Τα οικονομικά κίνητρα των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για την ηλεκτροκίνηση έχουν δώσει μια επιπλέον ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι καταναλωτές στη «Γηραιά Ήπειρο» αγοράζουν σε καλύτερες τιμές τα ηλεκτρικά τους οχήματα. Η τάση είναι τόσο έντονη που πέρυσι η Ευρώπη ξεπέρασε στις πωλήσεις την Κίνα, καταγράφοντας αύξηση 43%.
Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα κίνητρα αγοράς για ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να διαφέρουν ανά χώρα. Φέτος, 17 χώρες προσφέρουν κίνητρα αγοράς από τις 20 που έδιναν κίνητρα το 2020. Αυτό σημαίνει ότι 10 κράτη μέλη της ΕΕ δεν παρέχουν, προς το παρόν, κανένα κίνητρο αγοράς για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ποιες χώρες δεν δίνουν κίνητρα
Οι χώρες που δεν δίνουν κίνητρα είναι το Βέλγιο, η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Τσεχία, η Δανία, η Εσθονία, η Λετονία, η Μάλτα, η Πολωνία κι η Σλοβακία. Οι κατασκευαστές λένε ότι τα κίνητρα ήταν αυτά που οδήγησαν σε μια έκρηξη πωλήσεων, παρά τα περιοριστικά μέτρα και την πανδημία που πλήττει όλους τους τομείς της οικονομίας. Ήρθαν την κατάλληλη στιγμή, ενεργοποιώντας τόσο την προσφορά όσο και τη ζήτηση. Αποτέλεσε και το έναυσμα των αυτοκινητοβιομηχανιών για ν’ αυξήσουν τις παραγωγές ηλεκτρικών οχημάτων και να βγάλουν στην αγορά δεκάδες καινούρια μοντέλα.
Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν μπαταρίες και προσφέρουν κάποια ηλεκτρικά χιλιόμετρα αυτονομίας (plug-in hybrid) στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 137% σε 1,4 εκατ. οχήματα πέρυσι, ξεπερνώντας την Κίνα, η οποία σημείωσε και αυτή αύξηση 12% σε 1,3 εκατ. και στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν 4% αγγίζοντας τα 328.000 οχήματα.
Οι προκλήσεις και τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν ότι οι επιδοτήσεις θα έχουν μόνο βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο και πως η ανάπτυξη των μεριδίων πωλήσεων θα πρέπει να συνοδευτεί από την παράλληλα αύξηση των υποδομών, ενώ θα πρέπει να βρεθούν λύσεις στην ανακύκλωση των μπαταριών και στη συνολική μείωση του αποτυπώματος των αυτοκινήτων.
Σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς τις επιδοτήσεις είναι ακριβά σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όσο προχωράει η τεχνολογία τόσο οι τιμές της μπαταρίας θα μειώνονται, ενώ οι νέες τεχνολογίες, η μεγαλύτερη κλίμακα παραγωγής και ο ανταγωνισμός θα συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση.
Από την άλλη, η μείωση των ορίων εκπομπών ρύπων δεν αφήνει πολλά περιθώρια επιλογών στις αυτοκινητοβιομηχανίες, όπου η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μονόδρομο. Γιατί, αν δεν καταφέρουν να μειώσουν τους ρύπους, τότε θα βρεθούν αντιμέτωπες με βαριά πρόστιμα που θα τις επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και σε πολλές περιπτώσεις θα κλονίσει ακόμη και τη βιωσιμότητά τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Lightsource bp: Με 315,34 εκατ. από Eurobank και ΤΑΑ το φωτοβολταϊκό των 560 MW
Για την Lightsource bp το έργο είναι κομβικής σημασίας τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα
Τι σχεδιάζει πάλι ο ιδιόρρυθμος κύριος Μασκ
Ο Ίλον Μασκ επιδιώκει να κατευνάσει την αγορά μετά από πτώση 40% των μετοχών
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός