Καθετοποιημένη δραστηριότητα στην αγορά του «πράσινου» υδρογόνου επιδιώκουν να στήσουν οι ενεργειακοί όμιλοι της Motor Oil και της ΔΕΗ ενώνοντας τις δυνάμεις και την τεχνογνωσία τους.

Το Μνημόνιο Συναντίληψης που ανακοίνωσαν χθες στοχεύει στη σύσταση κοινοπραξίας (joint venture) με τον όμιλο των διυλιστηρίων της Κορίνθου και των πρατηρίων με τα σήματα της Shell και Avin να κατέχει το 51% και το μεγαλύτερο όμιλο ηλεκτροπαραγωγής από θερμικές μονάδες και ΑΠΕ και προμήθειας ενέργειας να ελέγχει το 49%.

Motor Oil και ΔΕΗ ανοίγουν στη χώρα μας την αγορά του «πράσινου» ή καθαρού υδρογόνου, του λεγόμενου και «πετρελαίου του μέλλοντος», αποσκοπώντας αφενός να χτίσουν πρώτοι έναντι των ανταγωνιστών τους θέσεις ισχύος και αφετέρου να συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας.

Το υδρογόνο παράγεται από το νερό και για να επιτευχθεί αυτό ακολουθείται η χημική διαδικασία της ηλεκτρόλυσης προκειμένου να διασπαστεί το υδρογόνο. Η διάσπαση απαιτεί μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Αυτή μπορεί να προέλθει από το λιγνίτη οπότε και παράγεται το «μαύρο» υδρογόνο, από το φυσικό αέριο «γκρι» και «μπλε» υδρογόνο και από ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από φωτοβολταϊκά και αιολικά. Η χρήση των ΑΠΕ δίνει το «καθαρό» ή «πράσινο» υδρογόνο. Το συγκεκριμένο καύσιμο που προέρχεται από την καθαρή ενέργεια πριμοδοτείται θεσμικά και χρηματοδοτικά από την Ε.Ε. και έχει αναγορευτεί ως μία από τις τεχνολογίες που συμβάλλουν στο στόχο για τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων και εν τέλει την κλιματική ουδετερότητα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το deal των δύο εταιριών προβλέπει, εφόσον ευοδωθούν οι προκαταρκτικές συνεργασίες και έρευνες του μεταξύ τους MoU, την κοινή παραγωγή, αποθήκευση αλλά και διάθεση του «πράσινου» υδρογόνου.

Η παραγωγή και η πώληση

Η ΔΕΗ, μέσω του μεγάλου χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ που θα αναπτύξει η θυγατρική της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, θα πρασινίζει με το ρεύμα που θα παράγεται από φωτοβολταϊκά την ηλεκτρόλυση. Η Motor Oil με την τεχνογνωσία που διαθέτει, βρίσκεται σε διαδικασία παραγωγής «μπλε» υδρογόνου στα διυλιστήρια της, θα προωθεί τις αναγκαίες παραγόμενες ποσότητες του καθαρού καυσίμου. Το δίκτυο εμπορίας και πρατηρίων θα στραφεί στα επόμενα χρόνια στην πώληση του.

Οι λεπτομέρειες για την παραγωγή του πράσινου υδρογόνου, όπως η απαιτούμενη ισχύς από τις ΑΠΕ και οι αναγκαίες ποσότητες που χρειάζεται η ελληνική αγορά αναμένεται, λένε οι πληροφορίες να καθοριστούν μέχρι το τέλος του 2022. Ο τόπος παραγωγής του καυσίμου μπορεί να γίνει και στις περιοχές όπου αναπτύσσονται και λειτουργούν τα έργα ΑΠΕ.

Τελικοί καταναλωτές του καθαρού καυσίμου είναι η βιομηχανία, επιχειρήσεις και μέσα οδικής μεταφοράς (αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά). Η συνεργασία των δύο εταιριών θα είναι αποκλειστική και επί της ουσίας δημιουργούν καθετοποιημένη δραστηριότητα στο «πράσινο» υδρογόνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΕΕ: Οι νέες κατευθύνσεις για τις κρατικές ενισχύσεις για κλίμα, προστασία του περιβάλλοντος και ενέργεια
Green |

Οι νέες κατευθύνσεις για τις κρατικές ενισχύσεις για κλίμα, προστασία του περιβάλλοντος και ενέργεια

Οι νέες κατευθυντήριες γραμμές παρέχουν το πλαίσιο για την αποτελεσματική στήριξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας από τις δημόσιες αρχές, με τις ελάχιστες δυνατές στρεβλώσεις του ανταγωνισμού

Νανοπλαστικά: Πώς έκαναν «κατάληψη» στους πόλους της Γης;
Green |

Νανοπλαστικά: Πώς έκαναν «κατάληψη» στους πόλους της Γης;

Toξικά μικροσκοπικά σωματίδια πλαστικού εντοπίστηκαν για πρώτη φορά σε δείγματα πάγου στη Γροιλανδία και στην Ανταρκτική, από τα πιο απομακρυσμένα σημεία του πλανήτη. Το πρόβλημα, ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι δεν είναι καν νέο