Αυξημένες ήταν οι διελεύσεις των πλοίων από τη Διώρυγα της Κορίνθου κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της, σε σύγκριση με την περίοδο πριν απ’ τη διακοπή λειτουργίας της. Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση από την Ανώνυμο Εταιρεία Διώρυγος Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ), 100% θυγατρική του Υπεταμείου, οι διελεύσεις στην τουριστική κατηγορία, στα κρουαζιερόπλοια, στα ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, ήταν αυξημένες κατά το διάστημα 4 Ιουλίου με 4 Αυγούστου σε ποσοστό 60%, 3% και 23%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 που η Διώρυγα ήταν σε πλήρη λειτουργία.
Οπως αναφέρει η ίδια πηγή, τα πλοία και άλλα σκάφη που έχουν πραγματοποιήσει διελεύσεις από τη Διώρυγα της Κορίνθου προέρχονται από 45 διαφορετικές χώρες με κυριότερες τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ, την Εσθονία, τη Νορβηγία, την Ισπανία και τη Νέα Ζηλανδία. Σε αυτό το διάστημα, από την επαναλειτουργία της Διώρυγας, έχουν γίνει πάνω από 1.743 διελεύσεις πλωτών, εκ των οποίων 160 διελεύσεις εμπορικής κατηγορίας όπως φορτηγών πλοίων, δεξαμενόπλοιων και ρυμουλκών και 1.583 διελεύσεις τουριστικής κατηγορίας, δηλαδή κρουαζιερόπλοιων, επαγγελματικών σκαφών αναψυχής και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής.
Οπως αναφέρεται, σε πλήρη λειτουργία έχει τεθεί από τις αρχές Ιουλίου η ΑΕΔΙΚ, 100% θυγατρική του Υπερταμείου που διαχειρίζεται τη Διώρυγα της Κορίνθου, φέρνοντας οφέλη στην τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία. Μέσα στον πρώτο μήνα (4/07-04/08), στο πλαίσιο της πρώτης φάσης επαναλειτουργίας της, η Διώρυγα της Κορίνθου αποδεικνύει τον σημαντικό της ρόλο για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, «καθώς είναι η συντομότερη και ασφαλέστερη θαλάσσια οδός για πλοία ερχόμενα από λιμάνια του Ιονίου, της Αδριατικής, της νότιας Ιταλίας, αλλά και για τα πλοία που περνούν από τον πορθμό της Μεσσήνης με κατεύθυνση λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας και αντίστροφα».
Η ΑΔΙΚ υπενθυμίζει ότι το φθινόπωρο, που θα ολοκληρωθεί η θερινή περίοδος και η διέλευση των πλοίων θα είναι πολύ περιορισμένη, η Διώρυγα θα διακόψει τη λειτουργία της για διάστημα λίγων μηνών, με στόχο να ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση του έργου.
Η ιστορία της Διώρυγας
Οπως αναφέρει μεταξύ άλλων στον ιστότοπό της η ΑΕΔΙΚ, το 1830 ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας Ιωάννης Καποδίστριας αποφασίζει να προχωρήσει το έργο το οποίο ήταν στα σχέδια για πολλά χρόνια και το σχέδιο της διάνοιξης του Ισθμού ήρθε ξανά στο προσκήνιο. Ο Ιωάννης Καποδίστριας αναθέτει τη μελέτη στον γάλλο μηχανικό Βιρλέ ντ’ Οστ, ο οποίος εκτίμησε ότι για να ολοκληρωθεί το έργο χρειαζόταν περίπου 40 εκατομμύρια χρυσά φράγκα. Το ποσό αυτό ήταν πάρα πολύ μεγάλο για το νεοσύστατο ελληνικό κράτος αλλά οι διαδικασίες είχαν δρομολογηθεί.
Το 1869 λειτουργεί η διώρυγα του Σουέζ και η εξέλιξη αυτή κινητοποιεί και την ελληνική κυβέρνηση που αποφασίζει ότι πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές της. Την ίδια χρονιά η κυβέρνηση Ζαΐμη αποφασίζει και ψηφίζει τον νόμο «περί διορύξεως του Ισθμού» και ουσιαστικά λαμβάνονται ευνοϊκές αποφάσεις για τη σύσταση εταιρειών για να αναλάβουν το έργο. Το 1882 συστάθηκε η «Διεθνής Εταιρεία της Θαλάσσιας Διώρυγας της Κορίνθου» από τον ούγγρο στρατηγό Στέφανο Τυρ, στον οποίο το ελληνικό Δημόσιο ένα χρόνο νωρίτερα είχε κατακυρώσει το έργο με το προνόμιο εκμετάλλευσής του για 99 χρόνια.
Η έναρξη των εργασιών έγινε στις 23 Απριλίου 1882. Για την υλοποίηση του έργου συνεργάστηκαν αρχιτέκτονες και μηχανικοί απ’ όλη την Ευρώπη και χρησιμοποιήθηκαν πρωτότυπα εκρηκτικά μηχανήματα, δυναμίτιδα και άλλες εκρηκτικές ύλες, από τα εργοστάσια της οικογένειας Νόμπελ στην Ιταλία και τη Γερμανία. Ομως το έργο και πάλι σταματάει μετά από περίπου οκτώ χρόνια, λόγω χρεοκοπίας του Τυρ. Το 1890 η προσπάθεια συνεχίσθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Εργοληψιών και συμμετοχή του Ανδρέα Συγγρού. Τελικά η Διώρυγα ανοίχθηκε το 1893 μετά από εργασίες 11 ετών. Στις 25/7/1893 έγιναν τα εγκαίνια της Διώρυγας.
Πηγή: Έντυπη Έκδοση «Τα Νέα»
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι