Βουτιά της τάξης του 35% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη του κινεζικού κολοσσού στην αυτοκινητοβιομηχανία Geely το πρώτο εξάμηνο του έτους, στη σκιά των αυστηρών περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό που εφαρμόστηκαν στην Κίνα τα οποία οδήγησαν σε μείωση πωλήσεων αλλά και διακοπές στη βιομηχανική παραγωγή.

Διαβάστε επίσης: Αυτοκινητοβιομηχανίες: Ελλείψεις ημιαγωγών, τεχνικά και ποιοτικά προβλήματα κλονίζουν τις εταιρείες

Η Geely, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας παγκοσμίως λόγω των επενδύσεων του ομίλου στη Volvo και τη Mercedes-Benz, σημείωσε κέρδη 1,55 δισεκατομμυρίων γιουάν ή 228,3 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο, έναντι 2,38 δισεκατομμυρίων γιουάν το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Διαβάστε επίσης: Tencent: Μειωμένα έσοδα και κέρδη για πρώτη φορά από τη νούμερο ένα σε αξία εταιρεία της Κίνας

Από την άλλη, τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 29%, στα 58,18 δισεκατομμυρίων γιουάν, λόγω αύξησης των τιμών και του μείγματος των οχημάτων που πωλήθηκαν, το οποίο αντιστάθμισε τη συνολικά μείωση των πωλήσεων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, την οποία επικαλείται το Reuters, οι πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 9% το πρώτο εξάμηνο και διαμορφώθηκαν κάτω από τις προσδοκίες της διοίκησης, εξαιτίας των περιορισμών για την πανδημία και των ελλείψεων σε ημιαγωγούς, ενώ αναμένεται ότι η πίεση θα εξακολουθήσει να υφίσταται όλο το 2022.

Εκτίναξη των NEV

Οι πωλήσεις των νέων ενεργειακών οχημάτων της (NEV), συμπεριλαμβανομένων αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών, αυξήθηκαν σχεδόν τέσσερις φορές τους πρώτους έξι μήνες, ενώ ένα στα πέντε οχήματα που πουλούσε η Geely την περίοδο ήταν ηλεκτρικά, σύμφωνα με την εταιρεία.

Πλήγμα για τον κλάδο

Όπως επισημαίνει το Reuters, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας έχει πληγεί σκληρά από τα μέτρα που εφαρμόζονται για τον έλεγχο της εξάπλωσης της COVID-19, με πολλές περιοχές, συμπεριλαμβανομένου του εμπορικού κόμβου της Σαγκάης, να έχουν τεθεί σε lockdown μικρότερης ή μεγαλύτερης διάρκειας.

Η κυβέρνηση επιχείρησε να δώσει κίνητρα προκειμένου να αναθερμάνει τη ζήτηση μειώνοντας τον φόρο αγοράς στο 5% για αυτοκίνητα με τιμή κάτω από 300.000 γιουάν (45.000 δολάρια) και με κινητήρες όχι μεγαλύτερους των 2 λίτρων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή