
Ένα-ένα θα αποκαλύπτονται τα έξι σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς που προχωράει η ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Η κούρσα για το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων, ύψους 4 δισ. ευρώ, ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα. Σήμερα, ανοίχτηκαν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο που θα ολοκληρώσει τον πολυσυζητημένο άξονα από το Ρίο ως το νέο λιμάνι της Πάτρας. Οι φάκελοι των τριών σχημάτων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat, Ακτωρ – Μυτιληναίος και Άβαξ-Alstom, παραδόθηκαν προς έλεγχο στην αρμόδια Επιτροπή.
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αφορά στη μελέτη και κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικού μήκους 11 χλμ. περίπου. Η χάραξη της νέας γραμμής χωροθετείται στο μεγαλύτερο τμήμα της πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης μετρικής γραμμής, η οποία βρίσκεται και σήμερα σε λειτουργία.
Περιλαμβάνεται το σύνολο των εργασιών για την κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, δηλαδή εργασίες υποδομής, επιδομής, σταθμών και στάσεων, η εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και EΤCS Level 1, ηλεκτροκίνησης και εργασίες περιβαλλοντικής αποκατάστασης. Τμήμα του έργου το οποίο διέρχεται από πυκνό αστικό ιστό εντός της πόλης της Πάτρας, θα υπογειοποιηθεί.
Οι προς κατασκευή νέες επιβατικές σιδηροδρομικές στάσεις θα αντικαταστήσουν τις 8 υφιστάμενες και θα κατασκευασθεί νέα επιφανειακή στάση στον Νέο Λιμένα Πατρών.
Στα επόμενα βήματα της διαδικασίας, η Επιτροπή αναμένεται να ολοκληρώσει τον έλεγχο των νομιμοποιητικών εγγράφων των συμμετεχόντων σε διάστημα περίπου ενάμιση μήνα. Η ΕΡΓΟΣΕ εν συνεχεία, θα προσκαλέσει τους υποψηφίους, που πληρούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής, να συμμετάσχουν στη επόμενη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αυτή περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.
Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στον διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο στάδιο των δεσμευτικών προσφορών.
Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.


Latest News

Έργα εκσυγχρονισμού του ΟΑΚΑ ύψους 6 εκατ. ευρώ
Τα έργα δρομολογούνται με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής. Υπεγράφη σήμερα η προγραμματική σύμβαση από τον Γ. Πατούλη και τον Λ. Αυγενάκη

Οι 4 + 4 κινήσεις για λύση στο κυκλοφοριακό
Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο της Αττικής

Στις «ράγες» το έργο του Ελληνικού
Οι επόμενες κινήσεις της Lamda Developement

«Πράσινο φως» για τρία νέα έργα ΣΔΙΤ 300 εκατ. ευρώ
Η απόφαση για τα έργα

Εγκρίθηκε ο διαγωνισμός για τον Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του 2023, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Lamda Development: Εξαγόρασε το υπόλοιπο 31,7% της Lamda Malls
Έναντι τιμήματος 109 εκατ. ευρώ σε μετρητά

Βροχή τροπολογιών για ξενοδοχεία, ύψη κτιρίων στο Ελληνικό και Διπλή Ανάπλαση
Δίνονται επιπλέον μέτρα στους ουρανοξύστες στο Ελληνικό, άδεια λειτουργίας χωρίς περιβαλλοντικούς όρους για ξενοδοχεία και παράταση στην άδεια κατεδάφισης του Γηπέδου στη Λεωφόρο

Μέχρι τέλος του χρόνου η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό
Τι είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης

Διπλή Ανάπλαση: Επεσαν οι υπογραφές για Βοτανικό και Λεωφόρο Αλεξάνδρας
Με την ολοκλήρωση των έργων, ο Παναθηναϊκός θα αποκτήσει το νέο του ποδοσφαιρικό «σπίτι» στον Βοτανικό και οι Αθηναίοι δύο πολύτιμους και μεγάλης έκτασης ελεύθερους χώρους πρασίνου

Ευρωζώνη: Aυξήθηκε κατά 3,3% η παραγωγή στις κατασκευές τον Μάρτιο
Οι υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις στην παραγωγή στις κατασκευές παρατηρήθηκαν στην Πολωνία, τη Σλοβενία και την Ουγγαρία