Ενώ η διεθνής ναυτιλία καλείται άμεσα να εξεύρει αποτελεσματικές λύσεις για την διαχείριση πληρωμάτων ρωσικής και ουκρανικής καταγωγής, το πρώτο πλοίο ρωσικών συμφερόντων φαίνεται ότι κατάσχεσε η Γαλλία στο πλαίσιο των κυρώσεων που έχει επιβάλλει η «δυτική συμμαχία» κατά των ρωσικών εταιρειών.
Σύμφωνα με το Reuters, ένα πλοίο που μπορεί να ανήκει σε ρωσική εταιρεία κατασχέθηκε από τις γαλλικές αρχές τα ξημερώματα του Σαββάτου. Το φορτηγό ro-ro το οδήγησαν στο γαλλικό λιμάνι Boulogne-sur-Mer, δήλωσε στο Reuters ο captain Veronique Magnin της γαλλικής ναυτιλιακής αρχής.
Το πλοίο μετέφερε αυτοκίνητα με κατεύθυνση την Αγία Πετρούπολη, και θεωρείται ύποπτο ότι συνδέεται με ρωσικά συμφέροντα δήλωσε ο Magnin. Σύμφωνα με τα στοιχεία του MarineTraffic το ro-ro Baltic Leader 8.831 gt ρωσικής σημαίας ήταν αγκυροβολημένο στη Βουλώνη το πρωί του Σαββάτου και έχει προορισμό την Αγία Πετρούπολη. Σύμφωνα με το Equasis Ship manager/Commercial manager του πλοίου είναι η PSB LEASING LLC και πλοιοκτήτης η TRANSMORFLOT LLC με έδρα τη Ρωσία.
Η PSB Leasing ήταν μία από τις δυο ρωσικές ναυτιλιακές εταιρείες που «άγγιξαν» οι πρώτες κυρώσεις των ΗΠΑ. Η εταιρεία leasing PSB Leasing, ελέγχει πέντε πλοία εκ των οποίων δυο δεξαμενόπλοια, ένα οχηματαγωγό και δυο μικρά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Πάντως πιο σοβαρή είναι η περίπτωση εταιρείας που επηρεάζουν οι κυρώσεις, είναι της Sovcomflot γνωστή ως SCF Group, που διαθέτει ένα στόλο 133 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 108 δεξαμενόπλοιων και 14 πλοίων μεταφοράς αερίου που είναι ιδιόκτητα. Διαθέτει επίσης περισσότερα από 30 πλοία ακόμη υπό κατασκευή, η πλειονότητα των οποίων θα μεταφέρουν υγροποιημένου φυσικού αερίου από terminals στην Αρκτική.
Σύμφωνα με τις αμερικανικές αποφάσεις οι επενδυτές δεν μπορούν να αγοράσουν μετοχές της και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις της. Ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι στην πράξη θα επηρεασθεί η ικανότητα της εταιρείας να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα.
Το πρόβλημα με τα πληρώματα
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν στα ΝΕΑ εκπρόσωποι εταιρειών διαχείρισης η πολεμική σύγκρουση θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις αλλαγές πληρωμάτων τα πλοία ειδικά σε ουκρανούς ναυτικούς. Ερωτηματικό είναι τι θα συμβεί στην περίπτωση που ουκρανοί ναυτικοί υποχρεωθούν να παρουσιασθούν το στρατό.
Επιπλέον ένα θέμα που απασχολεί τους διαχειριστές είναι τα πλοία που έχουν μικτά πληρώματα (Ρώσους και Ουκρανούς), πως θα αντιδράσουν οι ναυτικοί. Επίσης πρόβλημα είναι και πώς θα γίνουν οι πληρωμές των Ρώσων ναυτικών, στο πλαίσιο των κυρώσεων που θα ληφθούν σε βάρος της Ρωσίας από ΗΠΑ-ΕΕ.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι