Στο 1,8 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι θα φτάσει ο τζίρος του αθλητικού τουρισμού παγκοσμίως το 2030, έναντι 1 δισ. δολ σήμερα, μια τεράστια αγορά, από την οποία η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να πάρει μερίδιο, όπως επισήμανε ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), Δημήτρης Φραγκάκης, μιλώντας σήμερα στο κεντρικό συνέδριο της 37ης διεθνούς έκθεσης Philoxenia, στη Θεσσαλονίκη.

Ενδεικτικά ανέφερε ότι περίπου 20 εκατ. ευρώ «μπήκαν» στην οικονομία της Αττικής από τον πρόσφατο Μαραθώνιο, στον οποίο συμμετείχαν 18.000 ξένοι δρομείς, ενώ άλλα 25 εκατ. ευρώ ήταν ο τζίρος που δημιουργήθηκε σε τρεις ημέρες από το «Ράλι Ακρόπολις» του 2021 και σε περιοχές εκτός Αθηνών. Επιπλέον, ο Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος στης Ελλάδας, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο, προβλήθηκε σε 28 κανάλια του εξωτερικού, εξασφαλίζοντας στη χώρα μας προβολή, που αν οι αρμόδιοι φορείς την είχαν πληρώσει, θα στοίχιζε 17 εκατ. ευρώ, ήτοι το 50% του ετήσιου προϋπολογισμού του ΕΟΤ.

Διαβάστε επίσης – «Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι επένδυση για την προβολή του ελληνικού τουρισμού»

Από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους του τουρισμού στην Ελλάδα είναι ο αθλητικός, σύμφωνα με τον υφυπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, Λευτέρη Αυγενάκη. Όπως είπε, απευθύνοντας χαιρετισμό στη διοργάνωση, ο αθλητικός τουρισμός αντιστοιχεί στο 12,2% της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, ενώ συμπλήρωσε ότι η αναπτυξιακή ώθηση που δίδει γενικά ο τουρισμός στην οικονομία είναι τεράστια. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης, χαρακτήρισε τον αθλητικό τουρισμό ως μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες παγκοσμίως, επισημαίνοντας ωστόσο ότι το όφελος από αυτόν δεν μεταφράζεται μόνο σε όρους εξωστρέφειας και οικονομίας, αφού συνδέεται με την ευεξία, το ευ ζην και την ποιότητα ζωής και για αυτό πρέπει να είναι πρωταρχικής σημασίας για όλα τα κράτη.

Διαβάστε επίσης – Ζαχαράκη: « Προτεραιότητά μας ο αθλητικός τουρισμός»

Στη συμβολή του αθλητικού τουρισμού όχι μόνο στην εθνική, αλλά και στην τοπική και περιφερειακή οικονομία, αλλά και στην εξυπηρέτηση των 17 στόχων βιώσιμης ανάπτυξης, που έχουν τεθεί από τον ΟΗΕ, αναφέρθηκε η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνα Νοτοπούλου, κάνοντας λόγο για μεγάλη δυναμική περαιτέρω ανάπτυξης του τομέα και υπενθυμίζοντας πως περισσότερες από 270 εκδηλώσεις γίνονται στον άξονα της αρχαίας Εγνατίας Οδού, από τη Θράκη και τη Μακεδονία, ώς την Ήπειρο, με προφανή οφέλη.

Μεγάλη διοργάνωση έρχεται στη Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο

Τουλάχιστον μία μεγάλη αθλητική διοργάνωση κάθε μήνα στη Θεσσαλονίκη: αυτός είναι ο στόχος του κεντρικού δήμου, όπως επισήμανε ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, απευθύνοντας χαιρετισμό στην εκδήλωση. «Θέλω μάλιστα να πιστεύω πως τον Σεπτέμβριο θα έχουμε μια μεγάλη έκπληξη στη Θεσσαλονίκη» ως προς την ανάληψη διοργάνωσης, υπογράμμισε, χωρίς ωστόσο να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες, επισημαίνοντας ότι οι εξελίξεις θα πρέπει να οριστικοποιηθούν, πριν γίνουν περισσότερες ανακοινώσεις. «Για να πετύχουμε στον αθλητικό τουρσμό, χρειάζεται να προσέξουμε δύο πράγματα: πρώτον, τις υποδομές και δεύτερον την προσέλκυση μεγάλων διοργανώσεων. Ως προς τις πρώτες, είμαστε πίσω, αλλά γίνονται πράγματα» είπε, τονίζοντας ότι στόχος είναι να δημιουργηθούν «γηπεδάκια σε κάθε γειτονιά». Ενδεικτικά ανέφερε τα έξι γήπεδα που δημιουργούνται στη Νέα Ελβετία, μεταξύ των οποίων δύο μεγάλα ποδοσφαίρου και ένα καλαθοσφαίρισης.

Με πανιά ιστιοφόρων θα γεμίσει ο Θερμαϊκός το 2024, καθώς η Θεσσαλονίκη -και συγκεκριμένα ο Ναυτικός Όμιλος (ΝΟΘ)- ανέλαβε το ιστιοπλοϊκό Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Νέων 420/470, κατόπιν ομόφωνης απόφασης της γενικής συνέλευσης της Κλάσης 420 στην Ουγγαρία, όπως υπενθύμισε η αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού, Βούλα Πατουλίδου. Περιέγραψε επίσης τον τρόπο με τον οποίο άλλες ευρωπαϊκές πόλεις κεφαλαιοποιούν κατά τη διάρκεια δεκαετιών τη διοργάνωση μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων, αναφέροντας ενδεικτικά το παράδειγμα της Βαρκελώνης, η οποία από το 1992 (οπότε η Ισπανία φιλοξένησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες) μέχρι σήμερα εισπράττει έσοδα, «γιατί πουλάει ό,τι καλό είχε κάνει τότε».

Την πεποίθηση ότι η Ελλάδα έχει χάσει το τρένο της αξιοποίησης των αθλητικών υποδομών που δημιουργήθηκαν για την Ολυμπιάδα του 2004 και δεν μπόρεσε να χτίσει πάνω στη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, όπως έκανε για παράδειγμα η Ισπανία, εξέφρασε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Αλέξανδρος Θάνος, ο οποίος αναφέρθηκε πάντως στα οφελη από το δρομικό κίνημα που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη, εξασφαλίζοντας στην πόλη εξωστρέφεια και προσελκύοντας στη Βόρεια Ελλάδα αθλητές από το εξωτερικό.

5000 διανυκτερεύσεις στο Ηράκλειο, μόνο από προπονητικό τουρισμό

Την εκτίμηση ότι οι καλές σχέσεις Ελλάδας-Αρμενίας θα μπορούσαν να επεκταθούν περαιτέρω και στον τομέα του αθλητισμού, με την από κοινού ανάληψη αθλητικών διοργανώσεων, διατύπωσε ο Άκης Δαγκαζιάν, πρόξενος επί τιμή στη Θεσσαλονίκη της Δημοκρατίας της Αρμενίας, τιμώμενης χώρας της 37ης Philoxenia, ενώ ο δήμαρχος Ηρακλείου, Βασίλης Λαμπρινός, επισήμανε εκ μέρους του τιμώμενου δήμου της φετινής έκθεσης, τα μεγάλα οφέλη που έχει για την πόλη ο αθλητικός τουρισμός.

Μέσω των υποδομών που δημιουργήθηκαν, όπως το Παγκρήτιο Στάδιο και το Νέο Κλειστό Γυμναστήριο, είπε, το Ηράκλειο έχει αναλάβει διοργανώσεις διεθνούς επιπέδου, με οφέλη τόσο άμεσα (λόγω της έλευσης εκατοντάδων ή και χιλιάδων αθλητών και των συνοδών τους), όσο και έμμεσα (χάρη στη διεθνή προβολή της περιοχής, μέσω των αθλητικών διοργανώσεων, η οποία δημιουργεί προστιθέμενη αξία). Μάλιστα, όπως επισήμανε στην ίδια διοργάνωση ο αντιδήμαρχος Αθλητισμού Ηρακλείου, Κώστας Βαρδαβάς, μεγάλα είναι τα οφέλη για το Ηράκλειο και από τον προπονητικό τουρισμό, καθώς έχουν πραγματοποιηθεί στην πόλη πάνω από 5.000 διανυκτερεύσεις μελών ομάδων, που προετοιμάζονται στην Κρήτη για αθλητικές διοργανώσεις πχ, στίβου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott