Η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση ολοκλήρωσε την εξαγορά των ναυπηγείων MV Werften στην πόλη Ρόστοκ, τα οποία είχαν βγει στο σφυρί λόγω χρεοκοπίας της εταιρείας Genting Hong Kong.
Στόχος του Βερολίνου είναι να μετατρέψει τα ναυπηγεία σε αμιγώς στρατιωτική γιάρδα, σε μια κίνηση που θα δώσει ώθηση στις δυνατότητες του γερμανικού ναυτικού σχετικά με την επισκευή και ναυπήγηση πολεμικών πλοίων. Επίσης, πηγές από το Βερολίνο, αναφέρουν πως τμήματα του ναυπηγείου ενδέχεται να μισθωθούν για εμπορικές εργασίες.
Διαβάστε επίσης: Μέχρι τέλος Ιουλίου η ψήφιση του νόμου για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας
Η Γερμανία προσπαθεί να επαναφέρει τον στρατό της σε «φόρμα» μετά από δεκαετίες φθοράς, ως απάντηση στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Τον Φεβρουάριο ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς δεσμεύτηκε να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες (αρχική επένδυση 100 δισ. ευρώ) για την κάλυψη των κενών σε όπλα και άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό.
«Ιστορική μέρα»
Επιβεβαιώνοντας ότι οι συμβάσεις υπεγράφησαν στις 7 Ιουλίου, η υπουργός Άμυνας Κριστίν Λάμπρεχτ τόνισε πως «σήμερα είναι μια ιστορική μέρα. Με την αγορά του ναυπηγείου, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση εισέρχεται σε νέο έδαφος. Γνωρίζουμε τις προκλήσεις που συνεπάγεται αυτό το εγχείρημα. Αλλά βλέπω επίσης μεγάλες δυνατότητες».
Η Λάμπρεχτ τόνισε ότι η προσθήκη της νέας βάσης στο Ρόστοκ θα αντιμετωπίσει την έλλειψη χωρητικότητας και τους μεγάλους χρόνους αδράνειας που επικρατούσαν στο ναυτικό. «Με την εξαγορά, βλέπω μια μεγάλη ευκαιρία να αυξήσουμε σημαντικά την επιχειρησιακή ετοιμότητα».
Το γερμανικό δίκτυο NDR έθεσε το τίμημα σε περίπου 87 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αναμένεται να χρησιμοποιήσει μεγάλο μέρος των εργαζομένων. Η MV Werften, η οποία υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Ιανουάριο, απασχολούσε περίπου 2.000 εργαζόμενους.
Όπως τονίζεται, το γερμανικό ναυτικό σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το ναυπηγείο στο Ρόστοκ – τη μεγαλύτερη πόλη στο βορειοανατολικό γερμανικό κρατίδιο Μεκλεμβούργο-Δυτική Πομερανία όπου βρίσκεται και η ναυτική διοίκηση – ως αιχμή του στόλου της Βόρειας Θάλασσας.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση