Η προσπάθεια της Nissan Motor να «γυαλίσει» τα πράσινα διαπιστευτήριά της έρχεται σε ακατάλληλη χρονική συγκυρία. Τη στιγμή που οι επενδυτές άρχισαν να ανησυχούν για τον αντίκτυπο της παραλλαγής Όμικρον της covid-19 στην παγκόσμια ζήτηση αυτοκινήτων, η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία υποσχέθηκε σχεδόν 18 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια για να προφτάσει τους σχεδιασμούς των ανταγωνιστών της για καθαρά οχήματα, καθιστώντας το ήμισυ του στόλου της ηλεκτρικό έως το 2030.
Είναι κατανοητό γιατί η Nissan, παλαιότερα ηγέτης στα οχήματα καθαρής ενέργειας χάρη στο μοντέλο Leaf (φωτό), προσπαθεί να ανακτήσει το μερίδιό της σε «πράσινα» πρωτοσέλιδα τα οποία έχουν κατακλύσει οι ανταγωνιστές της, από τη Ford Motor έως τη Honda Motor, καθώς και πρωτοεμφανιζόμενες εταιρείες όπως η Rivian Automotive. Ακόμη και ο συνεργάτης της Renault έχει υποσχεθεί ότι εννέα στα 10 μοντέλα της θα είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030.
Οι επενδυτές, ωστόσο, κατέβασαν την τιμή της μετοχής της Nissan σχεδόν κατά 6% τη Δευτέρα, σχεδόν διπλάσιο από τον πόνο που προκάλεσε η Omicron στην Toyota Motor. Μια ανησυχία είναι ότι το σχέδιο μπορεί να είναι πολύ λίγο, πολύ αργά. Η Volkswagen, για παράδειγμα, ασχολήθηκε σοβαρά με την τροφοδοσία του στόλου της με μπαταρίες πριν από αρκετά χρόνια και έχει διαθέσει 73 δισεκατομμύρια ευρώ σε αυτή την προσπάθεια. Μια άλλη πιθανή ανησυχία είναι ότι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας παλεύει να πουλήσει συμβατικά μοντέλα σε βασικές αγορές, και δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι τα μοντέλα της με μπαταρία θα είναι δημοφιλή.
Το εγχείρημα θα προσθέσει επίσης οικονομικό άγχος. Η Nissan έχει επιστρέψει στο «μαύρο» μόλις δύο τρίμηνα μετά από έξι στο «κόκκινο». Κατά την τελευταία δεκαετία, το ετήσιο λειτουργικό κέρδος της εταιρείας ήταν κατά μέσο όρο μόλις 3 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv και οι αναλυτές αναμένουν ότι θα είναι μόλις το ένα τέταρτο αυτού το ημερολογιακό έτος 2022. Τώρα σκοπεύει να δαπανήσει κατά μέσο όρο 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για την ηλεκτροκίνηση. Εάν ένα μεγάλο μέρος αυτών είναι νέα χρήματα, θα μπορούσε να αντιστρέψει τα κέρδη.
Το περιθώριο κέρδους 3,4% της Nissan, που προβλέπουν για το ημερολογιακό έτος 2022 οι αναλυτές, είναι το χαμηλότερο από τους σημαντικότερους ανταγωνιστές: η Honda και η General Motors είναι πιθανό να κερδίσουν περισσότερο από το διπλάσιο και η Toyota σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερο. Ωστόσο, λίγοι από τους ανταγωνιστές της συναλλάσσονται υψηλότερα από τα πολλαπλάσια κέρδη της Nissan που ήταν 9,7 φορές το 2022, ακόμη και μετά την πτώση της Δευτέρας. Ο σκεπτικισμός των μετόχων είναι κάτι παραπάνω από δικαιολογημένος. Το να επιδιώκεις την ηλεκτροκίνηση είναι πολύ καλό, αλλά η ουσία έχει επίσης σημασία.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα