Κρίσιμη είναι η σημερινή μέρα για την συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων την ακτοπλοΐα Το μεσημέρι στις 13.00 ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης, θα επισκεφθεί την ΠΝΟ στα γραφεία της μετά την πρόσκληση που έστειλε η τελευταία.
Σήμερα το βράδυ ολοκληρώνεται η δεύτερη 48ωρη απεργία της ΠΝΟ, η οποία επιμένει σε κλιμάκωση αν δεν γίνουν δεκτά τα αιτήματα της, εντείνοντας τον αποκλεισμό των νησιών. Πάντως όπως επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι, ο κλάδος διέρχεται μια πολύ κρίσιμη περίοδο οι ανάγκες ανανέωσης του στόλου είναι μπροστά, κεφάλαια δεν υπάρχουν και κανείς από την πολιτεία και τους συνδικαλιστές δεν δείχνει να κατανοεί τον κίνδυνο να μείνουν από πλοία τα νησιά. Επίσης συμπληρώνουν ότι πολλά θεσμικά αιτήματα δεν αφορούν την ακτοπλοΐα η οποία όμως τελικά την «πληρώνει» με την απεργία, όπως και οι κάτοικοι των νησιών.
Σε κάθε περίπτωση ο ΣΕΕΝ θα προσέλθει στη συνάντηση και θα επισημάνει για μία ακόμη φορά αυτό που υπογράμμισε με την πρόσφατη ανακοίνωση του, ότι στην δεκαετία της κρίσης, το ΑΕΠ, έχασε 22%, οι μισθοί των ναυτικών αυξήθηκαν 5%, ενώ οι μισθοί στην στεριά (που καλύπτονται από την Εθνική συλλογική σύμβαση εργασίας που υπογράφει η ΓΣΕΕ) μειώθηκαν 21% Θα τονίσει ακόμη ότι «στην διετία 2020-2021 η ακτοπλοΐα κατέγραψε τις υψηλότερες ζημίες των τελευταίων δεκαετιών λόγω της υγειονομικής κρίσης, της πτώσης της κίνησης και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας». Παρ’ όλα αυτά ο ΣΕΕΝ κατέθεσε την προηγούμενη Παρασκευή μια πρόταση που οδηγεί σε αύξηση 2,1% για το 2022. Ωστόσο η ΠΝΟ ζητά 6% αυξήσεις!
Η ανακοίνωση του ΣΕΕΝ
Σε χθεσινοβραδυνή ανακοίνωση του ο ΣΕΕΝ επισημαίνει τα εξής:
«Προς μεγάλη μας έκπληξη ενημερωθήκαμε με το πομπώδους ύφους δελτίο τύπου της ΠΝΟ για την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων για 48 ακόμα ώρες με προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσης αλλά και με απειλές για την εφαρμογή των προβλεπόμενων διαδικασιών σύμφωνα με τον Ν 4256/14 για την δρομολόγηση πλοίου «για την διασφάλιση της απαραίτητης Ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας όταν προκύπτουν επείγουσες κοινωνικές ανάγκες ή ανάγκες οι οποίες μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία».
Ο Σύνδεσμός μας και οι Ακτοπλοϊκές Εταιρείες μέλη μας τιμούν τους Έλληνες ναυτικούς οι οποίοι αποκλειστικά στελεχώνουν τα πλοία μας και προσφέρουν χωρίς καμία αμφιβολία εξαιρετικές υπηρεσίες για την ανάπτυξη των νησιών μας, την οικονομία της Χώρας μας και την προάσπιση των Εθνικών μας συμφερόντων.
Όσον αφορά το «δίκαιο» του αιτήματος της ΠΝΟ για αυξήσεις με αναδρομικό χαρακτήρα, πρέπει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια της δεκαετίας 2010-2019 η χώρα έζησε μια πτώση του ΑΕΠ κατά 22% και οι μισθοί της ΓΣΕΕ μειωθήκαν κατά 21%, ενώ οι απολαβές των ναυτικών μας αυξήθηκαν κατά 5%. Επίσης την διετία 2020-2021 η ακτοπλοΐα κατέγραψε τις υψηλότερες ζημίες των τελευταίων δεκαετιών λόγω της υγειονομικής κρίσης, της πτώσης της κίνησης και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Παρόλα αυτά κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή της νέας ΣΣΕ, ο Σύνδεσμός μας πρότεινε αυξήσεις τόσο για το 2021 όσο και για το 2022 οι οποίες δεν έγιναν αποδεκτές. Την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου ο Σύνδεσμος μας επανήλθε με νεότερη βελτιωμένη πρόταση και ζητήσαμε άμεση συνάντηση με την ΠΝΟ με σκοπό την συνέχιση των διαπραγματεύσεων.
Αντί άλλης απαντήσεως η ΠΝΟ αποφάσισε την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων και τη διακοπή των θαλάσσιων συγκοινωνιών της Χώρας καθώς και αυτών της γραμμής Ελλάδας Ιταλίας για τέσσερεις συνολικά ημέρες αδιαφορώντας για τις συνέπειες και τις επιπτώσεις από αυτή την ενέργεια.
Ελπίζοντας ότι η ΠΝΟ έχει κατανοήσει τις σοβαρές συνέπειες της διακοπής των θαλάσσιων συγκοινωνιών, την καλούμε για μία ακόμα φορά για την συνέχιση των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων και την ματαίωση των απεργιακών κινητοποιήσεων».
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες