Το 2021 ήταν μία ακόμη ιδιαίτερα παρεμβατική χρονιά για την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, γεγονός που αναγνωρίσθηκε από την ετήσια ειδική έκδοση «ONE HUNDREND PEOPLE 2021» της Lloyd’s List, με τον πρόεδρο της ΕΕΕ Θεόδωρο Βενιάμη να «κερδίζει» 16 συνολικά θέσεις και να αναρριχάται στην 22η θέση, σε σύγκριση με την περυσινή έκδοση που ήταν στην 38η θέση.
Διαβάστε επίσης: Αλμα 12 θέσεων του Βαγγέλη Μαρινάκη στους top 100 της παγκόσμιας ναυτιλίας
Όπως αναφέρει η βρετανική έκδοση, υπό τον επί 13 χρόνια, πρόεδρό της, η μεγαλύτερη εθνική ένωση εφοπλιστών στον κόσμο, έχει αποκτήσει μεγάλη εξωστρέφεια ή όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «have come out of its shell» και προσθέτει ότι μετά από 13 χρόνια, ένας νέος πρόεδρος θα ηγηθεί μιας ΕΕΕ που επιμένει στο δικαίωμά της να ακουστεί η φωνή της.
Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ο Θοδωρής Βενιάμης είχε μια ήσυχη παρατεταμένη χρονικά προεδρία στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αναφέρει η εφημερίδα και υπενθυμίζει ότι αντιμετώπισε μια παγκόσμια οικονομική κρίση, μια εθνική οικονομική χρεωκοπία, την τρέχουσα πανδημία και τη συνεχιζόμενη μάχη για την αναμόρφωση της βιομηχανίας υπό το πρίσμα της κλιματικής αλλαγής.
Η παραμονή επί 13 χρόνια στην θέση του προέδρου της ΕΕΕ είναι απόδειξη μιας πεποίθησης που είναι ευρέως διαδεδομένη στους συναδέλφους του ότι υπήρξε ο πιο κατάλληλος άνθρωπος για να αντιμετωπίσει τι ασυνήθιστες καταστάσεις που βίωσε η ναυτιλία.
Το επιχείρημα για τη συμπερίληψη του επικεφαλής της μεγαλύτερης εθνικής ένωσης εφοπλιστών στον κόσμο σε περίοπτη θέση σε αυτήν την λίστα δεν χρειάζεται να επαναδιατυπωθεί, αλλά σε κάθε περίπτωση, μπορεί να επιβεβαιωθεί με λίγους αριθμούς, προσθέτει η Lloyd’s List.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σχεδόν το 20% του παγκόσμιου στόλου και το 58% της χωρητικότητας που ελέγχεται από την ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Unctad και της ΕΕ.
Ο κ. Βενιάμης έχει συχνά αποδείξει την αποφασιστικότητά του να έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο η ΕΕΕ ως η φωνή της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας – και, όλο και περισσότερο κατά τη διάρκεια της προεδρίας του, διασφάλισε ότι η φωνή αυτή ακούγεται σε όλο τον ναυτιλιακό κόσμο στις συζητήσεις που είχαν μια ιδιαίτερη σημασία.
Ιδιαίτερη είναι η αναφορά στη δραστηριότητα της ΕΕΕ γύρω από τα θέματα της μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων, επισημαίνοντας ότι η ΕΕΕ δεν ήταν αυτή που καθόρισε τους ευρύτερους στόχους όμως υπήρξε αναμφισβήτητα η ισχυρότερη και πιο συνεπής φωνή στην προσπάθεια τοποθέτησης της συζήτησης στο πλαίσιο της πραγματικότητας εντός της οποίας λειτουργεί ο κλάδος και επίσης στην ανάγκη μιας ομαλής μεταβατικής περιόδου κατά την εφαρμογή τυχόν νέων μέτρων.
Ο κ. Βενιάμης ήταν σταθερός στην άποψη, ότι η ασφάλεια δεν πρέπει να θυσιάζεται για την επιδίωξη περιβαλλοντικών στόχων, υπογραμμίζοντας ότι οι πλοιοκτήτες δεν μπορούν να είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την απελευθέρωση του άνθρακα.
Αν και πρέπει συχνά να ένιωθε σαν να κωπηλατεί ενάντια στην ρεύμα, η ΕΕΕ είχε τις επιτυχίες της. Μια από αυτές ήταν να ενώσει τα χέρια με τους Σουηδούς πλοιοκτήτες και τη μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment για να προσπαθήσουν να «περάσουν» στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ανάγκη να οριστούν οι εμπορικοί φορείς – συνήθως οι ναυλωτές – ως υπεύθυνοι για το κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα, εάν η ναυτιλία γίνει μέρος του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ. Αυτό ήταν σύμφωνο με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», υποστήριξε η ΕΕΕ.
Η ίδια προσέγγιση υπογράμμισε επίσης ότι τα νέα καύσιμα και τεχνολογίες θα πρέπει να αναπτυχθούν από τους παρόχους ενέργειας, τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές κινητήρων και άλλους, αντί να αναμένονται μόνο από τη ναυτιλιακή κοινότητα. Θα ήταν επίσης απαραίτητο ένα ταμείο για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της ανάπτυξης.
«Η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο EU ETS χωρίς ταμείο και χωρίς την ευθύνη των εμπορικών φορέων θα διαταράξει άσκοπα τον κλάδο», είπε ο κ. Βενιάμης.
Μερικά από αυτά τα επιχειρήματα κέρδισαν έδαφος και αντικατοπτρίστηκαν στο πακέτο «Fit for 55» της EΕ για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αν και οι διαβουλεύσεις για το περιεχόμενο της οδηγίας συνεχίζονται.
Σε εθνικό επίπεδο, ο κ. Βενιάμης υπήρξε εξίσου ενεργός, με την ΕΕΕ να ξεκινά μια νέα εκστρατεία προσέλκυσης νέων Ελλήνων στο ναυτικό επάγγελμα.
Η εκστρατεία ήρθε σαν συνέχεια τροποποιήσεων της νομοθεσίας επάνδρωσης των πλοίων που έχουν σκοπό να κάνουν την ελληνική σημαία πιο ελκυστική.
Και οι δύο στόχοι αναμένεται να αποδώσουν, καρπούς εκτιμά η εφημερίδα όταν αντιμετωπισθεί η πανδημία Covid 19 και μειωθεί η γραφειοκρατία του δημόσιου τομέα.
Όποιος η όποια αναλάβει την θέση του προέδρου της ΕΕΕ τον Φεβρουάριο του 2022, διάστημα κατά το οποίο θα διεξαχθούν οι εκλογές, θα ηγηθεί μιας οργάνωσης που έχει παγιώσει την ισχυρή παρουσία της.
Ο Θεόδωρος Βενιάμης βρίσκεται συνεχώς από το 2010 στη λίστα των 100 πιο σπουδαίων προσωπικοτήτων της παγκόσμιας ναυτιλίας (ONE HUNDREND PEOPLE).
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση