
Έντονη ανησυχία επικρατεί στις αγορές καθώς, ο κόσμος οδεύει προς μια απελπιστική έλλειψη χαλκού.
Οι άνθρωποι εξαρτώνται περισσότερο από ποτέ από ένα μέταλλο που χρησιμοποιούμε εδώ και 10.000 χρόνια, τα νέα κοιτάσματα στερεύουν και το είδος των πρωτοποριακών τεχνολογιών που μεταμόρφωσαν άλλα εμπορεύματα απέτυχαν να υλοποιηθούν για τον χαλκό.
Σε κάτι που θα μπορούσε να αποδειχτεί ότι αλλάζει το παιχνίδι για την παγκόσμια προσφορά, μια νεοσύστατη εταιρεία των ΗΠΑ λέει ότι έλυσε έναν γρίφο που έχει απογοητεύσει τον κόσμο της εξόρυξης για δεκαετίες. Εάν είναι επιτυχής, η ανακάλυψη της Jetti Resources θα μπορούσε να ξεκλειδώσει εκατομμύρια τόνους νέου χαλκού για να τροφοδοτήσουν δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, εργοτάξια και στόλους αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, περιορίζοντας και πιθανώς ακόμη και κλείνοντας το έλλειμμα.
Διαβάστε επίσης :«Κυνηγοί μετάλλων» στην Αφρική
Σπάζοντας τον κώδικα
Όπως αναφέρει το Bloomberg, στην απλούστερη μορφή της, η τεχνολογία της Jetti επικεντρώνεται σε έναν κοινό τύπο μεταλλεύματος που παγιδεύει τον χαλκό πίσω από μια λεπτή μεμβράνη. Για να σπάσει τον κώδικα, η Jetti έχει αναπτύξει έναν εξειδικευμένο καταλύτη για να διαταράσσει το στρώμα, επιτρέποντας στα μικρόβια που τρώνε βράχο να εργαστούν για την απελευθέρωση του παγιδευμένου χαλκού.
Η τεχνολογία πρέπει ακόμα να αποδειχθεί ότι μπορεί να εφαρμοστεί σε μεγάλη κλίμακα. Αλλά τα πλούτη που διακυβεύονται έλκουν ορισμένους από τους πιο ισχυρούς παίκτες του κλάδου.
Η BHP Group, η μεγαλύτερη εταιρεία εξόρυξης, είναι ήδη επενδυτής και τώρα διαπραγματεύεται ένα πειραματικό εργοστάσιο στο ορυχείο χαλκού, Escondida στη Χιλή, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Η αμερικανική Freeport-McMoRan Inc. άρχισε να εφαρμόζει την τεχνολογία της Jetti σε ορυχείο της Αριζόνα φέτος, ενώ ο αντίπαλος όμιλος Rio Tinto Group σχεδιάζει να αναπτύξει μια ανταγωνιστική αλλά παρόμοια διαδικασία.
Διαβάστε επίσης – Ενέργεια: Πώς η αγορά των μετάλλων αναπαράγει την κρίση του πετρελαίου
Μεγάλη ζήτηση
Οι ανθρακωρύχοι ανταποκρίνονται σε ένα όλο και πιο επείγον πρόβλημα. Ο χαλκός είναι πανταχού παρών στον σύγχρονο κόσμο, χρησιμοποιείται σε οτιδήποτε, από τηλέφωνα και υπολογιστές μέχρι σωλήνες νερού και καλώδια. Και ενώ η παγκόσμια προσπάθεια για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές βασίζεται στη σταδιακή κατάργηση των βρώμικων φυσικών πόρων όπως το πετρέλαιο και ο άνθρακας, στο μέλλον μπορούμε να χρειαστούμε περισσότερο χαλκό από ποτέ.
Παρά τη σημασία του, ο κόσμος αντιμετωπίζει μια αυξανόμενη απειλή ελλείψεων τις επόμενες δεκαετίες. Τα καλύτερα ορυχεία γερνούν και οι λίγες νέες ανακαλύψεις είτε βρίσκονται σε δύσκολα μέρη για να λειτουργήσουν είτε αντιμετωπίζουν δύσκολα χρόνια.
Η ιστορία των αγορών εμπορευμάτων δείχνει ότι τα διαφαινόμενα ελλείμματα τείνουν να ενθαρρύνουν νέες ανακαλύψεις και τεχνολογίες. Η έκρηξη του σχιστόλιθου των ΗΠΑ τη δεκαετία του 2010 ανέτρεψε την αγορά πετρελαίου, ενώ οι ανακαλύψεις στην επεξεργασία νικελίου ανέτρεψαν τις προβλέψεις για την προσφορά.
Ωστόσο, νέες ανακαλύψεις στον χαλκό είναι όλο και πιο απίθανες, δεδομένης της μακράς ιστορίας της εξόρυξης – τα στοιχεία χρήσης του χαλκού έχουν εντοπιστεί τουλάχιστον στο 8.000 π.Χ. . Αυτό σημαίνει ότι τα περισσότερα από τα μεγάλα κοιτάσματα του κόσμου έχουν ήδη βρεθεί και αξιοποιηθεί. Περισσότερα από τα μισά 20 μεγαλύτερα ορυχεία χαλκού στον κόσμο ανακαλύφθηκαν πριν από περισσότερο από έναν αιώνα.
Χωματερές
Ωστόσο, η μακρά ιστορία της εξόρυξης χαλκού σημαίνει επίσης ότι υπάρχουν τεράστιες ποσότητες μετάλλου που βρίσκονται στην επιφάνεια σε χωματερές.
Ο λόγος είναι μια αρχή τόσο παλιά όσο και η ίδια η εξόρυξη: το μετάλλευμα ανασύρεται από τη γη, αλλά συχνά πετιέται στην άκρη ως απόβλητο, χωρίς να χρησιμοποιηθεί. Μόνο την τελευταία δεκαετία, υπολογίζεται ότι εξορύχθηκαν 43 εκατομμύρια τόνοι χαλκού, αλλά ποτέ δεν υποβλήθηκαν σε επεξεργασία, αξίας άνω των 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε τρέχουσες τιμές, δημιουργώντας τεράστιες ευκαιρίες για όποιον μπορεί να ανακτήσει με επιτυχία αυτά τα πλούτη.
Σίγουρα, δεν είναι νέα ιδέα η επανεπεξεργασία των απορριμμάτων εξόρυξης όταν βελτιώνεται η τεχνολογία ή αυξάνονται οι τιμές. Αλλά αυτό απλώς δεν ήταν εφικτό για ορισμένους τύπους μεταλλεύματος. Και η σημαντική ανακάλυψη έχει ευκαιρίες πολύ πέρα από τις χωματερές – υπάρχουν εκατομμύρια ακόμη τόνοι ακόμα υπόγεια που δεν ήταν βιώσιμες για εξόρυξη.
Πολλά εξαρτώνται από την προθυμία των εταιρειών εξόρυξης να εγκαταστήσουν τα εργοστάσια της Jetti. Αλλά εάν η τεχνολογία γίνει πλήρως αποδεκτή από τη βιομηχανία, η εταιρεία εκτιμά ότι έως τη δεκαετία του 2040 θα μπορούσαν να παράγονται έως και 8 εκατομμύρια τόνοι επιπλέον χαλκού κάθε χρόνο – περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής ορυχείων του περασμένου έτους.


Latest News

Κατά 25 μονάδες βάσης αύξησε τα επιτόκια η Fed
Στην όγδοη αύξηση από πέρσι προχώρησε η Ομοσπονδιακή Τράπεζα

Η δικαστική απόφαση κατά της Mc Donald's που ανάβει φωτιές στα στελέχη των επιχειρήσεων
Η σεξουαλική παρενόχληση, η ατμόσφαιρα πάρτι και οι προσλήψεις «όμορφων και νέων γυναικών»

Σε χαμηλό τριετίας οι παγκόσμιες επενδύσεις VC
Η Ευρώπη υπέστη το ισχυρότερο πλήγμα με τις επενδύσεις VC να μειώνονται από 21,2 δισ. δολ. σε μόλις 12,9 δισ. δολ. το δ’ τρίμηνο του 2022

Απόσχιση της Sandoz από τη Novartis το 2023
Με στόχο την ανάπτυξη νέων blockbuster φαρμάκων με ευρεία θεραπευτική εφαρμογή κινείται η έρευνα της Novartis

Σημάδια επιβράδυνσης των νέων θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ;
Οι παράγοντες της αγοράς αναμένουν τη σημερινή ανακοίνωση της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ

Αρνητική «διάκριση» Ελλάδας στην ανεργία νέων και γυναικών
Το ποσοστό ανεργίας των νέων διαμορφώθηκε σε 15,0% στην ΕΕ και 14,8% στην ευρωζώνη

Γαλλία: Στο πλευρό του Μακρόν η... ακρίβεια, κόντρα στους απεργούς
Κάθε απώλεια ημερομισθίου αποτελεί πλήγμα για τους εργαζόμενους, που ωστόσο δηλώνουν αποφασισμένοι να αντιπαλέψουν τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού

H Omega βαδίζει στα χνάρια της Rolex - Ποια θρυλικά ρολόγια θα πωλούνται ακριβότερα
Αύξηση 7,1% στις τιμές μέσα σε μόλις ένα έτος

Περιζήτητα τα πιο φθηνά Tesla, «γκάζια» στην παραγωγή στη Σαγκάη
Ο Μασκ είπε ότι οι παραδόσεις του 2023 θα μπορούσαν να αγγίξουν τα 2 εκατομμύρια οχήματα

Γιατί η Porsche Panamera προσφέρθηκε 130.000 δολάρια φθηνότερα στην Κίνα
Η προκαταβολή ήταν της τάξεως των 135 δολαρίων