Η προσπάθεια της Nissan Motor να «γυαλίσει» τα πράσινα διαπιστευτήριά της έρχεται σε ακατάλληλη χρονική συγκυρία. Τη στιγμή που οι επενδυτές άρχισαν να ανησυχούν για τον αντίκτυπο της παραλλαγής Όμικρον της covid-19 στην παγκόσμια ζήτηση αυτοκινήτων, η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία υποσχέθηκε σχεδόν 18 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια για να προφτάσει τους σχεδιασμούς των ανταγωνιστών της για καθαρά οχήματα, καθιστώντας το ήμισυ του στόλου της ηλεκτρικό έως το 2030.

Είναι κατανοητό γιατί η Nissan, παλαιότερα ηγέτης στα οχήματα καθαρής ενέργειας χάρη στο μοντέλο Leaf (φωτό), προσπαθεί να ανακτήσει το μερίδιό της σε «πράσινα» πρωτοσέλιδα τα οποία έχουν κατακλύσει οι ανταγωνιστές της, από τη Ford Motor έως τη Honda Motor, καθώς και πρωτοεμφανιζόμενες εταιρείες όπως η Rivian Automotive. Ακόμη και ο συνεργάτης της Renault έχει υποσχεθεί ότι εννέα στα 10 μοντέλα της θα είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030.

Οι επενδυτές, ωστόσο, κατέβασαν την τιμή της μετοχής της Nissan σχεδόν κατά 6% τη Δευτέρα, σχεδόν διπλάσιο από τον πόνο που προκάλεσε η Omicron στην Toyota Motor. Μια ανησυχία είναι ότι το σχέδιο μπορεί να είναι πολύ λίγο, πολύ αργά. Η Volkswagen, για παράδειγμα, ασχολήθηκε σοβαρά με την τροφοδοσία του στόλου της με μπαταρίες πριν από αρκετά χρόνια και έχει διαθέσει 73 δισεκατομμύρια ευρώ σε αυτή την προσπάθεια. Μια άλλη πιθανή ανησυχία είναι ότι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας παλεύει να πουλήσει συμβατικά μοντέλα σε βασικές αγορές, και δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι τα μοντέλα της με μπαταρία θα είναι δημοφιλή.

Το εγχείρημα θα προσθέσει επίσης οικονομικό άγχος. Η Nissan έχει επιστρέψει στο «μαύρο» μόλις δύο τρίμηνα μετά από έξι στο «κόκκινο». Κατά την τελευταία δεκαετία, το ετήσιο λειτουργικό κέρδος της εταιρείας ήταν κατά μέσο όρο μόλις 3 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv και οι αναλυτές αναμένουν ότι θα είναι μόλις το ένα τέταρτο αυτού το ημερολογιακό έτος 2022. Τώρα σκοπεύει να δαπανήσει κατά μέσο όρο 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για την ηλεκτροκίνηση. Εάν ένα μεγάλο μέρος αυτών είναι νέα χρήματα, θα μπορούσε να αντιστρέψει τα κέρδη.

Το περιθώριο κέρδους 3,4% της Nissan, που προβλέπουν για το ημερολογιακό έτος 2022 οι αναλυτές, είναι το χαμηλότερο από τους σημαντικότερους ανταγωνιστές: η Honda και η General Motors είναι πιθανό να κερδίσουν περισσότερο από το διπλάσιο και η Toyota σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερο. Ωστόσο, λίγοι από τους ανταγωνιστές της συναλλάσσονται υψηλότερα από τα πολλαπλάσια κέρδη της Nissan που ήταν 9,7 φορές το 2022, ακόμη και μετά την πτώση της Δευτέρας. Ο σκεπτικισμός των μετόχων είναι κάτι παραπάνω από δικαιολογημένος. Το να επιδιώκεις την ηλεκτροκίνηση είναι πολύ καλό, αλλά η ουσία έχει επίσης σημασία.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Green |

Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη

Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη