
Η χρήση ιδιωτικών τζετ δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Ο επιχειρηματικός αυτός κλάδος των αερομεταφορών βρίσκεται σε άνθηση εδώ και αρκετό καιρό για τους μεγάλους κατασκευαστές ιδιωτικών τζετ, σε τέτοιο βαθμό που δεν κατάφεραν να συμβαδίσουν με την αυξανόμενη ζήτηση από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού.
Πέρυσι, η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών εκτινάχθηκε στο υψηλότερο επίπεδο που έχει ποτέ καταγραφεί. Η εταιρεία ερευνών δεδομένων αεροπορίας Wingx κατέγραψε 3,3 εκατομμύρια απογειώσεις επαγγελματικών τζετ το 2021, τις περισσότερες για ένα έτος και 7% περισσότερες από το προηγούμενο υψηλό του 2019.
Διαβάστε επίσης: Πετώντας με λίαρ τζετ την εποχή του κορωνοϊού
Η έκρηξη του πλούτου που συγκεντρώνεται στα χέρια όλο και πιο λίγων, η ισχυρότερη ζήτηση για ταξίδια αναψυχής και η σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών που είχαν επιβληθεί για την Covid-19, φαίνεται να οδηγούν τον κλάδο των επιχειρηματικών αερομεταφορών τους τελευταίους μήνες. Αλλά η διάρκεια και η αντοχή των πιο πάνω παραγόντων στην εντυπωσιακή πορεία του κλάδου αναμένεται να δοκιμαστούν φέτος.

Iσχυρή ζήτηση
«Έχουμε δει πολύ ισχυρή, σημαντική δραστηριότητα τους τελευταίους 18 μήνες που συνεχίζεται και στο τρίτο τρίμηνο», δήλωσε ο Σκοτ Νιλ, αντιπρόεδρος παγκόσμιων πωλήσεων στη μεγάλη εταιρεία κατασκευής τζετ Gulfstream. «Πραγματικά έχουμε ρεκόρ πωλήσεων», πρόσθεσε.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη διεθνή έκθεση αεροπορίας Farnborough International Airshow την Τρίτη, ο Nιλ απέδωσε τις επενδύσεις που έκανε η εταιρεία για να επεκτείνει τον νέο στόλο ιδιωτικών τζετ στο γεγονός ότι πλέον προσελκύονται πελάτες με τρόπο που δεν είχαν ξαναδεί.
Διαβάστε επίσης: Ιδιωτικά τζετ – Ρεκόρ παραγγελιών – Γιατί καθυστερούν οι παραδόσεις;
Αυτό περιλαμβάνει αγοραστές που προβαίνουν για κινούνται για πρώτη φορά για την απόκτηση ιδιωτικού αεροσκάφους, κι αυτό «είναι ένα σημαντικό και αυξανόμενο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητάς μας».
Ο Nιλ αρνήθηκε να αποκαλύψει το ακριβές ποσοστό των πελατών που αγοράζουν ιδιωτικό τζετ της Gulfstream, αλλά τόνισε ότι αυτή η αυξανόμενη τάση ήταν «μεγάλο συστατικό» της πελατειακής τους βάσης όσον αφορά τις πωλήσεις σε ετήσια κλίμακα.
«Είτε το πιστεύετε είτε όχι, για αρκετούς από τους αγοραστές μας για πρώτη φορά, το πρώτο τους αεροπλάνο ήταν ένα G650», είπε ο Nιλ, αναφερόμενος σε ένα μοντέλο ιδιωτικού τζετ που είναι δημοφιλές μεταξύ των μεγιστάνων του πλούτου.
«Οι ώρες πτήσεων του στόλου είναι στα υψηλά όλων των εποχών, έχουμε πλήρης ανάκαμψη από τον αντίκτυπο της πανδημίας. Αυτό ίσχυε πιθανότατα στα τέλη του περασμένου έτους και σίγουρα μεταφέρθηκε έντονα σε αυτό το έτος», είπε ο Zimmerman. “Λοιπόν, νομίζω ότι σε όλη τη διαδρομή βλέπουμε πραγματικά ισχυρά μηνύματα αυτή τη στιγμή από την αγορά.”
Μεγάλη κλιματική επιβάρυνση
Η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών έχει δυσανάλογες επιπτώσεις στο περιβάλλον και οι εκπομπές αερίων του άνθρακα των ιδιωτικών αεροσκαφών στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί με ταχύτερους ρυθμούς από τις εμπορικές αερομεταφορές τα τελευταία χρόνια.
Στοιχεία από τη μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment δείχνουν ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι έως και 14 φορές πιο ρυπογόνα από τα εμπορικά αεροπλάνα ανά επιβάτη και έως και 50 φορές πιο ρυπογόνα από τα τρένα.
Αυτό συμβαίνει επειδή, σε μόλις μία ώρα, ένα μόνο ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμψει δύο μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Εν τω μεταξύ, ο μέσος άνθρωπος στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκπέμπει 8,2 μετρικούς τόνους ισοδύναμου CO2 κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου έτους.
Οι εκστρατείες περιβαλλοντικών οργανώσεων μεταξύ άλλων επισημάινουν την ανάγκη σημαντικής μείωσης της χρήσης ιδιωτικών αεροσκαφών από ιδιώτες και εταιρείες και πρότειναν ειδικό φόρο καυσίμων στα ιδιωτικά αεροσκάφη έως ότου τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση το 2030.


