Μήνυμα ότι η ελληνική ναυτιλία μπορεί να διασφαλίσει και να ικανοποιήσει τις ενεργειακές ανάγκες που έχουν προκληθεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.
Μιλώντας στο συνέδριο του Economist που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, ελέγχοντας σήμερα το 21% παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας, ενώ πρόσθεσε ότι βασική προτεραιότητα της χώρας μας από τις επιπτώσεις του πολέμου είναι να εξασφαλίσει τη σταθερότητα της ναυτιλίας και διαφυλάξει την ασφάλεια των ναυτικών με δράσεις σε τοπικό αλλά και διεθνές επίπεδο. Όπως είπε υπάρχει συνεργασία με την ΕΕ και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
Διαβάστε επίσης: Economist: Η Ευρώπη σε κρίσιμη καμπή, αναγκαία η συνοχή και η αλληλεγγύη τονίζουν Δένδιας, Ολάντ, Καλογηράτος
Αναφερόμενος στις οικονομικές επιπτώσεις από την αύξηση στην τιμή των καυσίμων παγκοσμίως, ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι η κυβέρνηση έχει επιδοτήσει τους επιχειρηματίες και τους πολίτες το 2022 και μόνο μέσα σε αυτό το έτος έχει εξασφαλίσει περισσότερο από 10 δισ. ευρώ για τη στήριξη της οικονομίας. «Αυτό είναι ζωτικής σημασίας να συνεχίσουμε να το κάνουμε, γιατί αντιμετωπίζουμε μία παγκόσμια αύξηση στις τιμές της ενέργειας», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.
«Πράσινη εποχή»
Σε ό,τι αφορά στη μετάβαση της ναυτιλίας στην «Πράσινη εποχή» ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι η Ελλάδα έχει δεσμευτεί πλήρως για την απαλλαγή από τις εκπομπές CO2 των πλοίων. Πρόσθεσε εξάλλου, ότι μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η ναυτιλία είναι η εύρεση εναλλακτικών καυσίμων αλλά και η έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών.
Μιλώντας για τη στελέχωση της ναυτιλίας με νέα στελέχη, το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά σε μεταρρύθμιση του συστήματος προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους νέους στη θάλασσα.
Τόνισε επίσης, ότι η ηλικία του ελληνόκτητου στόλου αυτή τη στιγμή είναι κατά μέσα όρο τα 10 έτη, κάτι που σημαίνει ότι είναι πολύ νέος, ενώ αναφερόμενος στην ακτοπλοΐα που προσφέρει τη συνδεσιμότητα με τα ελληνικά νησιά, τόνισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδοτικούς μηχανισμούς για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και τη μετάβασή του στην «πράσινη εποχή».
Latest News
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»