Την οπτική της όσον αφορά την πορεία του τουρισμού φέτος παρουσιάζει η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ, επισημαίνοντας πως με τη θερινή περίοδο να έχει ολοκληρωθεί, οι επιδόσεις της Ελλάδας στον τομέα αυτό χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα ικανοποιητικές.

Διαβάστε επίσης: Ξενοδοχεία Αθήνας: Μέση πληρότητα κοντά στα επίπεδα του 2019

Όπως τονίζεται, δύο έτη μετά το χτύπημα της πανδημίας, οι τουριστικές εισπράξεις της Ελλάδας την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου προσεγγίζουν τα επίπεδα του ισχυρού 2019 (έναντι αναπλήρωσης 50% την αντίστοιχη περίοδο του 2021). Βασική κινητήριος δύναμη ήταν η αυξημένη δαπάνη ανά άφιξη (11% υψηλότερα του 2019 – με σχεδόν 2/3 της ανόδου να εκτιμάται ως αποτέλεσμα πληθωρισμού), ενώ οι αφίξεις ξένων τουριστών παρέμειναν ελαφρώς χαμηλότερα έναντι του 2019 (88% του 2019), με τις πολύ δυναμικές αεροπορικές αφίξεις να αντισταθμίζονται εν μέρει από τις αναιμικές οδικές. Παράλληλα με τις παραπάνω επιδράσεις, οι πωλήσεις των ελληνικών ξενοδοχείων ευνοήθηκαν περαιτέρω, με τις πωλήσεις 8μήνου να ξεπερνούν εκείνες του 2019 κατά 17%, σε μεγάλο βαθμό λόγω βελτίωσης ποιότητας και διεύρυνσης των παρεχόμενων υπηρεσιών (καθώς το σταθερά αυξανόμενο κομμάτι των ξενοδοχείων  4/5 αστεριών πετυχαίνει υψηλότερες πληρότητες).

Η επιτυχημένη αυτή πορεία αποτυπώθηκε σε ταχύτερη ανάκαμψη της Ελλάδας σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, προσπερνώντας ακόμα και βασικούς ανταγωνιστές στη Μεσόγειο. Πιο συγκεκριμένα, για το διάστημα Ιανουάριος – Ιούλιος η Ελλάδα προσέλκυσε το 88% των τουριστών του 2019, έναντι 85% στη Μεσόγειο και 57% παγκοσμίως. Έτσι, κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της στη Μεσόγειο σε 19% το πρώτο 7μηνο του 2022, έναντι 17% το 2019 (και 13% το 2013). Το προβάδισμα της Ελλάδας έγινε αισθητό κυρίως κατά τους θερινούς μήνες, καθώς ήταν η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που κατέγραψε θετικό πρόσημο στις πτήσεις σε σύγκριση με το 2019.

Εστιάζοντας στις επιδόσεις ανά προέλευση και προορισμό διαπιστώνεται ότι:

  • Αυξημένη συγκέντρωση παρατηρείται όσον αφορά τις χώρες προέλευσης, καθώς η κύρια ώθηση δόθηκε από τις διαχρονικά κορυφαίες Γερμανία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο, που αύξησαν τη συνεισφορά τους έναντι του 2019 (κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες αθροιστικά). Από τις λοιπές αγορές ξεχωρίζουν οι Η.Π.Α. με επιτάχυνση τους καλοκαιρινούς μήνες που ενισχύθηκε από αύξηση απευθείας αεροπορικών συνδέσεων (καθώς και την «ευνοϊκή» ισοτιμία ευρώ-δολάριο), δημιουργώντας προοπτική ανόδου και για το μέλλον.
  • Ισόρροπη επαναφορά στις επιδόσεις 2019 σημείωσαν οι ελληνικοί προορισμοί, με τις επιμέρους περιφέρειες να επιτυγχάνουν υψηλά ποσοστά αναπλήρωσης πωλήσεων του 2019 (με εύρος μεταξύ 94% και 114% σε πραγματικούς όρους), ενώ τα νησιά ξεχωρίζουν θετικά.

Ενθαρρυντικά εμφανίζονται τα πρώτα στοιχεία όσον αφορά την τάση του τουρισμού για το υπόλοιπο του 2022, όπως αποτυπώνεται σε μια σειρά πρόδρομων δεικτών:

  • υψηλές προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις εξωτερικού (σε αντίθεση με τις οδικές αφίξεις που παραμένουν αναιμικές)
  • υψηλές κρατήσεις ανεξάρτητων τουριστών σε ξενοδοχεία
  • σωρευτικά θετικό ισοζύγιο απασχόλησης στα ξενοδοχεία

Υπό αυτές τις συνθήκες και με τη δαπάνη ανά άφιξη να διατηρεί τη δυναμική των προηγούμενων μηνών, οι συνολικές εισπράξεις του 2022 αναμένεται να ξεπεράσουν οριακά το επίπεδο του 2019.

Για το επόμενο έτος, ο ελληνικός τουρισμός αναμένεται να ευνοηθεί από την ευρύτερη επιτάχυνση του διεθνούς τουρισμού, η οποία ωστόσο συνυπάρχει με στοιχεία αβεβαιότητας που ανάγουν σε πρόκληση το στοίχημα επέκτασης της τουριστικής περιόδου. Οι βασικοί άξονες αβεβαιότητας σχετίζονται με την ενεργειακή κρίση, που  αναμένεται

  • να πλήξει την διάθεση των Ευρωπαίων για διακοπές (με την καταναλωτική εμπιστοσύνη  των αγορών της Δυτικής Ευρώπης σε ιστορικά χαμηλά) αλλά και
  • να περιορίσει τη διάθεση των ξενοδοχείων να παραμείνουν ανοικτά τους χειμερινούς μήνες, αλλά και

Δείτε εδώ τη μελέτη

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott