Ο Gérard Wolf είναι πρόεδρος της BRICS Access, μιας εταιρείας συμβούλων με συνεργασίες και επενδύσεις σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Αλλά, πάνω απ’ όλα, προεδρεύει της ομάδας δράσης βιώσιμης πόλης της Medef International (του γαλλικού συνδέσμου βιομηχανιών).
Διορίστηκε International Sustainable City Federator από τον γάλλο υπουργό Ευρωπαϊκών Υποθέσεων το 2016 και είναι μέλος του Διεθνούς Συμβουλίου του Global Leadership Foundation, του οποίου προεδρεύει ο Fw de Klerk, βραβευμένος με Νομπέλ Ειρήνης. Αιχμή του δόρατος της αποστολής των γάλλων επιχειρηματιών που βρίσκονται στην Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες, παρουσιάζει τις βιώσιμες λύσεις στην ελληνική κυβέρνηση. Μιλάει στα «ΝΕΑ».
Είστε πρόεδρος της ομάδας εργασίας Sustainable City. Σε τι διαφέρει η γαλλική τεχνογνωσία σε αυτόν τον τομέα;
Θα έλεγα ότι η ιδιαιτερότητα του γαλλικού οράματος της βιώσιμης πόλης βασίζεται στην έννοια της ενσωμάτωσης, σε τρία επίπεδα:
Πρώτον, στην περιβαλλοντική ενσωμάτωση. Φροντίζουμε, δηλαδή, να προσφέρουμε λύσεις χαμηλών εκπομπών άνθρακα για τις πόλεις του αύριο, που καταναλώνουν λίγη ενέργεια και σέβονται το περιβάλλον. Ο στόχος είναι να γίνουν οι πόλεις πιο ανθεκτικές απέναντι σε όλο και πιο πολυάριθμους και ισχυρούς κλιματικούς κινδύνους. Επιπλέον, οι γαλλικές εταιρείες προσφέρουν λύσεις προσαρμοσμένες στον αειφόρο τουρισμό, προκειμένου να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση από πληθυσμούς και κυβερνήσεις όχι μόνο στη Γαλλία αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτές οι λιγότερο ρυπογόνες λύσεις, που βασίζονται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στην κυκλική οικονομία, την ανακύκλωση απορριμμάτων ή ακόμα και στους μαλακούς τρόπους μεταφοράς, είναι βασικές για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των τουριστικών δραστηριοτήτων και τη διασφάλιση ότι οι επισκέπτες και οι κάτοικοι απολαμβάνουν ένα καλοδιατηρημένο περιβάλλον.
Μετά είναι η οικονομική ενσωμάτωση: Οι γαλλικές εταιρείες δεσμεύονται να προσφέρουν καινοτόμες και ποιοτικές εγκαταστάσεις, οι οποίες διαρκούν στον χρόνο, ενώ συντηρούνται και λειτουργούν τακτικά από ειδικά εκπαιδευμένους ανθρώπους. Οι τοπικοί φορείς εκμετάλλευσης υποδομών πρέπει να είναι οι εγγυητές της λειτουργικότητας και της βέλτιστης συντήρησής τους και οι γαλλικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να εκπαιδεύσουν αυτούς τους φορείς εκμετάλλευσης.
Τέλος, έχουμε την κοινωνική ενσωμάτωση: η πόλη είναι πάνω από όλα μια περιοχή υπηρεσιών και χρήσεων που καλύπτουν τις βασικές ανάγκες των κατοίκων της. Οι γαλλικές εταιρείες πρέπει να έχουν τη συνεχή μέριμνα να κάνουν την πόλη προσβάσιμη σε όλους τους κατοίκους της, τόσο στο κέντρο όσο και στα περίχωρα, και να διασφαλίσουν ότι οι άτυποι οικισμοί περιλαμβάνονται στις προσφορές υπηρεσιών τους – ιδίως στις 4 βασικές υπηρεσίες: νερό και αποχέτευση, απόβλητα, μεταφορές, παροχή ενέργειας.
Υπάρχει αλλαγή νοοτροπίας σε εξέλιξη σχετικά με τη βιωσιμότητα; Μια συνειδητοποίηση του επείγοντος της κατάστασης;
Πράγματι. Τον περασμένο Νοέμβριο, είχα την ευκαιρία να ηγηθώ μιας αντιπροσωπείας υψηλού επιπέδου εταιρειών του MEDEF International στο COP 26 στη Γλασκώβη. Με αυτή την ευκαιρία, μπορέσαμε να διαπιστώσουμε ότι αναμένονται πραγματικά λύσεις απαλλαγής από τον άνθρακα από όλες τις κυβερνήσεις του κόσμου, αλλά όχι μόνο: οι χρηματοπιστωτικές αγορές και οι διεθνείς χορηγοί, καθώς και οι μέτοχοι των εταιρειών, οι εργαζόμενοι, οι πελάτες και οι πολίτες, έχουν λάβει όλοι υπόψη τους την επείγουσα ανάγκη και την απαίτηση πιο βιώσιμων λύσεων από τις εταιρείες.
Αυτό είναι καλό γιατί οι διευθυντές των επιχειρήσεων είναι επίσης οι πρώτοι που πείθονται για αυτή την επιταγή: μπορούμε να το δούμε πολύ καθαρά με την εμπειρία της ομάδας εργασίας Sustainable City, η οποία συγκεντρώνει σήμερα περισσότερες από 400 εταιρείες που εργάζονται για να προτείνουν λύσεις ακόμα πιο βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον και των οποίων ο αριθμός αυξάνεται κάθε εβδομάδα.
Βλέπετε προοπτική συμφωνίας των 27 χωρών-μελών της ΕΕ για την ανάγκη μετασχηματισμού των πόλεων;
Στις χώρες-μέλη της ΕΕ, περισσότερο από το 75% του πληθυσμού ζει σε πόλεις. Οι αστικές περιοχές είναι εξ ορισμού υπεύθυνες για μεγάλο μερίδιο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ρύπων και λεπτών σωματιδίων. Ως εκ τούτου, η απαλλαγή των πόλεων από τον άνθρακα βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων για την ευρωπαϊκή εμπορική πολιτική. Το 2021, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε το φιλόδοξο ευρωπαϊκό σχέδιο ανάκαμψης, το EU Next Generation Plan, από το οποίο τουλάχιστον το 37% της χρηματοδότησης πρέπει να αφιερωθεί στην οικολογική μετάβαση και το 20% στην ψηφιακή μετάβαση. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε αυτή τη δυναμική για να επιταχύνουμε την απαλλαγή των ευρωπαϊκών πόλεων από τον άνθρακα και να επενδύσουμε σε αυτό το θέμα.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος