Φορολογήστε τους πλούσιους που πετούν: Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Κλεμάν Μπον, εξετάζει μία ιδέα που θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στέλνοντας, παράλληλα, το μήνυμα ότι όλα τα μέλη της κοινωνίας πρέπει να κάνουν θυσίες για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Θέλει να περιορίσει τη χρήση των ιδιωτικών τζετ.

Τα ιδιωτικά αεροσκάφη που προτιμούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες, οι διαχειριστές hedge funds και οι μεγαλοστελέχη του Χόλιγουντ αποτελούν εύκολο στόχο στον αγώνα κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Μόλις το 1% των ταξιδιωτών προκαλεί το 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της αεροπορικής βιομηχανίας, σύμφωνα με την ΜΚΟ, Transport & Environment.

Διαβάστε επίσης: Γαλλία: Η ενεργειακή κρίση και το κόστος των ιδιωτικών τζετ

Ωστόσο, η πανδημία αύξησε τον αριθμό των ατόμων που πλήρωναν για να μετακινηθούν με ιδιωτικά τζετ, ώστε να αποφύγουν την επαφή με αγνώστους στα εναέρια μέσα μεταφοράς. Τους πρώτους επτά μήνες του έτους, οι πτήσεις για επαγγελματικούς λόγους, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξήθηκαν κατά 22% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία αερομεταφορών, Wingx. Η δραστηριότητα των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών μειώθηκε κατά 18%.

Οι κυβερνήσεις μπορούν να προβούν σε υψηλότερους φόρους ή σε κανονισμούς, ώστε να περιοριστούν οι μεταφορές με ιδιωτικά αεροσκάφη. Μια επιλογή θα ήταν να αναγκάσουν τα ιδιωτικά αεροσκάφη να ενταχθούν στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο, μέχρι σήμερα, ισχύει μόνο για τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες. Έτσι, οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών τζετ θα αναγκάζονταν  να αγοράζουν «δικαιώματα εκπομπών», τα οποία λειτουργούν σαν περιορισμένα δικαιώματα ρύπανσης, ανεβάζοντας το κόστος των πτήσεών τους.

Ωστόσο, η Γαλλία εξετάζει, επίσης, το ενδεχόμενο να αναγκάζει τους χρήστες τζετ να αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει κάποιος άλλος περισσότερο «φιλικός στο περιβάλλον» να φτάσουν στον προορισμό τους, όπως, π.χ. η χρήση τακτικών αεροπορικών εταιρειών ή το τρένο. Κάτι τέτοιο, όμως, θα έθετε όσους χρησιμοποιούν ιδιωτικά τζετ στο έλεος της γαλλικής γραφειοκρατίας – γεγονός που θα αποτελούσε σοβαρό αποτρεπτικό παράγοντα.

Οποιοσδήποτε φόρος θα πρέπει να είναι τιμωρητικός, ώστε να αναγκάσει τους αστέρες του κινηματογράφου ή τους υψηλόβαθμους διευθυντές να ανταλλάξουν τα τζετ Gulfstream με μία θέση business-class σε κανονική πτήση. Τα έσοδα που θα συγκεντρωθούν θα βοηθούσαν να αντισταθμιστεί ένα μέρος του τεράστιου αποτυπώματος άνθρακα. Και σε αντίθεση με τους περισσότερους  φόρους, ο συγκεκριμένος δεν θα επηρεάσει αρνητικά την οικονομία της χώρας και τους κατοίκους της. Οι CEO που θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν με τα ιδιωτικά τους τζετ ενδεχομένως να αρχίσουν να προσγειώνουν τα αεροπλάνα τους στο εξωτερικό, το γεγονός αυτό, όμως, δεν θα επηρεάσει αρνητικά τις επενδύσεις στη Γαλλία. Παράλληλα, οι εν λόγω περιορισμοί ενδεχομένως να είναι περισσότερο αποτελεσματικοί, εάν όλοι οι Ευρωπαίοι υπουργοί Μεταφορών «αγκαλιάσουν» την ιδέα, κατά τη συνάντησή τους, τον Οκτώβριο.

Οι επενδυτές φαίνονται, μέχρι στιγμής, ψύχραιμοι. Οι μετοχές της Dassault Aviation, της κατασκευάστριας εταιρείας στρατιωτικών και εμπορικών αεροσκαφών αξίας 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία παράγει το Falcon, ένα από τα πιο δημοφιλή ιδιωτικά τζετ στον κόσμο, ακολουθούν το ρεύμα του γαλλικού Χρηματιστηρίου, μετά τις δηλώσεις του Μπον, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Το γεγονός αυτό ενισχύει την άποψη ότι οι πλούσιοι δεν θα εγκαταλείψουν εύκολα τα ταξίδια με τα ιδιωτικά τους αεροσκάφη, αλλά, παράλληλα, καθιστά και περισσότερο πιθανή την επιβολή κάποιου περιορισμού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green