Κρίσιμη για το μέλλον του εμπορευματικού σιδηροδρόμου χαρακτήρισε την επένδυση στο Θριάσιο πεδίο, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης,και υπογράμμισε ότι «η χώρα θα πρέπει να καταφέρει να καταστεί επιτέλους ένα μεγάλο συγκοινωνιακό και εμπορευματικό hub για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αξιοποιώντας τη στρατηγική της θέση, δημιουργώντας συνθήκες ευρωστίας και ανάπτυξης».
Ο κ. Καραγιάννης ενημέρωσε την Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το νομοσχέδιο που αφορά στις τροποποιήσεις της συμφωνίας παραχώρησης του έργου «Ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου Θριασίου πεδίου» επισημαίνοντας ότι «όλες οι αλλαγές είναι προς όφελος του Κράτους».
Διαβάστε επίσης: Θριάσιο Πεδίο: Έργα 2 δισ. γυρίζουν σελίδα στη Δυτική Αττική
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «το έργο έχει περάσει πραγματικά από 40 κύματα», ενώ «ο κίνδυνος που είχαμε λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στην υπόθεση Θριάσιο ευρύτερα, ήταν να υποστούμε ως χώρα δημοσιονομική διόρθωση ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ».
Για τον λόγο αυτό, όπως εξήγησε, «ο Παραχωρησιούχος έκανε δεκτές όλες τις προτεινόμενες τροποποιήσεις και έτσι η συμφωνία που φέρνουμε σήμερα έχει μεγάλες αλλαγές, όλες προς όφελος του Κράτους».
Ποιες είναι οι αλλαγές
Παρουσιάζοντας τις αλλαγές που επέρχονται στη συμφωνία παραχώρησης, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι:
· Πρώτον, διπλασιάζεται το Εφάπαξ Αντάλλαγμα από 10 σε 20 εκατομμύρια ευρώ.
· Δεύτερον, αυξάνεται η Ετήσια Πληρωμή προς το Δημόσιο από 2,51% σε 5,00%, ενώ αυξάνεται και αντίστοιχα η Ελάχιστη Πληρωμή προς το Δημόσιο από τα 350.000 ευρώ στα 700.000 ευρώ ετησίως.
· Τρίτον, μειώνεται η Περίοδος Παραχώρησης από τα 60 στα 37 έτη και υπό προϋποθέσεις μπορεί να παραταθεί για ακόμα 3, ενώ παράλληλα παρέχεται δυνατότητας του Παραχωρησιούχου να διαπραγματευτεί την επέκταση της παραχώρησης για επιπλέον 23 έτη σε τιμές αγοράς.
· Τέταρτον, εισάγεται ένας μηχανισμός κατανομής των κερδών σε ποσοστό 50-50, για όλα τα κέρδη της Παραχώρησης όταν ο χρηματοοικονομικός δείκτης IRR υπερβεί το 9,09%.
«Με τις τροποποιήσεις αυτές εξασφαλίζεται αφενός η έναρξη της Παραχώρησης σύμφωνα με τις επιταγές και του Ευρωπαϊκού Δικαίου και αφετέρου διασφαλίζεται απόλυτα το Δημόσιο Συμφέρον» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών σημειώνοντας ότι «μεταβάλλεται άρδην ο χαρακτήρας της σύμβασης που είχε υπογράψει η προηγούμενη κυβέρνηση».
Η σημασία του έργου
Υπογραμμίζοντας τη σημασία του έργου, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «το σύνολο της επένδυσης ανέρχεται σε 158,4 εκατομμύρια ευρώ, με το κατασκευαστικό κόστος να τοποθετείται κοντά στα 110 εκατομμύρια ευρώ και θα δημιουργήσει 3.000 νέες θέσεις εργασίας αποτελώντας το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο κέντρο logistics στη χώρα».
Εξαιρετικής σημασίας είναι «οι σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές που θα κατασκευάσει επίσης ο παραχωρησιούχος, ώστε να συνδεθεί το Κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή», όπως σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.
«Γίνεται, επομένως, αντιληπτή η αναπτυξιακή ώθηση του έργου αυτού, αλλά και ταυτόχρονα το πόσο συμβάλλει στην αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής -μαζί ασφαλώς με μια σειρά από νέα έργα, με κυριότερο την κατασκευή του νέου κλάδου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα εξυπηρετεί μια σειρά από αστικές περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος και η Ελευσίνα και θα καταλήγει στα Μέγαρα, ένα σημαντικό έργο για τη Δυτική Αττική που θα προκηρυχθεί τις επόμενες ημέρες με χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης» πρόσθεσε ο υφυπουργός Υποδομών.
Μάλιστα, όπως επισήμανε «μαζί με την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη ως κέντρο logistics επίσης, δημιουργείται ένα ισχυρό δίπολο εισροής εμπορευμάτων στη χώρα, με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και την απασχόληση».
Latest News
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα