Η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση ολοκλήρωσε την εξαγορά των ναυπηγείων MV Werften στην πόλη Ρόστοκ, τα οποία είχαν βγει στο σφυρί λόγω χρεοκοπίας της εταιρείας Genting Hong Kong.
Στόχος του Βερολίνου είναι να μετατρέψει τα ναυπηγεία σε αμιγώς στρατιωτική γιάρδα, σε μια κίνηση που θα δώσει ώθηση στις δυνατότητες του γερμανικού ναυτικού σχετικά με την επισκευή και ναυπήγηση πολεμικών πλοίων. Επίσης, πηγές από το Βερολίνο, αναφέρουν πως τμήματα του ναυπηγείου ενδέχεται να μισθωθούν για εμπορικές εργασίες.
Διαβάστε επίσης: Μέχρι τέλος Ιουλίου η ψήφιση του νόμου για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας
Η Γερμανία προσπαθεί να επαναφέρει τον στρατό της σε «φόρμα» μετά από δεκαετίες φθοράς, ως απάντηση στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Τον Φεβρουάριο ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς δεσμεύτηκε να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες (αρχική επένδυση 100 δισ. ευρώ) για την κάλυψη των κενών σε όπλα και άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό.
«Ιστορική μέρα»
Επιβεβαιώνοντας ότι οι συμβάσεις υπεγράφησαν στις 7 Ιουλίου, η υπουργός Άμυνας Κριστίν Λάμπρεχτ τόνισε πως «σήμερα είναι μια ιστορική μέρα. Με την αγορά του ναυπηγείου, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση εισέρχεται σε νέο έδαφος. Γνωρίζουμε τις προκλήσεις που συνεπάγεται αυτό το εγχείρημα. Αλλά βλέπω επίσης μεγάλες δυνατότητες».
Η Λάμπρεχτ τόνισε ότι η προσθήκη της νέας βάσης στο Ρόστοκ θα αντιμετωπίσει την έλλειψη χωρητικότητας και τους μεγάλους χρόνους αδράνειας που επικρατούσαν στο ναυτικό. «Με την εξαγορά, βλέπω μια μεγάλη ευκαιρία να αυξήσουμε σημαντικά την επιχειρησιακή ετοιμότητα».
Το γερμανικό δίκτυο NDR έθεσε το τίμημα σε περίπου 87 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αναμένεται να χρησιμοποιήσει μεγάλο μέρος των εργαζομένων. Η MV Werften, η οποία υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Ιανουάριο, απασχολούσε περίπου 2.000 εργαζόμενους.
Όπως τονίζεται, το γερμανικό ναυτικό σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το ναυπηγείο στο Ρόστοκ – τη μεγαλύτερη πόλη στο βορειοανατολικό γερμανικό κρατίδιο Μεκλεμβούργο-Δυτική Πομερανία όπου βρίσκεται και η ναυτική διοίκηση – ως αιχμή του στόλου της Βόρειας Θάλασσας.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda