Η χρήση ιδιωτικών τζετ δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Ο επιχειρηματικός αυτός κλάδος των αερομεταφορών βρίσκεται σε άνθηση εδώ και αρκετό καιρό για τους μεγάλους κατασκευαστές ιδιωτικών τζετ, σε τέτοιο βαθμό που δεν κατάφεραν να συμβαδίσουν με την αυξανόμενη ζήτηση από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού.
Πέρυσι, η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών εκτινάχθηκε στο υψηλότερο επίπεδο που έχει ποτέ καταγραφεί. Η εταιρεία ερευνών δεδομένων αεροπορίας Wingx κατέγραψε 3,3 εκατομμύρια απογειώσεις επαγγελματικών τζετ το 2021, τις περισσότερες για ένα έτος και 7% περισσότερες από το προηγούμενο υψηλό του 2019.
Διαβάστε επίσης: Πετώντας με λίαρ τζετ την εποχή του κορωνοϊού
Η έκρηξη του πλούτου που συγκεντρώνεται στα χέρια όλο και πιο λίγων, η ισχυρότερη ζήτηση για ταξίδια αναψυχής και η σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών που είχαν επιβληθεί για την Covid-19, φαίνεται να οδηγούν τον κλάδο των επιχειρηματικών αερομεταφορών τους τελευταίους μήνες. Αλλά η διάρκεια και η αντοχή των πιο πάνω παραγόντων στην εντυπωσιακή πορεία του κλάδου αναμένεται να δοκιμαστούν φέτος.
Iσχυρή ζήτηση
«Έχουμε δει πολύ ισχυρή, σημαντική δραστηριότητα τους τελευταίους 18 μήνες που συνεχίζεται και στο τρίτο τρίμηνο», δήλωσε ο Σκοτ Νιλ, αντιπρόεδρος παγκόσμιων πωλήσεων στη μεγάλη εταιρεία κατασκευής τζετ Gulfstream. «Πραγματικά έχουμε ρεκόρ πωλήσεων», πρόσθεσε.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη διεθνή έκθεση αεροπορίας Farnborough International Airshow την Τρίτη, ο Nιλ απέδωσε τις επενδύσεις που έκανε η εταιρεία για να επεκτείνει τον νέο στόλο ιδιωτικών τζετ στο γεγονός ότι πλέον προσελκύονται πελάτες με τρόπο που δεν είχαν ξαναδεί.
Διαβάστε επίσης: Ιδιωτικά τζετ – Ρεκόρ παραγγελιών – Γιατί καθυστερούν οι παραδόσεις;
Αυτό περιλαμβάνει αγοραστές που προβαίνουν για κινούνται για πρώτη φορά για την απόκτηση ιδιωτικού αεροσκάφους, κι αυτό «είναι ένα σημαντικό και αυξανόμενο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητάς μας».
Ο Nιλ αρνήθηκε να αποκαλύψει το ακριβές ποσοστό των πελατών που αγοράζουν ιδιωτικό τζετ της Gulfstream, αλλά τόνισε ότι αυτή η αυξανόμενη τάση ήταν «μεγάλο συστατικό» της πελατειακής τους βάσης όσον αφορά τις πωλήσεις σε ετήσια κλίμακα.
«Είτε το πιστεύετε είτε όχι, για αρκετούς από τους αγοραστές μας για πρώτη φορά, το πρώτο τους αεροπλάνο ήταν ένα G650», είπε ο Nιλ, αναφερόμενος σε ένα μοντέλο ιδιωτικού τζετ που είναι δημοφιλές μεταξύ των μεγιστάνων του πλούτου.
«Οι ώρες πτήσεων του στόλου είναι στα υψηλά όλων των εποχών, έχουμε πλήρης ανάκαμψη από τον αντίκτυπο της πανδημίας. Αυτό ίσχυε πιθανότατα στα τέλη του περασμένου έτους και σίγουρα μεταφέρθηκε έντονα σε αυτό το έτος», είπε ο Zimmerman. “Λοιπόν, νομίζω ότι σε όλη τη διαδρομή βλέπουμε πραγματικά ισχυρά μηνύματα αυτή τη στιγμή από την αγορά.”
Μεγάλη κλιματική επιβάρυνση
Η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών έχει δυσανάλογες επιπτώσεις στο περιβάλλον και οι εκπομπές αερίων του άνθρακα των ιδιωτικών αεροσκαφών στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί με ταχύτερους ρυθμούς από τις εμπορικές αερομεταφορές τα τελευταία χρόνια.
Στοιχεία από τη μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment δείχνουν ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι έως και 14 φορές πιο ρυπογόνα από τα εμπορικά αεροπλάνα ανά επιβάτη και έως και 50 φορές πιο ρυπογόνα από τα τρένα.
Αυτό συμβαίνει επειδή, σε μόλις μία ώρα, ένα μόνο ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμψει δύο μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Εν τω μεταξύ, ο μέσος άνθρωπος στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκπέμπει 8,2 μετρικούς τόνους ισοδύναμου CO2 κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου έτους.
Οι εκστρατείες περιβαλλοντικών οργανώσεων μεταξύ άλλων επισημάινουν την ανάγκη σημαντικής μείωσης της χρήσης ιδιωτικών αεροσκαφών από ιδιώτες και εταιρείες και πρότειναν ειδικό φόρο καυσίμων στα ιδιωτικά αεροσκάφη έως ότου τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση το 2030.
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα