Φορολογήστε τους πλούσιους που πετούν: Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Κλεμάν Μπον, εξετάζει μία ιδέα που θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στέλνοντας, παράλληλα, το μήνυμα ότι όλα τα μέλη της κοινωνίας πρέπει να κάνουν θυσίες για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Θέλει να περιορίσει τη χρήση των ιδιωτικών τζετ.
Τα ιδιωτικά αεροσκάφη που προτιμούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες, οι διαχειριστές hedge funds και οι μεγαλοστελέχη του Χόλιγουντ αποτελούν εύκολο στόχο στον αγώνα κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Μόλις το 1% των ταξιδιωτών προκαλεί το 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της αεροπορικής βιομηχανίας, σύμφωνα με την ΜΚΟ, Transport & Environment.
Διαβάστε επίσης: Γαλλία: Η ενεργειακή κρίση και το κόστος των ιδιωτικών τζετ
Ωστόσο, η πανδημία αύξησε τον αριθμό των ατόμων που πλήρωναν για να μετακινηθούν με ιδιωτικά τζετ, ώστε να αποφύγουν την επαφή με αγνώστους στα εναέρια μέσα μεταφοράς. Τους πρώτους επτά μήνες του έτους, οι πτήσεις για επαγγελματικούς λόγους, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξήθηκαν κατά 22% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία αερομεταφορών, Wingx. Η δραστηριότητα των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών μειώθηκε κατά 18%.
Οι κυβερνήσεις μπορούν να προβούν σε υψηλότερους φόρους ή σε κανονισμούς, ώστε να περιοριστούν οι μεταφορές με ιδιωτικά αεροσκάφη. Μια επιλογή θα ήταν να αναγκάσουν τα ιδιωτικά αεροσκάφη να ενταχθούν στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο, μέχρι σήμερα, ισχύει μόνο για τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες. Έτσι, οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών τζετ θα αναγκάζονταν να αγοράζουν «δικαιώματα εκπομπών», τα οποία λειτουργούν σαν περιορισμένα δικαιώματα ρύπανσης, ανεβάζοντας το κόστος των πτήσεών τους.
Ωστόσο, η Γαλλία εξετάζει, επίσης, το ενδεχόμενο να αναγκάζει τους χρήστες τζετ να αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει κάποιος άλλος περισσότερο «φιλικός στο περιβάλλον» να φτάσουν στον προορισμό τους, όπως, π.χ. η χρήση τακτικών αεροπορικών εταιρειών ή το τρένο. Κάτι τέτοιο, όμως, θα έθετε όσους χρησιμοποιούν ιδιωτικά τζετ στο έλεος της γαλλικής γραφειοκρατίας – γεγονός που θα αποτελούσε σοβαρό αποτρεπτικό παράγοντα.
Οποιοσδήποτε φόρος θα πρέπει να είναι τιμωρητικός, ώστε να αναγκάσει τους αστέρες του κινηματογράφου ή τους υψηλόβαθμους διευθυντές να ανταλλάξουν τα τζετ Gulfstream με μία θέση business-class σε κανονική πτήση. Τα έσοδα που θα συγκεντρωθούν θα βοηθούσαν να αντισταθμιστεί ένα μέρος του τεράστιου αποτυπώματος άνθρακα. Και σε αντίθεση με τους περισσότερους φόρους, ο συγκεκριμένος δεν θα επηρεάσει αρνητικά την οικονομία της χώρας και τους κατοίκους της. Οι CEO που θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν με τα ιδιωτικά τους τζετ ενδεχομένως να αρχίσουν να προσγειώνουν τα αεροπλάνα τους στο εξωτερικό, το γεγονός αυτό, όμως, δεν θα επηρεάσει αρνητικά τις επενδύσεις στη Γαλλία. Παράλληλα, οι εν λόγω περιορισμοί ενδεχομένως να είναι περισσότερο αποτελεσματικοί, εάν όλοι οι Ευρωπαίοι υπουργοί Μεταφορών «αγκαλιάσουν» την ιδέα, κατά τη συνάντησή τους, τον Οκτώβριο.
