Προχωρούν οι διαδικασίες που θα ανάψουν το πράσινο φως για τη χρέωση των διοδίων με το χιλιόμετρο. Η προετοιμασία του διαγωνισμού για το έργο της εγκατάστασης ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) μπαίνει στην τελική ευθεία με την αναζήτηση του χρηματοοικονομικού συμβούλου. Εντωμεταξύ, το πρώτο βήμα για την αναλογική χρέωση έχει ήδη γίνει με το υβριδικό σύστημα διοδίων της Ολυμπίας Οδού, που αποτελεί και τον πιλότο για την εφαρμογή των e-διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση των υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου, εγκρίθηκε η συμμετοχή τριών φορέων, των BPM, Business Partner – Οικονομικοί και Επιχειρηματικοί Σύμβουλοι και Ευρωσύμβουλοι. Με την ίδια απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εγκρίθηκε και η δέσμευση προϋπολογισμού 172.360 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για την αμοιβή του αναδόχου του έργου. Ο ανάδοχος θα συμμετέχει σε όλες τις διαδικασίες ανάθεσης της σύμβασης σύμπραξης.
Μεταξύ άλλων, ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος θα βοηθήσει την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην ολοκλήρωση του επιχειρηματικού σχεδίου, στη διενέργεια του market sounding, στην κατάρτιση του χρηματοοικονομικού μοντέλου του έργου και στην του ύψους και των χρονικών διαστημάτων καταβολής των πληρωμών διαθεσιμότητας στον ανάδοχο. Επίσης, θα συμβάλλει στον εντοπισμό εναλλακτικών δομών χρηματοδότησης του έργου και θα παρέχει συμβουλές μέχρι την οριστικοποίηση και εξασφάλιση της χρηματοδότησης του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης και την υπογραφή των σχετικών δανειακών συμβάσεων για τη διασφάλιση των συμφερόντων της αναθέτουσας αρχής.
Το έργο των ηλεκτρονικών διοδίων, ύψους 90 εκατ. ευρώ, κόστος κατά πολύ χαμηλότερο από τον αντίστοιχο διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια της προηγούμενης κυβέρνησης, που σκαρφάλωνε στα 400 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης του τομέα των μεταφορών το έργο έχει ενταχθεί και στο εθνικό σχέδιο ανάκαμψης. Για τα ηλεκτρονικά διόδια, έχουν δεσμευτεί πόροι 65 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το ορόσημο για την ανάθεση της σύμβασης του έργου είναι το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Πριν λίγες ημέρες, εγκρίθηκε και η ανάθεση του έργου για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για το έργο στην εταιρεία Planet, έναντι 135.108 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Η διαδικασία ανάθεσης είχε ξεκινήσει τον περασμένο Ιούνιο.
Πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα διοδίων της Ολυμπίας Οδού
Εντωμεταξύ, το πρώτο υβριδικό σύστημα διοδίων στη χώρα που έχει κάνει πραγματικότητα τη χιλιομετρική χρέωση λειτουργεί από την 1ηΙανουαρίου στην Ολυμπία Οδό. το Hybrid ETC είναι ένα σύστημα χρέωσης με βάση τη διανυθείσα απόσταση. Με τη βοήθεια του προηγμένου τεχνολογικά συστήματος, που υπολογίζει την πραγματική απόσταση που έχει διανύσει το όχημα, οι χρήστες τους αυτοκινητόδρομους εξοικονομούν ως και 76% των χρεώσεων.
Ουσιαστικά, η εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου, έχει εγκαταστήσει «Ηλεκτρονικές Πύλες» (gantries) σε επιλεγμένες εξόδους του αυτοκινητόδρομου, έτσι ώστε οι συνδρομητές της, που διαθέτουν πομποδέκτη, να χρεώνονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν. Αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας είναι εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου προκειμένου να κάνουν εφικτά τα υβριδικά διόδια.
Η ιδέα του στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης, δηλαδή, το όχημα εισερχόμενο στον αυτοκινητόδρομο πληρώνει μέσω του πομποδέκτη όλο το αντίτιμο που αναλογεί στη ζώνη χρέωσης και όταν βγει από τον αυτοκινητόδρομο, εφόσον έχει διανύσει μικρότερη απόσταση, τότε επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διανύθηκε. Όσοι χρήστες του αυτοκινητόδρομου δεν διαθέτουν πομποδέκτη συνεχίζουν να χρεώνονται με το «παραδοσιακό ζωνικό σύστημα. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει εξάλλου κλειστό σύστημα χρέωσης με μπάρες (διατηρώντας το προηγούμενο σύστημα), με σύστημα ανοιχτής κυκλοφορίας Free-flow για να δίνει επιστροφές.
Latest News
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
Σύμμαχος στην ανάπτυξη ο Ε65 – Πώς έγινε το reset του έργου από ΤΕΡΝΑ
Στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Τι είπαν Μητσοτάκης, Περιστέρης και Σταϊκούρας
Μητσοτάκης για Ε65: Δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας
Εγκαινιάζονται από τον πρωθυπουργό τα τμήματα Καρπενήσι – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα
Στην κυκλοφορία ο Ε65 της ΤΕΡΝΑ – Σε 3 ώρες Αθήνα – Τρίκαλα [χάρτης]
Εγκαινιάζονται από τον πρωθυπουργό τα τμήματα Καρπενήσι – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα
Κλειστή μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη, 1η Μαΐου, η σήραγγα της Εγνατίας «Μαλακάσι Α»
«Όλες οι σήραγγες θα ελεγχθούν και θα ακολουθήσει, όπου απαιτείται, η βαριά συντήρηση της οδού», επεσήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών
Νέα επένδυση και επιχειρηματικές συμφωνίες στην Αθηναϊκή Ριβιέρα
Η οικιστική ανάπλαση στην Βούλα και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα