«Η ελληνική ναυτιλία, με τη συνεχή υποστήριξη της κυβέρνησης και ένα σταθερό θεσμικό καθεστώς, έχει καταφέρει να διατηρήσει την ηγετική της θέση στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο».
Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο 8ο Capital Link.
Ακόμη, ο ίδιος τόνισε πως η ελληνική ναυτιλιακή διοίκηση επιδιώκει να διαφυλάξει την ανταγωνιστικότητα και το ποιοτικό επίπεδο της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που θα της επιτρέψει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος όπου δραστηριοποιείται.
Ακόμη, πρόσθεσε πως «Η επιτυχία των Ελλήνων πλοιοκτητών βασιζόταν πάντα στη μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες, ιδίως μέσω νέων επενδύσεων. Το επιχειρηματικό πνεύμα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας είναι γνωστό, η ναυτική μας τεχνογνωσία ως έθνος ανάγεται στα αρχαία χρόνια», προσθέτοντας πως «Η ναυτιλία υπήρξε βασικός πυλώνας της εθνικής μας οικονομίας, υποστηρίζοντας τη θαλάσσια ανάπτυξη και την ποιοτική απασχόληση».
«Σε συνδυασμό με τη βαθιά γνώση, την προσαρμοστικότητα, τη ναυτιλιακή τεχνογνωσία και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, είμαι βέβαιος ότι η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει να είναι ισχυρή τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς, εξυπηρετώντας τις εμπορικές ανάγκες των εθνών και την παγκόσμια οικονομία γενικότερα», είπε από του βήματος του συνεδρίου ο κ. Πλακιωτάκης.
Το τρίγωνο κυβέρνηση-πλοιοκτήτες-ναυτικοί
Από εκεί και πέρα, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε πως όλες οι αποφάσεις για τη θαλάσσια πολιτική, λόγω της πολυπλοκότητάς τους, βασίζονται σε έναν πολύ αποτελεσματικό και παραγωγικό τριμερή διάλογο μεταξύ κυβέρνησης, πλοιοκτητών και ναυτικών, για να προσθέσει πως οι απόψεις των ενδιαφερόμενων μερών λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά τη διαμόρφωση των σχετικών ελληνικών θέσεων που θα παρουσιαστούν στα φόρουμ της ΕΕ και στα διεθνή φόρα.
Αυτή η μακροχρόνια πρακτική σίγουρα διασφαλίζει ότι οι πρωτοβουλίες για τη θαλάσσια πολιτική ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες της βιομηχανίας και του ανθρώπινου δυναμικού της, μαζί με τις ανάγκες της εποχής μας -που εμφανίστηκαν εντονότερα λόγω της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, σύμφωνα με τον υπουργό, ο οποίος ανέφερε ότι «Στόχος μας παραμένει πάντα η προώθηση βιώσιμων ναυτιλιακών δραστηριοτήτων τόσο από οικονομική όσο και από περιβαλλοντική άποψη».
Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι κρίσιμο να εξετάσει τις προκλήσεις του παρόντος, προσπαθώντας να προβλέψει αυτές του μέλλοντος.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία και οι ναυτικοί έχουν σχεδόν πληγεί από πολλά εμπόδια τα τελευταία δύο χρόνια που προκλήθηκαν από την πανδημία.
«Τα lockdown, τα υγειονομικά πρωτόκολλα, η απομόνωση, η αναστολή ορισμένων δραστηριοτήτων, τα προβλήματα στα logistics μόλις άρχισε να φαίνεται η ανάπτυξη, μας υπενθύμισαν ότι τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Η επιβίωση, σωματική και οικονομική, ακόμη πιο προοδευτική, απαιτεί αφοσίωση, προσπάθεια και συνεργασία. Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να το επιβεβαιώσει αυτό», είπε ο υπουργός.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο