Την οπτική της όσον αφορά την πορεία του τουρισμού φέτος παρουσιάζει η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ, επισημαίνοντας πως με τη θερινή περίοδο να έχει ολοκληρωθεί, οι επιδόσεις της Ελλάδας στον τομέα αυτό χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα ικανοποιητικές.
Διαβάστε επίσης: Ξενοδοχεία Αθήνας: Μέση πληρότητα κοντά στα επίπεδα του 2019
Όπως τονίζεται, δύο έτη μετά το χτύπημα της πανδημίας, οι τουριστικές εισπράξεις της Ελλάδας την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου προσεγγίζουν τα επίπεδα του ισχυρού 2019 (έναντι αναπλήρωσης 50% την αντίστοιχη περίοδο του 2021). Βασική κινητήριος δύναμη ήταν η αυξημένη δαπάνη ανά άφιξη (11% υψηλότερα του 2019 – με σχεδόν 2/3 της ανόδου να εκτιμάται ως αποτέλεσμα πληθωρισμού), ενώ οι αφίξεις ξένων τουριστών παρέμειναν ελαφρώς χαμηλότερα έναντι του 2019 (88% του 2019), με τις πολύ δυναμικές αεροπορικές αφίξεις να αντισταθμίζονται εν μέρει από τις αναιμικές οδικές. Παράλληλα με τις παραπάνω επιδράσεις, οι πωλήσεις των ελληνικών ξενοδοχείων ευνοήθηκαν περαιτέρω, με τις πωλήσεις 8μήνου να ξεπερνούν εκείνες του 2019 κατά 17%, σε μεγάλο βαθμό λόγω βελτίωσης ποιότητας και διεύρυνσης των παρεχόμενων υπηρεσιών (καθώς το σταθερά αυξανόμενο κομμάτι των ξενοδοχείων 4/5 αστεριών πετυχαίνει υψηλότερες πληρότητες).
Η επιτυχημένη αυτή πορεία αποτυπώθηκε σε ταχύτερη ανάκαμψη της Ελλάδας σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, προσπερνώντας ακόμα και βασικούς ανταγωνιστές στη Μεσόγειο. Πιο συγκεκριμένα, για το διάστημα Ιανουάριος – Ιούλιος η Ελλάδα προσέλκυσε το 88% των τουριστών του 2019, έναντι 85% στη Μεσόγειο και 57% παγκοσμίως. Έτσι, κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της στη Μεσόγειο σε 19% το πρώτο 7μηνο του 2022, έναντι 17% το 2019 (και 13% το 2013). Το προβάδισμα της Ελλάδας έγινε αισθητό κυρίως κατά τους θερινούς μήνες, καθώς ήταν η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που κατέγραψε θετικό πρόσημο στις πτήσεις σε σύγκριση με το 2019.
Εστιάζοντας στις επιδόσεις ανά προέλευση και προορισμό διαπιστώνεται ότι:
- Αυξημένη συγκέντρωση παρατηρείται όσον αφορά τις χώρες προέλευσης, καθώς η κύρια ώθηση δόθηκε από τις διαχρονικά κορυφαίες Γερμανία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο, που αύξησαν τη συνεισφορά τους έναντι του 2019 (κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες αθροιστικά). Από τις λοιπές αγορές ξεχωρίζουν οι Η.Π.Α. με επιτάχυνση τους καλοκαιρινούς μήνες που ενισχύθηκε από αύξηση απευθείας αεροπορικών συνδέσεων (καθώς και την «ευνοϊκή» ισοτιμία ευρώ-δολάριο), δημιουργώντας προοπτική ανόδου και για το μέλλον.
- Ισόρροπη επαναφορά στις επιδόσεις 2019 σημείωσαν οι ελληνικοί προορισμοί, με τις επιμέρους περιφέρειες να επιτυγχάνουν υψηλά ποσοστά αναπλήρωσης πωλήσεων του 2019 (με εύρος μεταξύ 94% και 114% σε πραγματικούς όρους), ενώ τα νησιά ξεχωρίζουν θετικά.
Ενθαρρυντικά εμφανίζονται τα πρώτα στοιχεία όσον αφορά την τάση του τουρισμού για το υπόλοιπο του 2022, όπως αποτυπώνεται σε μια σειρά πρόδρομων δεικτών:
- υψηλές προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις εξωτερικού (σε αντίθεση με τις οδικές αφίξεις που παραμένουν αναιμικές)
- υψηλές κρατήσεις ανεξάρτητων τουριστών σε ξενοδοχεία
- σωρευτικά θετικό ισοζύγιο απασχόλησης στα ξενοδοχεία
Υπό αυτές τις συνθήκες και με τη δαπάνη ανά άφιξη να διατηρεί τη δυναμική των προηγούμενων μηνών, οι συνολικές εισπράξεις του 2022 αναμένεται να ξεπεράσουν οριακά το επίπεδο του 2019.
Για το επόμενο έτος, ο ελληνικός τουρισμός αναμένεται να ευνοηθεί από την ευρύτερη επιτάχυνση του διεθνούς τουρισμού, η οποία ωστόσο συνυπάρχει με στοιχεία αβεβαιότητας που ανάγουν σε πρόκληση το στοίχημα επέκτασης της τουριστικής περιόδου. Οι βασικοί άξονες αβεβαιότητας σχετίζονται με την ενεργειακή κρίση, που αναμένεται
- να πλήξει την διάθεση των Ευρωπαίων για διακοπές (με την καταναλωτική εμπιστοσύνη των αγορών της Δυτικής Ευρώπης σε ιστορικά χαμηλά) αλλά και
- να περιορίσει τη διάθεση των ξενοδοχείων να παραμείνουν ανοικτά τους χειμερινούς μήνες, αλλά και
Latest News
Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις
Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια το 11μηνο - Έχασε έδαφος η Μύκονος [πίνακας]
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Fraport για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Τα Aria Hotels παρουσιάζουν το Ventus di Milo στη Μήλο
Τα Aria Hotels συνεχίζουν να καινοτομούν και να επενδύουν στον τομέα της βιώσιμης φιλοξενίας και ανάπτυξης
Το «mega στόρι» της επόμενης δεκαετίας στον τουρισμό μυρίζει... κάρι
Μέχρι το 2034, οι δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών για ταξίδια εκτός συνόρων προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν στα 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Όμιλος Λάμψα: Ανοίγει το 4ο ξενοδοχείο στην Αθήνα - Η ιστορία του ακινήτου από την εποχή της κατοχής
Ο όμιλος Λάμψα επένδυσε πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ για να το «μεταμορφώσει» από χώρο κατοικιών σε ξενοδοχείο
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.