95.000(!) μισοτελειωμένα αυτοκίνητα έχει στις εγκαταστάσεις της η General Motors, καθώς της λείπουν μικροτσίπ και εξαρτήματα ώστε η κατασκευή των οχημάτων να ολοκληρωθεί και να δρομολογηθεί η μεταφορά τους προς τις αντιπροσωπείες και τους αυριανούς κατόχους τους. Το σοκαριστικό αυτό στοιχείο αναμένεται να βαρύνει σημαντικά στα αποτελέσματα τριμήνου του αμερικανικού κολοσσού.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Χάσμα – σοκ στις υποδομές στην Ευρώπη
Στα αναθεωρημένα στοιχεία της, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε πως αναμένει πως τα κέρδη της θα κυμανθούν στα 1,6 με 1,9 δισ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο, ήτοι αισθητά χαμηλότερα από τα 2,46 δισ. δολάρια που προέβλεπαν αρχικά οι αναλυτές.
Διαβάστε επίσης: Κλιματική αλλαγή: Πως απειλούν τον πλανήτη τα ακριβά αυτοκίνητα
Οι συνολικές πωλήσεις της για το τρίμηνο υποχώρησαν κατά 15%, με την πτώση για το σύνολο του εξαμήνου να φτάνει το 18%.
Πάντως, η εταιρεία δήλωσε αισιόδοξη για την ολοκλήρωση της παραγωγής των συγκεκριμένων αυτοκινήτων μέσα στη χρονιά, ώστε να καταφέρει να «πιάσει» και τους οικονομικούς της στόχους για το σύνολο του 2022.
Λίστα αναμονής 17 ετών!
Σε δημοσίευμα της Wall Street Journal έγινε ειδική αναφορά στα προβλήματα που παρουσιάζει η GM στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και δη, στο πολυδιαφημισμένο πρώτο Hummer EV, κυρίως λόγω της ανεπάρκειας σε μπαταρίες ηλεκτροκίνησης.
Το δημοσίευμα ανέφερε πως η εταιρεία κατασκευάζει μόλις 12 ηλεκτρικά Hummer την ημέρα, που είναι ένα εξωφρενικά χαμηλό νούμερο ακόμη και για τα δύσκολα δεδομένα για τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης. Συγκριτικά η Ford παράγει 150 F-150 Lighting ημερησίως και η Rivian έως 40 μοντέλα EV.
Με δεδομένο πως η λίστα αναμονής για το συγκεκριμένο μοντέλο της GM φτάνει ήδη τα 77.500 άτομα, αν ο ρυθμός παραγωγής δεν βελτιωθεί, σημαίνει πως θα χρειαστούν μόλις… 17,5 χρόνια, ώστε να καλυφθούν μόνο οι συγκεκριμένες παραγγελίες!
Δύσκολο τρίμηνο
Πάντως, συνολικά το δεύτερο τρίμηνο φαίνεται πως ήταν εξαιρετικά δύσκολο για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, που είδαν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους να υποχωρούν.
Σύμφωνα με την Cox Automotive, οι πωλήσεις νέων οχημάτων στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 17% σε σχέση με πέρυσι, κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Γεγονός που φαίνεται πως επηρέασε τις επιδόσεις όλων των εταιρειών.
Ενδεικτικά η Hyundai Motor ανακοίνωσε πτώση στις πωλήσεις κατά 16% το πρώτο εξάμηνο.
Πρόκειται για μια δραματική ανατροπή του τοπίου σε σχέση με τις αρχές της χρονιάς, όταν οι περισσότερες εταιρείες ήλπιζαν σε καλύτερες ημέρες λόγω της βελτίωσης των οικονομικών δεδομένων και της εκτίμησης πως σταδιακά και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες και μικροτσίπ θα περιοριστούν.
Ο πόλεμος επιδείνωσε όλα τα δεδομένα, εντείνοντας τις πιέσεις σε πρώτες ύλες, commodities και στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ελλείψεις και ποιοτικά προβλήματα
Έκθεση της Wards Intelligence για την αμερικανική αγορά αυτοκινήτου υποστήριξε πως ο αριθμός των οχημάτων που μεταφέρθηκαν από τα εργοστάσια στις αντιπροσωπείες το Μάιο ήταν κατά 25% χαμηλότερος σε σχέση με πέρυσι, στα 1,1 εκατ. αυτοκίνητα, είτε λόγω μειωμένων πωλήσεων είτε κυρίως λόγω χαμηλού ρυθμού παραγωγής από τα εργοστάσια εξαιτίας των ελλείψεων σε ημιαγωγούς και πρώτες ύλες.
Όμως, ακόμη και για τους καταναλωτές που κατάφεραν να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο, τα προβλήματα δεν έλλειψαν, καθώς σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώθηκαν τεχνικά και ποιοτικά προβλήματα. Έρευνα καταναλωτών της JD Power έδειξε πως αριθμός ρεκόρ ιδιοκτητών καινούργιων αυτοκινήτων διαπίστωσε ποιοτικό ή τεχνικό πρόβλημα στο όχημα τους μέσα στους πρώτους τρεις μήνες κυκλοφορίας, που οφειλόταν κυρίως σε κάποια έλλειψη σε μικροτσίπ.
Το τοπίο, δυστυχώς, δεν πρόκειται να αλλάξει και να βελτιωθεί σύντομα. Η έγκριτη συμβουλευτική AlixPartners, σε εκτίμηση της την περασμένη εβδομάδα, υποστήριξε πως οι ελλείψεις μικροτσίπ θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τον παγκόσμιο κλάδο αυτοκινήτου τουλάχιστον μέχρι το 2024!
Latest News
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία