Καθετοποιημένη δραστηριότητα στην αγορά του «πράσινου» υδρογόνου επιδιώκουν να στήσουν οι ενεργειακοί όμιλοι της Motor Oil και της ΔΕΗ ενώνοντας τις δυνάμεις και την τεχνογνωσία τους.
Το Μνημόνιο Συναντίληψης που ανακοίνωσαν χθες στοχεύει στη σύσταση κοινοπραξίας (joint venture) με τον όμιλο των διυλιστηρίων της Κορίνθου και των πρατηρίων με τα σήματα της Shell και Avin να κατέχει το 51% και το μεγαλύτερο όμιλο ηλεκτροπαραγωγής από θερμικές μονάδες και ΑΠΕ και προμήθειας ενέργειας να ελέγχει το 49%.
Motor Oil και ΔΕΗ ανοίγουν στη χώρα μας την αγορά του «πράσινου» ή καθαρού υδρογόνου, του λεγόμενου και «πετρελαίου του μέλλοντος», αποσκοπώντας αφενός να χτίσουν πρώτοι έναντι των ανταγωνιστών τους θέσεις ισχύος και αφετέρου να συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας.
Το υδρογόνο παράγεται από το νερό και για να επιτευχθεί αυτό ακολουθείται η χημική διαδικασία της ηλεκτρόλυσης προκειμένου να διασπαστεί το υδρογόνο. Η διάσπαση απαιτεί μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Αυτή μπορεί να προέλθει από το λιγνίτη οπότε και παράγεται το «μαύρο» υδρογόνο, από το φυσικό αέριο «γκρι» και «μπλε» υδρογόνο και από ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από φωτοβολταϊκά και αιολικά. Η χρήση των ΑΠΕ δίνει το «καθαρό» ή «πράσινο» υδρογόνο. Το συγκεκριμένο καύσιμο που προέρχεται από την καθαρή ενέργεια πριμοδοτείται θεσμικά και χρηματοδοτικά από την Ε.Ε. και έχει αναγορευτεί ως μία από τις τεχνολογίες που συμβάλλουν στο στόχο για τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων και εν τέλει την κλιματική ουδετερότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το deal των δύο εταιριών προβλέπει, εφόσον ευοδωθούν οι προκαταρκτικές συνεργασίες και έρευνες του μεταξύ τους MoU, την κοινή παραγωγή, αποθήκευση αλλά και διάθεση του «πράσινου» υδρογόνου.
Η παραγωγή και η πώληση
Η ΔΕΗ, μέσω του μεγάλου χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ που θα αναπτύξει η θυγατρική της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, θα πρασινίζει με το ρεύμα που θα παράγεται από φωτοβολταϊκά την ηλεκτρόλυση. Η Motor Oil με την τεχνογνωσία που διαθέτει, βρίσκεται σε διαδικασία παραγωγής «μπλε» υδρογόνου στα διυλιστήρια της, θα προωθεί τις αναγκαίες παραγόμενες ποσότητες του καθαρού καυσίμου. Το δίκτυο εμπορίας και πρατηρίων θα στραφεί στα επόμενα χρόνια στην πώληση του.
Οι λεπτομέρειες για την παραγωγή του πράσινου υδρογόνου, όπως η απαιτούμενη ισχύς από τις ΑΠΕ και οι αναγκαίες ποσότητες που χρειάζεται η ελληνική αγορά αναμένεται, λένε οι πληροφορίες να καθοριστούν μέχρι το τέλος του 2022. Ο τόπος παραγωγής του καυσίμου μπορεί να γίνει και στις περιοχές όπου αναπτύσσονται και λειτουργούν τα έργα ΑΠΕ.
Τελικοί καταναλωτές του καθαρού καυσίμου είναι η βιομηχανία, επιχειρήσεις και μέσα οδικής μεταφοράς (αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά). Η συνεργασία των δύο εταιριών θα είναι αποκλειστική και επί της ουσίας δημιουργούν καθετοποιημένη δραστηριότητα στο «πράσινο» υδρογόνο.
Latest News
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»
Με επιδοτήσεις 7 δισ. ο Μπάντεν προωθεί τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Το σχέδιο Μπάιντεν εκτιμάται ότι θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος