Τώρα είναι η «σωστή στιγμή» να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού και να εφαρμοστεί μια στοχευμένη προβολή στη βάση μια σύγχρονης τεχνοκρατικής μελέτης για την προώθησή του και την προσέλκυση νέων αγορών. Αυτό επισημαίνει σε σημερινή της ανακοίνωση η Ένωση Ξενοδόχων της πόλης, γνωστοποιώντας στοιχεία για την κίνηση στο εννεάμηνο φέτος, σε σχέση με το 2019.
Πρόκειται για «ένα σχέδιο που το αναζητά η πόλη χρόνια και που θεωρούμε ότι όλοι – δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπουργείο Τουρισμού και φορείς – μπορούν και πρέπει να σταθούν αρωγοί σε αυτό για να μπορέσει η πόλη να προσελκύει ταξιδιώτες, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους 365 ημέρες το χρόνο», υπογραμμίζει η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ).
Διαβάστε επίσης: Λιάγκος (ΟΛΘ): Νέες δυνατότητες ανοίγει η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης
Κατά την ΕΞΘ, το σχέδιο αυτό, επειδή αφορά και παρεμβάσεις στην πόλη, «πρέπει να προχωρήσει υπό την αιγίδα του δημάρχου Θεσσαλονίκης και για αυτό η ένωση ζήτησε τη στήριξή του από τον πρωθυπουργό, τον οποίο έχει ενημερώσει για όλα τα δεδομένα», τονίζεται στην ανακοίνωση. «Το πρόβλημα της πόλης είναι η έλλειψη ζήτησης, λόγω μη αναγνωρισιμότητας του προορισμού», διευκρινίζεται.
Πολύ καλό καλοκαίρι, αλλά ανησυχία για τον χειμώνα
Στο μεταξύ, χαρακτηρίζοντας «πολύ καλό το καλοκαίρι» από πλευράς τουριστικής κίνησης στην πόλη, με βάση τα στοιχεία της έρευνας που διενεργεί σε μηνιαία βάση η εταιρεία τουριστικών μελετών και ερευνών GBR Consulting για λογαριασμό της ένωσης, η ΕΞΘ εκφράζει την ανησυχία της για τον επερχόμενο χειμώνα.
Στο εννεάμηνο του 2022, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, «σημειώθηκε πτώση τόσο στην πληρότητα, της τάξης του 13,9% και με τη μέση στο 61%, όσο και στο RevPar (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) κατά 3,4%, με αποτέλεσμα ο σχετικός δείκτης να διαμορφώνεται σε 52,61 ευρώ», όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της η ΕΞΘ.
Για την αύξηση 12,2% που παρατηρήθηκε στη μέση τιμή δωματίου (ARR), η ένωση σημειώνει ότι «δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση την σημαντικότατη αύξηση του λειτουργικού κόστους που αντιμετωπίζουν το τελευταίο διάστημα οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και που αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο όσο προχωράμε προς τον χειμώνα».
Επισημαίνεται ότι τα προαναφερόμενα νούμερα περιλαμβάνουν και τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου 2022, που παραδοσιακά είναι ο μήνας με την υψηλότερη τουριστική κίνηση στην περιοχή.
Latest News
Πάνω οι τουριστικές αφίξεις, κάτω οι εισπράξεις τον Αύγουστο
Με αργούς ρυθμούς κινήθηκε ο τουρισμός και τα τουριστικά έσοδα ήταν λιγότερα - Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ)
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση – Πόσα ξενοδοχεία έχουν τα μεγάλα brands στην Ελλάδα
Hilton και Marriott προχωρούν σε νέες επενδύσεις με έπαθλο την πίτα του ελληνικού τουρισμού
Βιωσιμότητα και επενδύσεις - Τι χρειάζεται σήμερα το «βαρύ χαρτί» της χώρας
Όπως επισημαίνει ο Γιάννης Χατζής, απαιτούνται και βελτιώσεις στις υποδομές στους τουριστικούς προορισμούς
Υψηλές πληρότητες για το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου - Ποιοι προορισμοί κερδίζουν το στοίχημα
Ισχυρή ζήτηση για διακοπές εντός και εκτός Ελλάδας καταγράφεται για την 28η Οκτωβρίου - Τι λένε ξενοδόχοι στον ΟΤ
Μην «πυροβολείτε» τους ταξιδιώτες - Η άλλη πρόταση για τον υπερτουρισμό
Ο CEO του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αειφόρου Τουρισμού αλλάζει το κέντρο βάρους για τις αιτίες του προβλήματος που λέγεται υπερτουρισμός
Οι 38 πιο cool γειτονιές του κόσμου σήμερα - Η λίστα του Time Out
«Οι γειτονιές της φετινής λίστας έχουν πολλά κοινά: υπέροχα μέρη για φαγητό και ποτό, πρωτοποριακή κουλτούρα, ζωή στους δρόμους και μια ακμάζουσα κοινότητα».
Όμιλος Κυπριώτη: Η νέα αγωγή των 97 εκατ., η Hotel Brain και η άρνηση γνώμης του ορκωτού
Στα δικαστήρια ξανά ο Όμιλος Κυπριώτη και οι πιστώτριες τράπεζες – Ο ρόλος της HIG και η εμφάνιση της Hotel Brain
Πάνω από 65,1 εκατ. επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια στο 9μηνο [πίνακας]
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση στα αεροδρόμια
Το ελληνικό νησί που βρίσκεται στην κορυφή των εναλλακτικών προορισμών
Είναι ένας πραγματικός παράδεισος για τους λάτρεις των καταδύσεων
Μεγάλη επένδυση 500 εκατ. στην Ερμιόνη από τον Γ. Βαρδινογιάννη
Το έργο αφορά την ανάπτυξη ενός υπερπολυτελούς τουριστικού καταλύματος από την «Hydra Rock Ακίνητα Μονοπρόσωπη Α.Ε.» του Γιάννη Βαρδινογιάννη