Το διαγωνιστικό παζλ του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) συμπληρώνεται. Ο διαγωνισμός για το τρίτο τμήμα από τη Νεάπολη ως τον Άγιο Νικόλαο ξεκινά, με προϋπολογισμό 186 εκατ. ευρώ. Η έναρξη και η ολοκλήρωση του τεράστιου έργου, συνολικού προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ θα γίνει τμηματικά. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που τα δύο τελευταία χρόνια έβαλε μπρος τις μηχανές, προκειμένου να λύσει το κουβάρι των μελετών, της χάραξης και της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου, που θα μετρά 300 χλμ. από την Κίσσαμο Χανίων ως τη Σητεία, τα δύο ανατολικά τμήματα θα ολοκληρωθούν ως το τέλος του 2025, ενώ η παραχώρηση από Χανιά ως Νεάπολη το 2028.
Η μετατροπή του τμήματος από τη Νεάπολη ως τον Άγιο Νικόλαο σε αυτοκινητόδρομο, με τη μελέτη για την αναβάθμισή του να έχει ανατεθεί ήδη από το 2007 αφορά στη μελέτη και κατασκευή, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού, μήκους 14 χλμ. Το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί τη συνέχεια προς τα ανατολικά του τμήματος «Χερσόνησος – Νεάπολη», το οποίο θα υλοποιηθεί με βελτίωση της διατομής και της γεωμετρίας της υφιστάμενης σήμερα εθνικής οδού.
Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε, στις 30 Δεκεμβρίου 2021, η διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού μέσω ΕΣΗ∆ΗΣ, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής, για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 186 εκατ. ευρώ (με Φ.Π.Α. 24%). Ακόμη, εγκρίθηκαν η μέθοδος της μελέτης και κατασκευής του έργου, καθώς και η συμπερίληψη στα έγγραφα της σύμβασης απαιτήσεων οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας και τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας.
Η απόφαση
Αναλυτικά, όπως περιγράφεται στην απόφαση, το έργο, που έχει χαρακτηριστεί από τον περασμένο Αύγουστο ως Εθνικού Επιπέδου, περιλαμβάνει τη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος σε τετράιχνη αρτηρία με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 m.
Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών, τεχνικών έργων όπως γέφυρες, Cut & Cover, διαβάσεις, κ.ά., έργα ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης – αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, εγκατάστασης και συντήρησης πρασίνου, αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ.
Επίσης, με δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του ∆ημοσίου, περιλαμβάνεται και η βελτίωση διατομής και γεωμετρίας της παλαιάς εθνικής οδού στο εν λόγω τμήμα, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων.
Το έργο διαθέτει ήδη εγκεκριμένες προκαταρτικές μελέτες τεχνικών, οριστική γεωλογική μελέτη, αξιολογήσεις γεωτεχνικών ερευνών, γεωτεχνικές μελέτες ορυγμάτων και τεχνικών έργων και μελέτη οδοποιίας αρτηρίας, παράλληλων έργων, μελέτη Α/Κ Νεάπολης, Λιμνών και ανισόπεδου κόμβου Αγίου Νικολάου, καθώς και μελέτη Αποχέτευσης – Αποστράγγισης.
Σημειώνεται ότι προκειμένου η κατασκευή να προχωρήσει με καλούς ρυθμούς και χωρίς καθυστερήσεις, έχουν ήδη εκδοθεί σειρά αποφάσεων για επείγουσες αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ακινήτων. Στόχος εξάλλου της αναβάθμισης του εν λόγω τμήματος σε αυτοκινητόδρομο με διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού και εν γένει της κατασκευής του ΒΟΑΚ είναι η αύξηση της ασφάλειας των σημερινών και μελλοντικών μετακινήσεων και η περαιτέρω ανάπτυξη της Κρήτης.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο