Προχωρούν οι αδειοδοτήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) για τη μετατροπή του Σκορπιού σε ένα πολυτελές θέρετρο. Την περασμένη Παρασκευή υπογράφηκε από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του ΥΠΕΝ η έγκριση νέας Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (ΤΕ.ΠΕ.Μ) καθώς τροποποιήθηκε ο σχεδιασμός που αφορά στο εργοτάξιο, το οποίο εξυπηρετεί την κατασκευή του μικρού λιμένα στην περιοχή Παναγίτσας, η διαχείριση των βυθοκορημάτων, καθώς και ο χρονικός προγραμματισμός των εργασιών κατασκευής της Πολυτελούς Τουριστικής Μονάδας στον Σκορπιό.
Το ιδιωτικό νησί του Αριστοτέλη Ωνάση που αγοράστηκε από τον Ρώσο μεγιστάνα Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ το 2013 θα μετατραπεί σε VIP Exclusive Club. Είναι αξιοσημείωτο ότι, βάση της αρχιτεκτονικής μελέτης για το έργο στον Σκορπιό (στο πλαίσιο υλοποίησης της στρατηγικής επένδυσης, ιδιοκτησίας της Μυκήναι Α.Ε.) η οποία είχε εγκριθεί από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής πριν από περίπου έναν χρόνο, προβλέπονται 9 «κτιριακές ενότητες». Η στρατηγική επένδυση οριοθετείται στην έκταση των 800 στρεμμάτων του νησιού και έχει προϋπολογισμό περί τα 165 εκατ. ευρώ.
Η πρώτη κτιριακή ενότητα θα περιλαμβάνει το κύριο τουριστικό συγκρότημα με προεδρική σουίτα, το υφιστάμενο Ροζ Σπίτι (Pink House) καθώς και τις βίλες του κύριου τουριστικού συγκροτήματος. Στη δεύτερη θα συγκεντρώνονται οι λεγόμενες «απομακρυσμένες βίλες» ενώ η τρίτη ενότητα περιλαμβάνει ένα Κέντρο Πολλαπλών Χρήσεων και Αθλητικών Εγκαταστάσεων το οποίο χωροθετείται σε κεντρική τοποθεσία στο Σκορπιό όπου προϋπήρχαν ανάλογες χρήσεις στο παρελθόν.
Στην ανατολική παραλία, οι εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης λουομένων επεκτείνονται. Στη βίλα του διαχειριστή που βρίσκεται κοντά στο ελικοδρόμιο θα δημιουργηθεί ένας νέος χώρος αναμονής, αντικαθιστώντας την υπάρχουσα δομή η οποία κατεδαφίζεται. Επίσης δύο ακόμη κτιριακές ενότητες (έκτη και έβδομη) θα περιλαμβάνουν υφιστάμενα και νέα κτίρια καθώς και το νέο Ιππικό Κέντρο στο νοτιοδυτικό τμήμα του νησιού. Το Σπίτι του Λόφου (Hill House) παραμένει σε σημείο με θέα στο …απέραντο γαλάζιο και τα γύρω νησιά. Ακόμη, στην επένδυση έχει σχεδιαστεί και Αμφιθέατρο ως τόπος για εκδηλώσεις.
Βάσει της αρχιτεκτονικής μελέτης προβλέπονται εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης λουόμενων της νότιας παραλίας, λιμενική εγκατάσταση, ελικοδρόμιο, φάρμα, εκκλησία, αγροτικές καλλιέργειες, η προβλήτα Παναγίτσα και θερμοκήπιο. Σε όλο το επενδυτικό σχέδιο υιοθετούνται οι αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού.
Σύμφωνα με τη νέα Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη και με δεδομένο ότι η κατασκευή του έργου θα γίνει σε φάσεις, για την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών πιέσεων προς το φυσικό περιβάλλον της περιοχής, οι απαιτούμενοι εργοταξιακοί χώροι θα λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, και βάσει του χρονοδιαγράμματος το οποίο έχει πλέον επιμηκυνθεί, λόγω των έκτακτων συνθηκών της πανδημίας. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του 2023, ώστε να υποδεχθεί τους πρώτους καλεσμένους το 2024.
