Νέα παράταση 6 μηνών -έως 30 Ιουνίου- για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης της πυραυλακάτου τύπου «Ρουσσέν» (ΤΠΚ υπ.αρ.7) στα ναυπηγεία Ελευσίνας και 3 μηνών -έως 31 Μαρτίου- για την ολοκλήρωση των εργασιών στα 4 υποβρύχια στα ελληνικά ναυπηγεία Σκαραμαγκά, προβλέπουν δύο διατάξεις τροπολογίας που κατέθεσε ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Οι εν λόγω διατάξεις περιελήφθησαν στην τροπολογία 1207/175/7-2-2022 του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που έχει ενταχθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με θέμα: «Κύρωση της από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας” (Α΄14)» που συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής.

Όπως είπε ο υπουργός στην παρέμβασή του, για την ολοκλήρωση του ναυπηγικού έργου θα απαιτηθεί επιπλέον χρηματοδότηση μέχρι του ποσού των 6.150.000 ευρώ και μέχρι 12.700.000 ευρώ αντίστοιχα για την κάλυψη μισθοδοσίας και ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων, λειτουργικά έξοδα, υπηρεσίες μετακίνησης προσωπικού, τεχνική υποστήριξη και υλικά.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος εκτίμησε ότι «η εξάμηνη παράταση της σύμβασης όσον αφορά στα ναυπηγεία Ελευσίνας και η τρίμηνη για τον Σκαραμαγκά -δεδομένου ότι εκεί πέρα υπάρχει ήδη ο επενδυτής και ευελπιστούμε στο διάστημα αυτό να ρυθμίσει τις όποιες εκκρεμότητες έχουν μείνει ακόμα- νομίζουμε ότι είναι ένα ικανό χρονικό διάστημα για να εξελιχθεί ευνοϊκά η υπόθεση και των δύο ναυπηγείων».

Συμπλήρωσε ότι «θεωρούμε με βάσιμες ελπίδες ότι αυτές (σ.σ.: οι παρατάσεις) θα είναι και οι τελευταίες για να ολοκληρωθεί εκεί πέρα η επενδυτική προσπάθεια και στην Ελευσίνα, και στον Σκαραμαγκά που ήδη έχει παράξει αποτελέσματα».

Μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι «Το κατασκευαστικό έργο για την εν λόγω πυραυλάκατο έχει ήδη ολοκληρωθεί σε ποσοστό θα έλεγα ικανοποιητικό, 87%, απομένουν ακόμα κάποιες εργασίες δοκιμής συστημάτων μάχης εν όρμω, εν πλω. Εκτιμούμε ότι μέχρι να συμπληρωθεί το εξάμηνο αυτό θα αποδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό το συντομότερο δυνατόν.

»Τα υποβρύχια έχουν ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος των προβλεπόμενων λειτουργικών δοκίμων για την ολοκλήρωση των εργασιών που απομένουν και δοκιμών εν πλω, καθώς και την αύξηση της επιχειρησιακής τους απόδοσης».

Ακόμη, ο κ. Παναγιωτόπουλος επεσήμανε ότι «Είναι προφανές το όφελος για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία να συνεχίσουν να λειτουργούν αυτά τα ναυπηγεία. Τα προβλήματα τα γνωρίζουμε, αλλά από την άλλη οφείλω να σημειώσω ότι ανέκαθεν αυτά τα χρόνια η κυβέρνηση άσκησε μέριμνα για να συνεχίσει να υπάρχει η απασχόληση, αντικείμενο απασχόλησης για τους εργαζομένους αυτών των ναυπηγείων και δι’ αυτής της τροπολογίας με τις παρατάσεις το αποδεικνύει για μια ακόμη φορά και τελειώνω πραγματικά επαναλαμβάνοντας την ευχή, όλων υποθέτω, ότι η παράταση αυτή θα είναι η τελευταία».

«Από εδώ και πέρα θα έλεγα ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να ανοίξει ο δρόμος για την πραγματοποίηση επενδύσεων και στα δύο ναυπηγεία ώστε αυτά να βρουν το δρόμο τους όπως πρέπει προς όφελος της ναυπηγικής βιομηχανίας, του Πολεμικού Ναυτικού και της Εθνικής ‘Αμυνας», κατέληξε.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα