεργασία της Γερμανίας με τη Νότια Αφρική στο πλαίσιο της προσπάθειας να εγκαταλειφθεί η παραγωγή ηλεκτρισμού με την καύση άνθρακα. Έκανε λόγο για σημαντικό «πιλοτικό έργο για πολλές αφρικανικές χώρες», χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες. Εξήρε επίσης τη συνεργασία με την Κολομβία, τη Νορβηγία και τη Βρετανία για την προστασία των δασών.
Η κυβέρνηση συνασπισμού της απερχόμενης καγκελαρίου έχει δεσμευθεί πως τα εργοστάσια που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια με την καύση άνθρακα θα έχουν κλείσει όλα ως το 2038.
Επαίνεσε ακόμη την G20 διότι συμφώνησε να διακόψει τη χρηματοδότηση για την κατασκευή ή τη λειτουργία τέτοιων εργοστασίων σε άλλες χώρες στη σύνοδό της αμέσως πριν από την έναρξη της COP26.
Chancellor Angela #Merkel‘s speech at @COP26 earlier this afternoon. #COP26 #GermanClimateAction pic.twitter.com/avHdRyslpD
— German Embassy London (@GermanEmbassy) November 1, 2021
Αντίθετα με τη γερμανίδα καγκελάριο, η οποία είδε θετικά τη σύνοδο αυτή, ακτιβιστές και άλλοι ηγέτες εξέφρασαν απογοήτευση διότι τα είκοσι πιο ανεπτυγμένα βιομηχανικά κράτη του κόσμου δεν κατέληξαν σε συμφωνία ούτε για την ημερομηνία-στόχο ώστε να επιτευχθεί η λεγόμενη κλιματική ουδετερότητα, ούτε για την ημερομηνία-στόχο για να τερματιστεί η ηλεκτροπαραγωγή με την καύση άνθρακα.
Η κ. Μέρκελ εξέφρασε την αισιοδοξία της πως μπορεί ακόμη να αποφευχθούν οι καταστροφικές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο για αυτό «πρέπει – και επίσης θα έλεγα πως μπορούμε – να εφαρμόσουμε τη συμφωνία του Παρισιού», δήλωσε.
Πάντως αναγνώρισε πως «δεν θα φθάσουμε τα 100 δισ. δολάρια ως το 2023», αναφερόμενη στον στόχο οι βιομηχανικά ανεπτυγμένες χώρες να προσφέρουν το ποσό αυτό σε ετήσια βάση στις αναπτυσσόμενες για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής.
Ο στόχος αυτός υποτίθεται ότι θα επιτυγχανόταν το 2020, δυνάμει συμφωνίας η οποία είχε συναφθεί το 2009. Δεν εκπληρώθηκε ποτέ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»