Η αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος, μεταφοράς containers των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε το 2021 στο 35,8% στο χαμηλότερο σημείο όλων των εποχών από 63,9% το 2020 και από 78,0% το 2019. Επίσης η μέση καθυστέρηση για όλες τις αφίξεις πλοίων σημείωσε μεγάλη αύξηση το 2021, και ξεπέρασε το όριο των 4 ημερών για πρώτη φορά. Σύμφωνα με τους αναλυτές της Sea-Intelligence η αναταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκλήθηκε από την πανδημία Covid-19, καθώς και άλλα γεγονότα, όπως το προσωρινό κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ τον περασμένο Μάρτιο, οδήγησε την αξιοπιστία της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Καμία από τις κορυφαίες 14 μεγαλύτερες εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων- liners δεν κατέγραψε αξιοπιστία χρονοδιαγράμματος άνω του 50% το 2021.
Στο μεταξύ η τελευταία έκδοση του Xeneta Shipping Index (XSI) Public Indices Report έδειξε μια μείωση κατά 3,6% των ναύλων σε μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα τον Ιανουάριο. Ειδικότερα, η ανάλυση της πλατφόρμας πληροφοριών, η οποία βασίστηκε σε δεδομένα που προέρχονται από ένα πλήθος εταιρειών τακτικών γραμμών έδειξε τη δεύτερη συνεχόμενη μηνιαία πτώση των τιμών, μετά από μια εκπληκτική συνεχή αύξηση 14 μηνών.
Ωστόσο, παρά την πτώση, οι ναύλοι εξακολουθούν να είναι ψηλότεροι κατά 98,1% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τη Xeneta.
«Η αλυσίδα logistics παραμένει πιεσμένη με τη ζήτηση να ξεπερνά την προσφορά, τη συμφόρηση των λιμανιών, την έλλειψη εξοπλισμού και τη συνεχιζόμενη πανδημία να επηρεάζει τις παγκόσμιες συναλλαγές», σχολίασε ο Patrik Berglund, Διευθύνων Σύμβουλος της Xeneta με έδρα το Όσλο.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών