
Τη διώρυγα του Σουέζ διέσχισε την προηγούμενη εβδομάδα, στο παρθενικό του ταξίδι, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Atop», με τους απανταχού καραβολάτρες να στρέφουν τα βλέμματά τους στον «γίγαντα» με μεταφορική ικανότητα 24.004 Teu.
Βέβαια, σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, αυτό που αποτελεί βασική είδηση είναι ότι το containership ήταν φορτωμένο κατά λιγότερο από τα ¾ της χωρητικότητάς του, δείγμα της μειωμένης ζήτησης για μεταφορά εμπορευμάτων παγκοσμίως.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Γιατί δεν θα μεγαλώσουν άλλο
Το «Ever Atop» ήταν το τελευταίο πλοίο που παραδόθηκε, από μία σειρά δέκα containership A24 για τη ταϊβανέζικη Evergreen και μαζί με τα αδελφά του πλοία «Ever Aria» και «Ever Alot» κατέχει τον τίτλο του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Μέχρι σήμερα, στις τελετές άφιξης των γιγάντων στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, οι παρευρισκόμενοι παρακολουθούσαν τα πλοία που ήταν φορτωμένα «όσο δεν πάει άλλο», τότε που οι ναύλοι των containerships έσπαγαν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Ωστόσο, το σκηνικό φέτος είναι πολύ διαφορετικό και σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Xeneta, στα έξι κύρια routes με αφετηρία την Άπω Ανατολή, οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν καταγράψει κατά μέσο όρο πτώση 75% από τις αρχές του 2022.
Συνεχίζεται η πτώση ναύλων
H ναυλαγορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως και η ζήτηση για containership, συνεχίζει να μειώνεται με το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση.
Οπως καταγράφεται από τον οίκο αναλύσεων Drewry, ο σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (World Container Index – WCI) μειώθηκε κατά 5% και οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 2.284,10 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών (Feu) την περασμένη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Ο «συναγερμός» 5ετίας για το θαλάσσιο εμπόριο και τα σενάρια για το μέλλον
Πρόκειται για την 40η συνεχόμενη εβδομαδιαία μείωση και η συνολική υποχώρηση είναι 75% σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2021.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες