Μεγάλα κοιτάσματα τα οποία εάν αξιοποιηθούν θα μπορούν μακροπρόθεσμα να καλύψουν ακόμη και το 15% με 20% των αναγκών ολόκληρης της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να υπάρχουν στην Ελλάδα, από την Κέρκυρα έως την Κρήτη και το Καστελλόριζο, ήταν η αποκάλυψη που έγινε στο συνέδριο του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ΟΤ Forum) για την οικονομία, την πολιτική και την ενέργεια.
Ο κ. Γιάννης Γρηγορίου, Αντιπρόεδρος του Continental Europe Energy Council, αποκάλυψε ότι τα κοιτάσματα αυτά σύμφωνα με μελέτες της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων -ΕΔΕΥ και του Greek Energy Forum –GEF, στη χώρα μας μπορεί να υπάρχουν 70 με 90 τρις κυβικά πόδια -ή 2 με 2,5 τρις κυβικά μέτρα- φυσικού αερίου τα οποία εάν αξιοποιηθούν επαρκώς μπορεί να αποτελέσουν ενεργειακό θησαυρό. Για να γίνει αυτό και να συνεχίσουν να δείχνουν ενδιαφέρον εταιρείες κολοσσοί στο χώρο της παγκόσμιας ενέργειας που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην αξιοποίησή τους, όπως σημείωσε ο ίδιος, το ζητούμενο είναι να υπάρχει διαχρονική πολιτική βούληση και υιοθέτηση ανάλογης ενεργειακής στρατηγικής από όλες τις κυβερνήσεις. Μιλώντας στους δημοσιογράφους της AlterEgoMedia Νίκο Φιλιππίδη και Χρήστο Κολώνα που συντόνισαν τη συζήτηση με θέμα «Έρευνες υδρογονανθράκων και Αγωγοί φυσικού αερίου στη Ν.Α. Μεσόγειο», ο κ. Γρηγορίου εξέφρασε επίσης την εκτίμηση ότι σήμερα το Ισραήλ εκτιμά περισσότερο τη σχέση του με την Ελλάδα και για το θέμα της ενέργειας, παρά την προσπάθεια προσέγγισης που έχει κάνει η Τουρκία η οποία προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την κατάσταση για τους δικούς της λόγους.
Για την πλήρη αξιοποίηση κοιτασμάτων που μπορεί να βρεθούν στην Ελλάδα απαιτούνται τουλάχιστον 3,5 χρόνια τα οποία είναι το μίνιμουμ για να προχωρήσει το έργο και η εκμετάλλευση κοιτασμάτων, όπως σημείωσε από την πλευρά του μιλώντας στο συνέδριο ο Δρ Σπύρος Μπέλλας, Γεωλόγος, Κύριος Ερευνητής στο Ινστιτούτο Γεωενέργειας του Ιδρύματος Έρευνας και Τεχνολογίας (ΙΓ/ΙΤΕ) στην Κρήτη. Ο ίδιος επεσήμανε ότι δεν έχει χαθεί η ευκαιρία για την αξιοποίηση μεγάλων δυνητικών κοιτασμάτων και πως ανοίγοντας το σχετικό κεφάλαιο ξανά, η δυνατότητα εξεύρεσης συνεργατών σε κοινοπρακτικά σχήματα θα βοηθούσε να υπάρξει για να υπάρξει πρόοδος, όπως και να δοθούν σχετικές παρατάσεις σε αδειοδοτήσεις κλπ.
Από την πλευρά του ο Καθηγητής Θεόδωρος Τσακίρης, Επίκουρος Καθηγητής Γεωπολιτικής και Ενεργειακής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας εξήρε τη μεγάλη σημασία που θα είχε για την Ελλάδα η κατασκευή του αγωγού EastMed παρά τις δυσκολίες που φαίνονται σήμερα να υπάρχουν. Όπως ανέφερε στο συνέδριο του ΟΤ, υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι υπέρ της ανάπτυξης και κατασκευής του EastMed.
Πρώτον, οι συνθήκες ενεργειακής κρίσης από τον πόλεμο στην Ουκρανία δημιουργούν μια νέα κατάσταση για τη ζήτηση φυσικού αερίου και την υποκατάσταση του ρωσικού. Δεύτερον, ο αγωγός μπορεί να κατασκευαστεί ως υποδομή μεταφοράς και υδρογόνου. Με τον τρόπο αυτό θα είναι μεσομακροπρόθεσμα συμβατός με την ενεργειακή μετάβαση και θα βοηθήσει τόσο το περιβάλλον όσο και θα βγάλει το κόστος του. Τέλος, ένας τέτοιος αγωγός θα προσέφερε σημαντική στρατηγική διαφοροποίησης πηγών ενέργειας ή χωρών από όπου περνούν οι αγωγοί –και κυρίως θα προσέφερε στρατηγική διαφοροποίησης έναντι της Ρωσίας και της Τουρκίας, όπως ανέφερε.
Αναφορικά με τα κοιτάσματα στην Ελλάδα ο Δρ Σπύρος Μπέλλας από την πλευρά του επεσήμανε ότι μετά τις ήδη υπάρχουσες έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Ελλάδα, οι στόχοι που έχουν αναδειχτεί είναι ικανοποιητικοί για να γίνουν περαιτέρω διερευνητικές γεωτρήσεις στη χώρα μας. Οι στόχοι, όπως είπε είναι αρκετοί και προσδιορίζονται σε οκτώ με δέκα στην κάθε περιοχή της Κρήτης, σε τρεις με τέσσερις στο Ιόνιο και άλλοι τόσοι στην περιοχή του Κυπαρισσιακού. Το φυσικό αέριο γενικά μπορεί να συνεισφέρει ως προς την επίτευξη και περιβαλλοντικών στόχων σε δεύτερο χρόνο, αφού έχει χαρακτηριστεί ως ενεργειακό καύσιμο για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως είπε.
Το συνέδριο του ΟΤ πραγματοποιήθηκε σήμερα για δεύτερη ημέρα, με την καρδιά της Οικονομίας – και όχι μόνο – «να χτυπά» στην ιστορική έδρα του Χρηματιστηρίου, στην οδό Σοφοκλέους.
Latest News
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