Latest News
![Κερδίζουν έδαφος τα ηλεκτρικά και άλλα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα [Interactive γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/ot_electric_car55-600x474.png)
Κερδίζουν έδαφος τα ηλεκτρικά και άλλα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα [Interactive γράφημα]
Ο χάρτης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Η TotalEnergies... κρεμάει τον Αντάνι σε επένδυση-μαμούθ στο πράσινο υδρογόνο
Αναμένει μια σαφέστερη ενημέρωση σχετικά με την κατάσταση του ινδικού πολυκλαδικού ομίλου προτού προχωρήσει στην υλοποίηση της επένδυσης

Ο προκλητικός βίος του κ. Γκέιτς: Πετάει με ρυπογόνα τζετ, ενώ μάχεται υπέρ του κλίματος
Τι είπε ο πολύς κύριος Γκέιτς όταν ρωτήθηκε αν είναι υποκριτικό από τη μια να δηλώνει υποστηρικτής του κλίματος και από την άλλη να πετάει με το ιδιωτικό τους τζετ που επιβαρύνει το περιβάλλον

Σκρέκας για Κλιματικά Ουδέτερες- Έξυπνες Πόλεις: «Η κυβέρνηση κάνει πράξη την απαίτηση για την Πράσινη Μετάβαση»
Ο υπουργός παρευρέθηκε και χαιρέτισε στην εκδήλωση για την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με τη συμμετοχή 85 ελληνικών πόλεων

Όμιλος Κοπελούζου: Παρουσίασε το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Αιγύπτου – Ελλάδας
Η πράσινη αυτή ενέργεια θα έχει την δυνατότητα να αντικαταστήσει 4,5 bcm φυσικού αερίου ετησίως και θα μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 10 εκατ. τόνους ετησίως.

Σε άνοδο η ηλεκτροκίνηση στην Κίνα - Τι δείχνουν τα στοιχεία
Οι πωλήσεις των οχημάτων BEV στην Κίνα αυξήθηκαν περίπου 85%

Ερευνα - έκπληξη: Η Ελλάδα, η πιο φθηνή χώρα για οδήγηση ηλεκτρικού ΙΧ
Παρά τις αυξήσεις στο κόστος της ενέργειας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν πιο ανταγωνιστικά στη χώρα μας - Τι αποκαλύπτει έρευνα της LeasePlan

«Κάρφωμα» με... fund από τον Αντετοκούνμπο - Με ποιον διάσημο επενδυτή κάνει συμμαχία
Γεγονός η Calamos Antetokounmpo Global Sustainable Equity Funds

Το αλφαβητάρι για τις έξυπνες πόλεις και τρία success stories
Πως αναπτύσσονται, τι αλλάζει στα αστικά κέντρα
![Πράσινη ενέργεια: Στα χέρια λίγων τα ορυκτά και η τεχνολογία [Γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/iStock-1022892932-600x369.jpg)
Στα χέρια λίγων τα ορυκτά και η τεχνολογία της πράσινης ενέργειας [Γράφημα]
Για «την αυγή μιας νέας βιομηχανικής εποχής» κάνει λόγο ο ΙΕΑ