Ανεβάζει ρυθμούς το «αιώνιο» έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος. Δέκα χρόνια από την έναρξη του διαγωνισμού, μετά από 12 παρατάσεις και με τη διαδικασία να έχει παγώσει αρκετές φορές λόγω της έλλειψης μελετητικής ωριμότητας, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει βάλει πια σε τροχιά υλοποίησης το έργο που θα ενώσει τη Σαλαμίνα με το πολεοδομικό συγκρότημα της Αττικής, αναβαθμίζοντας τις αναπτυξιακές προοπτικές του νησιού και της ευρύτερης περιοχής. Εντός του 2022, εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικά εμπόδια, θα αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος του έργου, αλλάζοντας επιτέλους πίστα σε έναν διαγωνισμό που έχει περάσει από σαράντα κύματα.
Η κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τον περασμένο Μάρτιο, άνοιξε τον δρόμο για να επανέλθει σε ορθή πορεία το έργο, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 400-450 εκατ. ευρώ. Ορόσημο αποτελεί η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, ενώ αυτή την περίοδο προετοιμάζονται ήδη τα τεύχη δημοπράτησης. Εκτιμάται ότι η περιβαλλοντική έγκριση θα δοθεί μες την άνοιξη και το καλοκαίρι θα ακολουθήσει η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.
Μετά από χρόνια που το έργο παρέμενε βαλτωμένο, τους τελευταίους μήνες οι αποφάσεις για την πρόσληψη συμβούλων επί τεχνικών ζητημάτων, καθώς και για την προετοιμασία της επόμενης φάσης του διαγωνισμού έρχονται η μία μετά την άλλη. Μόνο μέσα στον Ιανουάριο, προχώρησε η πρόσκληση σε διαδικασία διαπραγμάτευσης για τεχνικό σύμβουλο που θα βοηθήσει σε θέματα τεχνικών συμβουλευτικών υπηρεσιών λιμενικής υποδομής για την ωρίμανση του έργου για δημοπράτηση, καθώς και για τη διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Προχώρησε, ακόμη, η διαδικασία για την ανάθεση της σύμβασης παροχής υπηρεσιών σε θέματα τεχνικής υποδομής, ενώ ξεκίνησε και η διαδικασία για την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών συμβούλου σχετικά με θέματα που τίθενται επί της υποβληθείσας ΜΠΕ στη Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Επίσης, σε θέσεις και τοποθετήσεις προς ΔΙΠΑ αναφορικά με αιτήματα και αντιρρήσεις που τίθενται κατά τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης, καθώς και με την υποβολή φακέλου Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, λόγω αποδοχής αιτημάτων που τίθενται στη διαβούλευση και μέχρι την έκδοση των ΑΕΠΟ.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, η οποία βαίνει προς ολοκλήρωση, οι τρεις συμμετέχοντες, Μυτιληναίος, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, VINCI Concessions- VINCI Highways-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, κατέθεσαν ο καθένας τη δική του πρόταση για τη χάραξη της μόνιμης οδικής ζεύξης του νησιού με το Πέραμα. Η αρμόδια επιτροπή κατέληξε σε πρόταση σύνθεσης των τριών αυτών λύσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, συνέδραμε τεχνικός σύμβουλος, ο οποίος πρότεινε περαιτέρω τροποποίηση και βελτιστοποίηση της προκύπτουσας χάραξης.
Τα τμήματα του έργου
Το έργο, που είναι ιδιαίτερα περίπλοκο τεχνικά, διακρίνεται σε τρία τμήματα. Πρώτον, το οδικό τμήμα σύνδεσης του Α/Κ Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού, ώστε να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος, μήκους περίπου 4,5 χλμ. με 1,7 χλμ. σήραγγα. Η όδευσή του ξεκινάει από την υπάρχουσα Λεωφόρο Σχιστού – Σκαραμαγκά, με την οποία συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο και οδεύει εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά και μέχρι την περιοχή του Περάματος.
Το δεύτερο τμήμα είναι η υποθαλάσσια ζεύξη με οδική σήραγγα, μήκους 1 χλμ από Πέραμα μέχρι το νησί του Αγίου Γεωργίου κι εν συνεχεία, ακολουθεί το οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη της Σαλαμίνας για την καθοδήγηση της εξερχόμενης, από την υποθαλάσσια σήραγγα, κυκλοφορίας.
Η αξία της ζεύξης για τη Δυτική Αττική
Το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του έργου της Μόνιμης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης της νήσου Σαλαμίνας με το Πέραμα Νομού Πειραιώς», που θα κατασκευασθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης, θα έχει περίοδο κατασκευής 5 ετών. Αναμένεται να συμβάλλει στην ανάπτυξη των περιοχών που θα συνδέσει βελτιώνοντας την προσβασιμότητα και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια.
Σήμερα, η πορθμειακή γραμμή «Παλούκια – Πέραμα» αποτελεί την κυριότερη σύνδεση της Σαλαμίνας με την Αττική. Είναι μια από τις πιο πολυσύχναστες πορθμειακές γραμμές με συνεχή δρομολόγια από όπου διακινούνται άνω των 250.000 επιβατών, 72.000 ιδιωτικών οχημάτων, 40.000 δικύκλων και 3.000 φορτηγών μηνιαίως, με σημαντική επαύξηση τους καλοκαιρινούς μήνες.
Όπως έχει αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, «η Ζεύξη Σαλαμίνας είναι ένα έργο ταλαιπωρημένο, που αρχικά σχεδιάστηκε τη δεκαετία του ‘90, επανασχεδιάστηκε το 2012 και από τότε είναι κολλημένο. Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, και οι μετακινήσεις των χιλιάδων πολιτών θα γίνουν πολύ πιο εύκολες και οικονομικές».
Ακόμη, το έργο θα αναβαθμίσει τις υπηρεσίες που προσφέρονται, τόσο στη Σαλαμίνα όσο και στον Ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού, σε σχέση με τις υπάρχουσες ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Θα είναι εφικτή η συνεχής κυκλοφορία από και προς το νησί όλο το 24ωρο, ελαχιστοποιώντας τον χρόνο μετάβασης, χωρίς καθυστερήσεις και αναμονή στο πορθμείο. Επιπλέον, τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής όσο και έπειτα κατά τη διάρκεια παραχώρησης η απασχόληση θα ενισχυθεί σημαντικά, καθώς οι απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό θα καλυφθούν από τους κατοίκους των κατά τόπων περιοχών.
Όσον αφορά δε, στα ζητήματα περιβαλλοντικής προστασίας, το έργο έχει ενσωματώσει σε μεγάλο βαθμό κατά τον σχεδιασμό του την περιβαλλοντική διάσταση, έτσι ώστε ο δρόμος να είναι συμβατός με την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης. Για την αποτελεσματική προστασία της πανίδας και χλωρίδας υιοθετήθηκαν μια σειρά τεχνικών έργων. Με σήραγγες και γέφυρες αφήνονται ελεύθεροι οι βασικοί διάδρομοι επικοινωνίας και αποφεύγονται όπου είναι δυνατόν οι διελεύσεις μέσα από τις φυσικές εκτάσεις της περιοχής. Ο ανάδοχος του έργου θα εφαρμόσει Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Παρακολούθησης και Ελέγχου, το οποίο θα περιλαμβάνει παρακολούθηση του θορύβου, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ποιότητας υδάτων.
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου