Τώρα είναι η «σωστή στιγμή» να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού και να εφαρμοστεί μια στοχευμένη προβολή στη βάση μια σύγχρονης τεχνοκρατικής μελέτης για την προώθησή του και την προσέλκυση νέων αγορών. Αυτό επισημαίνει σε σημερινή της ανακοίνωση η Ένωση Ξενοδόχων της πόλης, γνωστοποιώντας στοιχεία για την κίνηση στο εννεάμηνο φέτος, σε σχέση με το 2019.

Πρόκειται για «ένα σχέδιο που το αναζητά η πόλη χρόνια και που θεωρούμε ότι όλοι – δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπουργείο Τουρισμού και φορείς – μπορούν και πρέπει να σταθούν αρωγοί σε αυτό για να μπορέσει η πόλη να προσελκύει ταξιδιώτες, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους 365 ημέρες το χρόνο», υπογραμμίζει η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ).

Διαβάστε επίσης: Λιάγκος (ΟΛΘ): Νέες δυνατότητες ανοίγει η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης

Κατά την ΕΞΘ, το σχέδιο αυτό, επειδή αφορά και παρεμβάσεις στην πόλη, «πρέπει να προχωρήσει υπό την αιγίδα του δημάρχου Θεσσαλονίκης και για αυτό η ένωση ζήτησε τη στήριξή του από τον πρωθυπουργό, τον οποίο έχει ενημερώσει για όλα τα δεδομένα», τονίζεται στην ανακοίνωση. «Το πρόβλημα της πόλης είναι η έλλειψη ζήτησης, λόγω μη αναγνωρισιμότητας του προορισμού», διευκρινίζεται.

Πολύ καλό καλοκαίρι, αλλά ανησυχία για τον χειμώνα

Στο μεταξύ, χαρακτηρίζοντας «πολύ καλό το καλοκαίρι» από πλευράς τουριστικής κίνησης στην πόλη, με βάση τα στοιχεία της έρευνας που διενεργεί σε μηνιαία βάση η εταιρεία τουριστικών μελετών και ερευνών GBR Consulting για λογαριασμό της ένωσης, η ΕΞΘ εκφράζει την ανησυχία της για τον επερχόμενο χειμώνα.

Στο εννεάμηνο του 2022, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, «σημειώθηκε πτώση τόσο στην πληρότητα, της τάξης του 13,9% και με τη μέση στο 61%, όσο και στο RevPar (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) κατά 3,4%, με αποτέλεσμα ο σχετικός δείκτης να διαμορφώνεται σε 52,61 ευρώ», όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της η ΕΞΘ.

Για την αύξηση 12,2% που παρατηρήθηκε στη μέση τιμή δωματίου (ARR), η ένωση σημειώνει ότι «δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση την σημαντικότατη αύξηση του λειτουργικού κόστους που αντιμετωπίζουν το τελευταίο διάστημα οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και που αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο όσο προχωράμε προς τον χειμώνα».

Επισημαίνεται ότι τα προαναφερόμενα νούμερα περιλαμβάνουν και τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου 2022, που παραδοσιακά είναι ο μήνας με την υψηλότερη τουριστική κίνηση στην περιοχή.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός