Μήνυμα ότι η ελληνική ναυτιλία μπορεί να διασφαλίσει και να ικανοποιήσει τις ενεργειακές ανάγκες που έχουν προκληθεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.

Μιλώντας στο συνέδριο του Economist που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, ελέγχοντας σήμερα το 21% παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας, ενώ πρόσθεσε ότι βασική προτεραιότητα της χώρας μας από τις επιπτώσεις του πολέμου είναι να εξασφαλίσει τη σταθερότητα της ναυτιλίας και διαφυλάξει την ασφάλεια των ναυτικών με δράσεις σε τοπικό αλλά και διεθνές επίπεδο. Όπως είπε υπάρχει συνεργασία με την ΕΕ και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).

Διαβάστε επίσης: Economist: Η Ευρώπη σε κρίσιμη καμπή, αναγκαία η συνοχή και η αλληλεγγύη τονίζουν Δένδιας, Ολάντ, Καλογηράτος

Αναφερόμενος στις οικονομικές επιπτώσεις από την αύξηση στην τιμή των καυσίμων παγκοσμίως, ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι η κυβέρνηση έχει επιδοτήσει τους επιχειρηματίες και τους πολίτες το 2022 και μόνο μέσα σε αυτό το έτος έχει εξασφαλίσει περισσότερο από 10 δισ. ευρώ για τη στήριξη της οικονομίας. «Αυτό είναι ζωτικής σημασίας να συνεχίσουμε να το κάνουμε, γιατί αντιμετωπίζουμε μία παγκόσμια αύξηση στις τιμές της ενέργειας», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.

«Πράσινη εποχή»

Σε ό,τι αφορά στη μετάβαση της ναυτιλίας στην «Πράσινη εποχή» ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι η Ελλάδα έχει δεσμευτεί πλήρως για την απαλλαγή από τις  εκπομπές CO2 των πλοίων. Πρόσθεσε εξάλλου, ότι μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η ναυτιλία είναι η εύρεση εναλλακτικών καυσίμων αλλά και η έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών.

Μιλώντας για τη στελέχωση της ναυτιλίας με νέα στελέχη, το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά σε μεταρρύθμιση του συστήματος προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους νέους στη θάλασσα.

Τόνισε επίσης, ότι η ηλικία του ελληνόκτητου στόλου αυτή τη στιγμή είναι κατά μέσα όρο τα 10 έτη, κάτι που σημαίνει ότι είναι πολύ νέος, ενώ αναφερόμενος στην ακτοπλοΐα που προσφέρει τη συνδεσιμότητα με τα ελληνικά νησιά, τόνισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδοτικούς μηχανισμούς για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και τη μετάβασή του στην «πράσινη εποχή».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα