Σε συμφωνία ανακοίνωσαν ότι κατέληξαν σήμερα η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, με βάση την οποία αντί για τον αγωγό MidCat, θα κατασκευαστεί ένας υποθαλάσσιος αγωγός, ο οποίος θα συνδέει τη Βαρκελώνη με τη Μασσαλία και θα μεταφέρει φυσικό αέριο και καθαρό υδρογόνο.
Το σχέδιο MidCat ξεκίνησε το 2003 με στόχο να συνδεθούν τα δίκτυα φυσικού αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας μέσω ενός αγωγού μήκους 190 χιλιομέτρων με αφετηρία το Οσταλρίκ, στα βόρεια της Βαρκελώνης και τέρμα την Μπαρμπαϊρά, στα ανατολικά της Καρκασόν, περνώντας από τα Πυρηναία.
Διαβάστε επίσης – Πεδίο μάχης η σύνοδος κορυφής της ΕΕ: Ρήγμα στον γαλλογερμανικό άξονα
«Συμφωνήσαμε να αντικαταστήσουμε το σχέδιο MidCat με ένα νέο σχέδιο, που θα αποκαλείται Διάδρομος Πράσινης Ενέργειας και θα συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με τη Γαλλία», εξήγησε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ κατά την άφιξή του στις Βρυξέλλες για τη Σύνοδο Κορυφής των Ευρωπαίων ηγετών που είναι αφιερωμένη στην ενεργειακή κρίση. Όπως διευκρίνισε, στόχος είναι να κατασκευαστεί ένας αγωγός που θα μεταφέρει καθαρό υδρογόνο αλλά επίσης, σε μεταβατική φάση, και αέριο «το οποίο χρειάζεται η ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας».
Διαβάστε επίσης: Το πλαφόν στο φυσικό αέριο διχάζει τους ευρωπαίους
Πότε πέφτουν οι «υπογραφές»
Ο Σάντσεθ, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο πρωθυπουργός της Πορτογαλίας Αντόνιο Κόστα θα συναντηθούν στις 8 και 9 Δεκεμβρίου στο Αλικάντε για να οριστικοποιήσουν τη συμφωνία.
Το υπουργείο Ενέργειας της Ισπανίας ανέφερε εξάλλου ότι Μαδρίτη και Παρίσι συμφώνησαν να επιταχύνουν τη διασύνδεση του ηλεκτρικού δικτύου τους μέσω του Βισκαϊκού Κόλπου.
Η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Γερμανία επιθυμούσαν την κατασκευή του MidCat, καθώς θεωρούσαν ότι με τον τρόπο αυτό θα περιοριζόταν η εξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό αέριο. Μέσω του αγωγού αυτού η Ισπανία, που διαθέτει το 30% των ευρωπαϊκών δυνατοτήτων επαναεριοποίησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), θα μπορούσε να εξάγει αέριο –από τα πλοία που θα το μετέφεραν από τις ΗΠΑ ή το Κατάρ– προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Το σχέδιο όμως εγκαταλείφθηκε το 2019 λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του αλλά και του περιορισμένου οικονομικού κέρδους που θα απέφερε.
Latest News
Walmart - EDPR σύναψαν 15ετές συμβόλαιο για ηλιακό πάρκο στο Τέξας
Η Walmart θα λειτουργήσει ως προμηθευτής για 225 MWp αυξάνοντας την υφιστάμενη εταιρική προμήθεια από έργα της EDPR
Πού θα κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα η Audi
Εργοστάσιο που κατασκευάζεται στη Νότια Καρολίνα από τη μητρική Volkswagen μεταξύ των επιλογών που διαθέτει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ολοκληρώθηκε η εξαγορά αιολικού πάρκου στη Ρουμανία από την ΔΕΗ
Το αιολικό πάρκο παράγει περισσότερες από 200GWh ετησίως καθώς βρίσκεται στις περιοχές Dorobantu και Topolog, οι οποίες έχουν το καλύτερο αιολικό δυναμικό στη χώρα
Ηλεκτροκίνητα Ferrari με... playback ήχους βενζινοκινητήρα;
Η ιταλική εταιρεία λανσάρει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα το τελευταίο τρίμηνο του 2025 και μάλλον θα βρυχώνται με playback
Πώς μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων θα βοηθήσει νεοφυείς να ανιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή
Ένα ευρωπαΪκό VC μόλις συγκέντρωσε 325 εκατομμύρια δολάρια για να τις βοηθήσει
Η Apple φεύγει η Xiaοmi έρχεται: Η επέλαση της εταιρείας στα EV
Τέλος του μήνα η κινεζική Xiaomi λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Σε 1 εκατ. επιπλέον πωλήσεις στοχεύει η Nissan - Ρίχνει το κόστος στα EV
Τι προβλέπει το μακροπρόθεσμο σχέδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Λίφτινγκ» στον Αναπτυξιακό - Βασικός άξονας οι πράσινες επενδύσεις
Στόχος είναι να καταστεί ο Αναπτυξιακός νόμος χρήσιμο εργαλείο για την επαναβιομηχάνιση της ελληνικής οικονομίας
Μεγάλη συμμετοχή στην «Ώρα της Γης» - Στα δάση εστιάζει η Ελλάδα
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παγκόσμια συμμετοχική εκστρατεία για το περιβάλλον
Η Γερμανία ενισχύει με 300 εκατ. ευρώ υπέρακτιο αιολικό στη Β. Θάλασσα
Το έργο υποστηρίζουν η Ομοσπονδιακή κυβέρνηση, η κυβέρνηση της Κάτω Σαξονίας και ιδιώτες