Ενώ η διεθνής ναυτιλία καλείται άμεσα να εξεύρει αποτελεσματικές λύσεις για την διαχείριση πληρωμάτων ρωσικής και ουκρανικής καταγωγής, το πρώτο πλοίο ρωσικών συμφερόντων φαίνεται ότι κατάσχεσε η Γαλλία στο πλαίσιο των κυρώσεων που έχει επιβάλλει η «δυτική συμμαχία» κατά των ρωσικών εταιρειών.
Σύμφωνα με το Reuters, ένα πλοίο που μπορεί να ανήκει σε ρωσική εταιρεία κατασχέθηκε από τις γαλλικές αρχές τα ξημερώματα του Σαββάτου. Το φορτηγό ro-ro το οδήγησαν στο γαλλικό λιμάνι Boulogne-sur-Mer, δήλωσε στο Reuters ο captain Veronique Magnin της γαλλικής ναυτιλιακής αρχής.
Το πλοίο μετέφερε αυτοκίνητα με κατεύθυνση την Αγία Πετρούπολη, και θεωρείται ύποπτο ότι συνδέεται με ρωσικά συμφέροντα δήλωσε ο Magnin. Σύμφωνα με τα στοιχεία του MarineTraffic το ro-ro Baltic Leader 8.831 gt ρωσικής σημαίας ήταν αγκυροβολημένο στη Βουλώνη το πρωί του Σαββάτου και έχει προορισμό την Αγία Πετρούπολη. Σύμφωνα με το Equasis Ship manager/Commercial manager του πλοίου είναι η PSB LEASING LLC και πλοιοκτήτης η TRANSMORFLOT LLC με έδρα τη Ρωσία.
Η PSB Leasing ήταν μία από τις δυο ρωσικές ναυτιλιακές εταιρείες που «άγγιξαν» οι πρώτες κυρώσεις των ΗΠΑ. Η εταιρεία leasing PSB Leasing, ελέγχει πέντε πλοία εκ των οποίων δυο δεξαμενόπλοια, ένα οχηματαγωγό και δυο μικρά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Πάντως πιο σοβαρή είναι η περίπτωση εταιρείας που επηρεάζουν οι κυρώσεις, είναι της Sovcomflot γνωστή ως SCF Group, που διαθέτει ένα στόλο 133 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 108 δεξαμενόπλοιων και 14 πλοίων μεταφοράς αερίου που είναι ιδιόκτητα. Διαθέτει επίσης περισσότερα από 30 πλοία ακόμη υπό κατασκευή, η πλειονότητα των οποίων θα μεταφέρουν υγροποιημένου φυσικού αερίου από terminals στην Αρκτική.
Σύμφωνα με τις αμερικανικές αποφάσεις οι επενδυτές δεν μπορούν να αγοράσουν μετοχές της και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις της. Ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι στην πράξη θα επηρεασθεί η ικανότητα της εταιρείας να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα.
Το πρόβλημα με τα πληρώματα
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν στα ΝΕΑ εκπρόσωποι εταιρειών διαχείρισης η πολεμική σύγκρουση θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις αλλαγές πληρωμάτων τα πλοία ειδικά σε ουκρανούς ναυτικούς. Ερωτηματικό είναι τι θα συμβεί στην περίπτωση που ουκρανοί ναυτικοί υποχρεωθούν να παρουσιασθούν το στρατό.
Επιπλέον ένα θέμα που απασχολεί τους διαχειριστές είναι τα πλοία που έχουν μικτά πληρώματα (Ρώσους και Ουκρανούς), πως θα αντιδράσουν οι ναυτικοί. Επίσης πρόβλημα είναι και πώς θα γίνουν οι πληρωμές των Ρώσων ναυτικών, στο πλαίσιο των κυρώσεων που θα ληφθούν σε βάρος της Ρωσίας από ΗΠΑ-ΕΕ.
Latest News
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές
Ιταλική συμμαχία για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων
Προχωρά η αξιοποίηση του λιμανιού του Λαυρίου
Έως τις 14 Μαΐου η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος - Άνοδος στους επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας