Σε πρόσφατο σημείωμά της η εταιρεία αναλύσεων IDC προβλέπει ότι η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook, ενδεχομένως να μην είναι σε θέση να διατηρήσει επί μακρόν την ανταγωνιστικότητά της στον τομέα του mixed reality, εάν η στρατηγική της παραμείνει αμετάβλητη.

Αναλύοντας συνολικά την αγορά προϊόντων εικονικής πραγματικότητας, η IDC εκτιμά ότι η Meta συνεχίζει να ρίχνει χρήματα για την ανάπτυξη αυτού που ονομάζουμε πλέον metaverse σε συνδυασμό με μια στρατηγική προώθησης χαμηλού κόστους hardware σε βάρος της κερδοφορίας, που προφανώς δεν μπορεί να είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα.

Ανάλογους προβληματισμούς εξέφραζε πρόσφατα σε άλλη αναφορά και η εταιρεία αναλύσεων TF Securities, σημειώνοντας μάλιστα ότι η Meta θα έπρεπε να προβεί σε κινήσεις υποβάθμισης των επενδύσεών της στην εικονική πραγματικότητα, δημιουργώντας ένα άνοιγμα για την Apple και άλλες εταιρείες που θέλουν να έχουν παρουσία στο χώρο.

Μάλιστα, και η TF Securities τονίζει ότι η τακτική της Meta να πουλάει χωρίς κέρδος συσκευές VR είναι πρακτικά μη βιώσιμη.

Η κυριαρχία της Meta

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα δεδομένα της IDC η Meta κατέχει σήμερα ένα ποσοστό 90% της αγοράς μασκών VR. Δεύτερη και σε μεγάλη απόσταση βρίσκεται η Pico (θυγατρική της κινεζικής ByteDance δημιουργού του TikTok) με μερίδιο αγοράς 4,5%.

Διαβάστε ακόμα: Κοινά πρότυπα στο metaverse αποφασίζει η βιομηχανία της τεχνολογίας

Συνολικά, οι παραδόσεις συσκευών VR αυξήθηκαν κατά 241,6% κατά το α’ τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Παρόλα αυτά πρέπει να σημειωθεί ότι η αγορά το α’ τρίμηνο του 2021 αντιμετώπισε σημαντική έλλειψη υλικών, άρα ενδεχομένως η σύγκριση να μην είναι εφικτή.

Τα βλέμματα στρέφονται στην Apple

Η IDC τονίζει ότι πλέον τα βλέμματα στρέφονται προς την πλευρά της Apple, η οποία αναμένεται να λανσάρει την πρώτη δική της συσκευή επαυξημένης πραγματικότητας μέσα στον επόμενο χρόνο. Η συσκευή της Apple αναμένεται να είναι σημαντικά ακριβότερη από τις προτάσεις της Meta κάτι που σημαίνει ότι θα απευθύνεται σε ένα σημαντικά μικρότερο κοινό, κυρίως «οπαδών» της εταιρείας αλλά και καταναλωτών που συνηθίζουν να αγοράζουν πρώτοι νέα προϊόντα.

Διαβάστε ακόμα: H Apple σχεδιάζει μάσκα AR Glass

Με άλλα λόγια η πρώτη μάσκα εικονικής πραγματικότητας της Apple δεν αναμένεται να πετύχει σημαντικά ανώτερες πωλήσεις του Oculus Quest 2 της Meta. Θα είναι το πρώτο βήμα σε ένα μακροπρόθεσμο πλάνο κυριαρχίας στην αγορά των προϊόντων mixed reality.

Διαβάστε ακόμα: Το προϊόν της Apple που θα αντικαταστήσει το iPhone ίσως έρθει το 2023

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι αρκετές αναφορές «βλέπουν» την Apple να λανσάρει μέσα στα επόμενα χρόνια μία πολύ ευρύτερη γκάμα προϊόντων που θα καλύπτει διάφορες κατηγορίες τιμής.

Οι κινήσεις άλλων παικτών

Οι Apple και Meta δεν είναι οι μόνες εταιρείες που καταστρώνουν στρατηγικές μαζικής διείσδυσης στην αγορά του hardware προϊόντων mixed reality. Χαρακτηριστικό είναι ότι Amazon και Google έχουν ξεκινήσει ένα «κυνήγι» στελεχών που θα τις βοηθήσουν να αναπτύξουν αντίστοιχα προϊόντα: η Amazon για την ανάπτυξη «αναβαθμισμένων» προϊόντων AR/ VR και η Google για την ανάπτυξη νέων συσκευών επαυξημένης πραγματικότητας και αντίστοιχου λειτουργικού συστήματος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Τεχνητή νοημοσύνη: Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι συνεργασίες Microsoft-Amazon
Tεχνητή νοημοσύνη |

Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι ΑΙ συνεργασίες Microsoft-Amazon

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας ζητά από τα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τις απόψεις τους σχετικά με τις μεγάλες συνεργασίες που συνήψαν η Microsoft και η Amazon με μικρότερες εταιρείες AI