Οι επενδυτές φαίνονται, μέχρι στιγμής, ψύχραιμοι. Οι μετοχές της Dassault Aviation, της κατασκευάστριας εταιρείας στρατιωτικών και εμπορικών αεροσκαφών αξίας 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία παράγει το Falcon, ένα από τα πιο δημοφιλή ιδιωτικά τζετ στον κόσμο, ακολουθούν το ρεύμα του γαλλικού Χρηματιστηρίου, μετά τις δηλώσεις του Μπον, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Το γεγονός αυτό ενισχύει την άποψη ότι οι πλούσιοι δεν θα εγκαταλείψουν εύκολα τα ταξίδια με τα ιδιωτικά τους αεροσκάφη, αλλά, παράλληλα, καθιστά και περισσότερο πιθανή την επιβολή κάποιου περιορισμού.
Latest News
Το ESG όλο και πιο ψηλά στις στρατηγικές των εταιρειών
Οι εταιρικές δομές έχουν προσαρμοστεί στο ESG, τόσο σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου όσο και σε ολόκληρο το εύρος των οργανισμών
Ηγέτιδα της ηλιακής ενέργειας η Ελλάδα – Τα στοιχεία του Ember [γραφήματα]
Η Ελλάδα είχε το υψηλότερο μερίδιο ηλιακής ενέργειας στο μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας της με 19%
Υστερούν οι επιχειρηματικές δράσεις για το κλίμα - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Οι οριακές βελτιώσεις στην ποιότητα των εκθέσεων για το κλίμα δεν επαρκούν για να υποστηριχθούν οι αντίστοιχες δεσμεύσεις
Εκτός τροχιάς οι στόχοι για τις ΑΠΕ έως το 2030 - Τι δείχνει έρευνα του IRENA
Επίμονοι διαρθρωτικοί φραγμοί και αξιοσημείωτη έλλειψη επενδύσεων απειλούν την πράσινη μετάβαση
Πώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με οδηγό τις αξίες της παράγει ένα καλύτερο αύριο
Η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και εμπορίας μπίρας της χώρας δεσμεύτηκε να προχωρήσει στον δρόμο της αειφόρου ανάπτυξης
Έρχονται νομιμοποιήσεις για τουριστικές επενδύσεις σε ρέματα
Στα σκαριά «μπόνους» για επενδύσεις σε εγκαταλελειμμένα ξενοδοχεία - H επαναλειτουργία των καταλυμάτων θα γίνεται σύμφωνα με τους όρους και περιορισμούς δόμησης
«Αντίο» και στο ελληνικό κρασί με άνοδο άνω των 2 βαθμών Κελσίου
Άνοδος άνω των 2 βαθμών Κελσίου στην παγκόσμια θερμοκρασία θα σημάνει το τέλος του 90% της παραγωγής κρασιού σε Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία και τη νότια Καλιφόρνια
Walmart - EDPR σύναψαν 15ετές συμβόλαιο για ηλιακό πάρκο στο Τέξας
Η Walmart θα λειτουργήσει ως προμηθευτής για 225 MWp αυξάνοντας την υφιστάμενη εταιρική προμήθεια από έργα της EDPR
Πού θα κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα η Audi
Εργοστάσιο που κατασκευάζεται στη Νότια Καρολίνα από τη μητρική Volkswagen μεταξύ των επιλογών που διαθέτει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ολοκληρώθηκε η εξαγορά αιολικού πάρκου στη Ρουμανία από την ΔΕΗ
Το αιολικό πάρκο παράγει περισσότερες από 200GWh ετησίως καθώς βρίσκεται στις περιοχές Dorobantu και Topolog, οι οποίες έχουν το καλύτερο αιολικό δυναμικό στη χώρα