Λόγω του ευαίσθητου οικοσυστήματος η περιβαλλοντική μελέτη του έργου προβλέπει ότι οι εργασίες κατασκευής των τεχνικών έργων που ενδέχεται να επηρεάζουν το θαλάσσιο περιβάλλον πρέπει να επιβλέπονται από εξειδικευμένους επιστήμονες, προκειμένου να διασφαλίζεται η προστασία των λειμώνων Ποσειδωνίας. Σε περιοχές όπου τα θαλάσσια ρεύματα δεν είναι ισχυρά, θα χρησιμοποιηθούν κουρτίνες εγκλωβισμού ιλύος, προκειμένου να περιοριστεί η διασπορά ιζημάτων κατά τη φάση κατασκευής των λιμενικών και θαλάσσιων τεχνικών έργων.
Για τους εργοταξιακούς χώρους, οι τεχνικές αποκατάστασης θα πρέπει να εξασφαλίζουν ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις εργασίες κατασκευής και την επαναφορά του τοπίου, όσο το δυνατόν, στην πρότερη κατάσταση ή τη δημιουργία τοπίων με νέο χαρακτήρα στις περιοχές που είχαν υποστεί υποβάθμιση κατά την φάση κατασκευής. Επίσης, μετά την ολοκλήρωση των κατασκευαστικών εργασιών στα εργοτάξια θα πρέπει να προστατευτούν τα πρανή από τη διάβρωση, να αποκατασταθεί το ανάγλυφο και να γίνει επαναφορά του στην αρχική του κατάσταση.
Latest News
Παραδόθηκε από την Άκτωρ ο νέος αυτοκινητόδρομος Καλλονή - Σίγρι στη Λέσβο
Ο αυτοκινητόδρομος αναδεικνύει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους της Λέσβου
Ελλάκτωρ: Πότε κληρώνει για Ηλέκτωρ και επιστροφή κεφαλαίου
Έργα 6 δισ. ευρώ διεκδικεί η Ελλάκτωρ, όπως είπε στους αναλυτές ο CEO Ευθύμιος Μπουλούτας
Στην τελική ευθεία η ανάπλαση της ΔΕΘ - Τα σενάρια για το χρηματοδοτικό σχήμα
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κα τα οφέλη του μεγαλεπήβολου project για την Θεσσαλονίκη
Σταϊκούρας: To TEE εδώ και 100 χρόνια ανταποκρίνεται στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο. Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο»
ΕΕ: Υποχώρησε η παραγωγή στις κατασκευές τον Φεβρουάριο
Στην ευρωζώνη η παραγωγή μειώθηκε κατά 2,5% στην κατασκευή κτιρίων, ενώ αυξήθηκε κατά 4,9% στα έργα πολιτικού μηχανικού
Υπεγράφη σύμβαση 6 εκατ. ευρώ για έργα στο αρδευτικό δίκτυο Νιγρίτας Σερρών
Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους
Ταχιάος: «Προτεραιότητα η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό»
«Υπολογίζουμε πως 51.000 νέοι επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά από την επέκταση "Ανθούπολη – Ίλιον"», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες το Πάσχα [χάρτης]
Εγκαίνια για 2 τμήματα του οδικού άξονα που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ
Εξάρχου: «Ξανά σε αδιέξοδο η οικονομία, αν δεν αλλάξει το μοντέλο παραγωγής»
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου στον διευθυντή σύνταξης του ΟΤ Νίκο Φιλιππίδη για τις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας
Ταχιάος: Τι αλλάζει στις ΣΔΙΤ ως μοντέλο δημοπράτησης δημοσίων έργων
Στην πορεία των διαγωνισμών και την προκήρυξη νέων έργων, αυτό που προέχει είναι η δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα