Την ένταξη εννέα έργων στη διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων πρότεινε στη σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ο υπουργός επεσήμανε ότι επιλέγεται αυτή η οδός «προκειμένου να ξεπεραστεί ο σκόπελος των πολύπλοκων γραφειοκρατικών, αλλά και δικαστικών διαδικασιών που απαιτούνται, όταν ακολουθείται η κλασική διαδικασία, που μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 18 μήνες, με κίνδυνο να χαθούν οι πιστώσεις από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις».
Τα έργα αυτά είναι τα εξής:
– Δύο απαλλοτριώσεις που αφορούν στον οδικό άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι χθες ανακοινώθηκε στην Άμφισσα η δημοπράτηση αυτού του έργου, των περίπου 25 χιλιομέτρων με δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους. Αφορά στην κατασκευή του τμήματος από τον Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον ισόπεδο κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Πρόκειται για διαγώνιο οδικό άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο» και αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65. Συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό.
«Φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία. Μειώνει το χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία. Είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα. Αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
– Τέσσερις απαλλοτριώσεις που αφορούν στον ΒΟΑΚ, και συγκεκριμένα στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.
Ο κ. Καραμανλής είπε: «Η σπουδαιότητα του έργου είναι αναμφισβήτητη γι’ αυτό κι εμείς -ήδη από τον περασμένο Αύγουστο- το χαρακτηρίσαμε ως εθνικού επιπέδου, εντάσσοντάς το στον προγραμματικό σχεδιασμό. Πλέον, μετράμε αντίστροφα για τον διαγωνισμό του εν λόγω τμήματος, αφού η περιβαλλοντική έγκριση που λάβαμε προ μηνός για το πρώτο τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη», μήκους 22,5 χλμ, πρακτικά σηματοδοτεί οριστικά και αμετάκλητα την έναρξη του έργου, ώστε η Κρήτη να αποκτήσει τον αυτοκινητόδρομο που της αξίζει».
Διαβάστε επίσης: Καραγιάννης – Το 2022 θα ανοίξουν τα πρώτα εργοτάξια στον ΒΟΑΚ
– Δύο απαλλοτριώσεις αφορούν στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.
Μία είναι στη Λέσβο, για τη βελτίωση της επαρχιακής οδού Αμπελικού-Σταυρού, που αποτελεί έναν από τους βασικούς οδικούς άξονες του νησιού, ο οποίος συνδέει τις τουριστικές περιοχές της Λέσβου, το Πλωμάρι και την Αγιάσο με τα Βατερά και τον Πολιχνίτο.
Και μια στην Ικαρία, για την περιφερειακή οδό του οικισμού Εύδηλου.
Η κατασκευή του νέου σύγχρονου λιμένα και του αλιευτικού καταφυγίου καθιστούν τον οικισμό ως τον πλέον αναπτυσσόμενο στο νησί.
– Μία απαλλοτρίωση για το βόρειο τμήμα του Ε65 και συγκεκριμένα το Καλαμπάκα-Εγνατία.
Τυχόν καθυστερήσεις θα επιφέρουν σοβαρές επιπτώσεις στην έγκαιρη υλοποίηση του έργου και στην απορρόφηση των πόρων χρηματοδότησης, τόνισε ο κ Καραμανλής.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
Σύμμαχος στην ανάπτυξη ο Ε65 – Πώς έγινε το reset του έργου από ΤΕΡΝΑ
Στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Τι είπαν Μητσοτάκης, Περιστέρης και Σταϊκούρας